צילום: דובר צה”ל

לאחרונה נערך טקס הענקת אות המערכה ללוחמי ומפקדי חטיבת גולני על השתתפות במערכה ברצועת הביטחון בדרום לבנון. הטקס בראשות מפקד החטיבה, אל״ם ברק חירם. בין הנוכחים בטקס היו מפקדי חטיבת גולני לדורותיה ובינהם הרמטכ״ל לשעבר רא״ל (מיל׳) גדי איזנקוט. הטקס התקיים בצומת גולני.

אות המערכה הוענק כהוקרה לחיילים, עובדי צה”ל ואנשי צד”ל ששירתו בצה״ל בתקופה שבין ה-30 בספטמבר 1982, ועד ה-24 במאי 2000, ביחידות שפעלו בגזרת לבנון או פעלו לתמיכה במאמץ הלחימה באופן ישיר.

עיצוב האות נעשה על ידי מר יגאל גבאי בהובלת ענף המשטר והמשמעת בצה”ל. הצבעים כחול ולבן שבמרכזו מייצגים את צבעי דגל ישראל, הצבע האפור מייצג את הפעילות המבצעית הממושכת וצבע המוצבים ברצועת הביטחון, הצבע הירוק מייצג את הלחימה בשטח רווי צמחיה, הצבע האדום מייצג את הנפגעים בגוף ובנפש, האבדות ואת העוז וגבורת הלחימה. כמו כן, הצבעים ירוק ואדום מייצגים את צבעי דגל לבנון.

סגן מפקד חטיבת גולני, סא”ל נתאי עוקשי מספר על חלוקת האותות: “חלוקת אות המערכה למפקדי החטיבה זו היא אבן דרך חשובה במורשת המפוארת של חטיבת גולני המאפשרת לחלוק כבוד והערכה ללוחמים ולמפקדים אשר שירתו בחטיבת גולני בתקופת רצועת הביטחון.״


חטיבת גולני מהווה נדבך חשוב בכל מלחמות ישראל ובלחימה ברצועת הביטחון בפרט. ההון האנושי, מורשת הקרב ומסירות הלוחמים הם רק חלק ממה שהופך את החטיבה למה שהיא. חלוקת אות המערכה ליוצאי החטיבה היא אבן דרך חשובה בסיפור המפואר של חטיבת גולני ומאפשרת להוקיר את הלוחמים שאמנם עזבו את גולני, אבל גולני לא עזבה אותם.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn