(צילום: סטודיו גולן)

ניצחון מוחלט לאביחי שטרן (6662 קולות) במרוץ לראשות העיר קריית שמונה. ניצח את ראש העיר היוצא ניסים מלכה (3900 קולות). כעת נחכה למוצא פיו של מלכה האם בכוונתו לפרוש מהחיים הפוליטיים. קואליציית השינוי וראש העיר החדש יחלו את ניהול העיר בעוד שבועיים וחצי. שר האוצר משה כחלון: “שטרן יהיה ראש עיר מקצועי שיעבוד לילות כימים לטובת תושבי קריית שמונה. אביחי, את תכניות העבודה המצוינות שהצגת לי בשבוע שעבר, נוכל כעת ליישם. בהצלחה”.

בחירות 2018 לרשות המקומית בקרית שמונה הסתיימו והכותרת המרכזית היא כי תם עידן בעיר קריית שמונה. לאחר שנים רבות בהם כיהנו בתפקיד ראש העיר ראשי סיעות הליכוד לדורותיו, בפעם הראשונה נבחר ראש עיר צעיר (32) ברשימה עצמאית. עו”ד אביחי שטרן מסיים קמפיין בחירות מוצלח במיוחד: ראשות העיר ושלושה מנדטים במועצת העיר. אך נראה כי הניצחון הגדול על ראש העיר המכהן בעשר השנים האחרונות ניסים מלכה לווה בתחושה חזקה ורצון מבוסס של שינוי. תושבי קריית שמונה אולי בפעם הראשונה הצביעו בהמוניהם (אחוזי הצבעה גבוהים מן הממוצע בתולדות העיר) כאשר מרביתם מבקשים הנהגה צעירה ונמרצת שתביא בשורה לעיר קריית שמונה.

לצד ההצלחה שאינה משתמעת לשתי פנים אותה הציג אביחי שטרן, ניתן היה להבחין באכזבתם ואולי סיום דרכם הפוליטית של שניים שהובילו בעיר משמעותית בשנים האחרונות. ראש העיר היוצא ניסים מלכה ומפקד תחנת המשטרה בקרית שמונה בעבר וחבר האופוזיציה בהווה יורם מלול. זה האחרון לא ירצה לזכור את מערכת הבחירות הנוכחית. לאורך חודשים שקדמו ליום הבחירות הוביל בסקרים בבטחה ונראה היה שמקומו לפחות בסיבוב השני מובטח.

עם הגעתו של יום הבחירות התחושה של הסחף לכיוונו של אביחי שטרן הייתה בשיאה, לכולם היה ברור שמשהו קורה ובאוויר ישנם רוחות של שינוי במחנה השינוי. תוצאות ההתעוררות האזרחית שאינה שכיחה בקרית שמונה לא אחרו לבוא ואכן אביחי דחק את מלול וזה לא עבר אל הסיבוב השני. מאז הספיק לפרוש ולחזור בטענה שלחץ ציבורי חייב אותו לעשות כן. את המשא ומתן מול אביחי שטרן לא היטיב לעשות וזה הראה לו ככל הנראה את הדרך החוצה משלא יכול היה לעמוד בדרישותיו אשר הובטחו לדמות הראשית לאחר ראש העיר – אופיר יחזקאלי. כששני האישים מבינים שרוחות השינוי בעיר הולכות וגוברות, חברו יחד במהלך אחרון, יש שיגידו הישרדותי על מנת להבטיח ניצחון. כאמור באמצע השבוע רוחות השינוי שהורגשו באוויר לא תעתעו ונתנו את אותותיהם בקלפיות. ראש העיר היוצא ניסים מלכה התקשר לראש העיר החדש אביחי שטרן ובירך אותו על בחירתו. כמו כן אמר לו כי הוא נמצא לרשותו על מנת שכניסתו לתפקיד תהיה חלקה ככל שניתן.

כעת לאחר ניצחונו של אביחי שטרן וקואליציית השינוי מאחוריו, האחריות לשינוי המובטח מוטלת על כתפיהם. בין אם ביוזמות ברוכות ושיפור המאזן הכלכלי בעירייה ובין אם ברמת ההתנהלות נטולת ידיים מכוונות מזוהמות באינטרסים, חובת ההוכחה והמנדט הציבורי יעמדו למבחן בן חמש שנים.

כעת על פי החוק יעברו 21 ימים עד שמועצת העיר החדשה תקיים ישיבת מועצה ראשונה וחגיגית במסגרתה תאשר את עצמה ויחד עם ראש העיר הנבחר אביחי שטרן יצאו לדרך השינוי אותה הבטיחו לאלפי הבוחרים אשר נתנו בהם את אמונם. אדם נוסף אשר נתן את אמונו באביחי שטרן הוא שר האוצר וראש סיעת כולנו משה כחלון. עם סיום הבחירות אמר כחלון: “התקשרתי הערב לברך את ראש עיריית קרית שמונה הנבחר אביחי שטרן, מנהיג צעיר ומבטיח שמביא בשורה אמתית לעיר החשובה הזו. שטרן יהיה ראש עיר מקצועי שיעבוד לילות כימים לטובת תושבי קריית שמונה. אביחי, את תוכניות העבודה המצוינות שהצגת לי בשבוע שעבר, נוכל כעת ליישם. בהצלחה”.

חבר המועצה החדש מישל בן שימול התייחס לתוצאות הבחירות: ” תודה על שאפשרתם לכולנו לחוש בעוצמת הגלום בתקווה. ובידיעה שעכשיו הדברים תלויים בעיקר בנו ובגישתנו אליהם. בעיקר תודה על החיבוק החם והאמון הרב. כובד המשקל המונח על כתפי כולנו נהיר וברור, עוצמת האחריות הינה נר לרגלינו. אני יכול לומר בוודאות שלמה שהמסירות והמחויבות שלי לפחות, כחבר מועצה בקדנציה הקרובה וכמי שירכז ויהיה חבר במספר ועדות לא מבוטל. תהיה ותבוא לידי ביטוי קודם כל ולפני הכל במחויבות המוחלטת לכם ואליכם תושבים אהובים, כולכם! אני נכנס לתפקיד מתוך תחושת ייראה וחרדת קודש ומתוך הבנה והכרה לא רק בהחלטות עתידיות שיתקבלו אלא גם על השלכותיהם. כולי תפילה לבורא עולם שיסייע בעדי ויזכה אותי לבצע את המוטל תוך ראיית הכלל ומתוך התחשבות מלאה גם בפרט.

ראש סיעת דרך חדשה וסגן ראש העיר החדש אופיר יחזקאלי אמר: “קריית שמונה עברה צונאמי פוליטי! צונאמי שמבקש מנבחרי הציבור שלו להתנהל בצורה אחרת. בצורה משתפת יותר, שקופה יותר, מקצועית יותר, באכפתיות יותר, צורה שלא מזלזלת באינטילגנציה של התושבים. צונאמי ששינה לגמרי את כללי המשחק ומראה עד כמה לתושבים אכפת מהעיר. בימים האחרונים וגם אתמול אמרו לי כל הזמן תחייך תשמח אתה נראה מודאג. עניתי שאני מודאג לא מהתוצאות בתוצאות אני יודע שאנחנו בסדר. אני מודאג כי אני מבין את גודל האחריות שיש עלינו ואני יודע שכשתחושת האופוריה תתפוגג אנחנו נהיה שם עם אתגרים מאוד מורכבים בניהול העירייה ואני גם מבין שאין פיתרונות קסם וייקח זמן עד שנהיה במקום שאנחנו מכוונים אליו. אנחנו מתכוונים לעבוד קשה כדי שתהיה לנו תשובה טובה ואנחנו צריכים אתכם מעורבים ושותפים”.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn