התערוכה תוצג בארנה הרצליה בין התאריכים 12 בספטמבר – 13 באוקטובר 2017

הכניסה חופשית; כל ההכנסות ממכירת הצילומים יתרמו ליוניסף ישראל

 

על פי דו”ח ארגון יוניסף משנת 2017, חיים כיום מעל 48 מיליון ילדים באזורים בהם מתחוללות מלחמות, סכסוכים קשים ומקרי חירום הומניטריים וזקוקים לסיוע. למען מטרה זו יעביר השנה ארגון יוניסף 3.3 מיליארד דולר, לסיוע עבור הילדים הפגיעים ביותר ב-48 מדינות בעולם. מטרת התכנית הינה אספקת גישה למים בטוחים, תזונה, חינוך, בריאות והגנה. על פי הדו”ח, אחד מכל ארבעה ילדים בעולם חי במדינה שנפגעה מסכסוך או אסון. סוריה, תימן, עיראק ודרום סודן הן רק חלק מהמדינות בהן ילדים נמצאים תחת מתקפה ישירה- בתיהם, מוסדות חינוך ורפואה והקהילות שלהם נהרסו, התקוות והעתיד שלהם מוטל על כף המאזניים.

 

רגעים מרגשים מתוך שגרת יומם של ילדים מכל העולם, בעיקר ממדינות מתפתחות , הם הנושא המרכזי בעבודותיו של אריה דהן צלם המכהן כמנכ”ל גני התעשייה של התעשיין סטף ורטהימר. התמונות אותן צילם במהלך מסעותיו בעולם, יוצגו בתערוכה  ‘ילדי העולם’, שתפתח לקהל ב-12 לספטמבר, בארנה הרצליה ובשיתוף יוניסף ישראל. הצילומים מוצעים למכירה וכל ההכנסות יתרמו לארגון יוניסף ישראל, הפועל לקידום זכויותיהם, רווחתם ובריאותם של ילדים בכל העולם.

 

בתערוכה  ‘ילדי העולם’ יוצגו  40 עבודות בגדלים שונים שצילם דהן במהלך 15 השנים האחרונות במקומות שונים ברחבי העולם. התערוכה מאפשרת הצצה נדירה לעולם אחר ופותחת צוהר אינטימי לחייהם של הילדים, דרך עדשת המצלמה. דהן בחר להתמקד בילדים שכל עולמם מתנהל במרחב הצר בו הם נולדו וגדלו ובחר להנציח רגעים משגרת יומם, בעודם משחקים או מסייעים להוריהם במטלות הבית ובעבודה. אלו ילדים אשר נולדו למציאות שונה מאוד מזו המוכרת לנו, אך מקבלים אותה כמובן מאליו ובהשלמה.

 

לדברי הצלם אריה דהן: “מגיל צעיר מאד, הילדים מקבלים על עצמם אחריות ושותפות, בכל המטלות הקשורות לקיום המשפחה – יציאה למרעה, איסוף מזון, ליקוט עצים לחימום הבית, הליכה למרחקים להבאת  מים ראויים לשתייה ויציאה לדיג, גם בנהר שורץ תנינים”. לדברי דהן, “למרות שבעיני האדם המערבי, הנקלע לכפרים הנידחים, נראה כי מצבם של הילדים עגום, אלו ילדים מלאי שמחת חיים המאושרים בחלקם. יחד עם זאת, אלו ילדים הזקוקים לצרכים בסיסיים כמו מים, חינוך ראוי וטיפול רפואי אשר אינם נגישים עבורם ועל כן פועלה של יוניסף מבורכת וראויה למענם. לכבוד הוא לי על ההזדמנות שניתנה לי לשתף פעולה עם הארגון”.
לדברי רועי מלמד, מנכ”ל יוניסף ישראל: “צילומיו של אריה דהן המנציחים רגעים בחייהם של ילדים ממדינות באסיה ובאפריקה, נגעו ללבנו מאוד. יוניסף ישראל שותפה למאמץ העולמי להענקת סיוע ותקווה לילדים ממדינות מתפתחות, אותם ילדים מחייכים הניבטים אלינו מצילומיו של דהן. החיבור ביננו לבין האמן נראה לנו כחיבור מתבקש. אנו מודים לו על  תרומתו הנדיבה להעברת ההכנסות ממכירת הצילומים למען פועלנו”.

 

 

אודות:

אריה דהן, נולד בישראל ב- 1955, נשוי ואב ל-4 ילדים. בעל תואר ראשון מאוניברסיטת ת”א, בהיסטוריה של  ארץ ישראל והמזרח התיכון. בצבא שירת כקצין במודיעין. מזה 30 שנה מנהל את גני התעשייה של סטף ורטהימר.

אריה נחשף לעולם הצילום בשנות העשרים לחייו. סיפור האהבה עם המצלמה הלך והתעצם במהלך מסעותיו והביא אותו לחקור, ללמוד ולהבין את האדם מתרבויות שונות בעולם.

אריה כותב במגזין ‘טבע הדברים’ וצילומיו הוצגו בתערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות רבות בארץ ובעולם.

 

יוניסף ישראל,  הזרוע הישראלית של הקרן הבינלאומית למען ילדים, פועלת להצלת ילדים ברחבי העולם ולאספקת חיסונים, תרופות, מים, סניטציה, חינוך, טיפול פסיכולוגי, מחסה ועוד, לילדים באזורים מתפתחים ומוכי מלחמות. יוניסף ישראל מסייעת לאוכלוסיות מוחלשות ומקדמת את זכויותיהם של ילדים בכל מקום בעולם.
 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn