קלוד בלחסן, אביו של איתן: “לאיתן היו שתי תכונות בולטות, בדומה לאברהם אבינו: עוז וחסד. איתן הוביל בעוז את סיירת הצנחנים ויחד עם זאת דאג לטפל ולתמוך בפקודיו בחסד”. 

 

שירי פריאנט

 

מדי שנה מקיימת המכללה האקדמית תל חי, יחד עם עמותת נועם, כנס מנהיגות לזכרו של רס”ן איתן בלחסן ז”ל. בכנס שהתקיים השבוע, לקחו חלק מפקדים בכירים בצה”ל, מדינאים, אנשי ציבור ואקדמיה.

 

איתן ז”ל, שהגשים את חלומו ושירת כמפקד סיירת צנחנים, נפל בקרב בלבנון לפני 18 שנה, בזמן שהוביל את יחידתו לפעילות מבצעית יזומה נגד חוליות החיזבאללה בדרום לבנון. הכוח נתקל במארב מחבלים ובמהלך הקרב נהרגו שלושה קצינים, כאשר איתן, מפקד הסיירת, היה אחד מהם. והוא רק בן 30 במותו.

 

איתן הותיר אחריו אישה ובת, הורים, שני אחים ואחות, ולהנצחת זכרו הוקם מול ביתו שברמות נפתלי מצפור אשר צופה למקום נפילתו של איתן בדרום לבנון ולנופים הירוקים של עמק החולה.

 

בנוסף, מזה 8 שנים, מתקיים במכללת תל חי כנס מנהיגות לזכרו, כשבסיומו מתקיים טקס זיכרון ועליה לבית העלמין. כך גם היה השנה, במלאת 18 שנה לנפילתו.

 

את הכנס פתח נשיא המכללה, פרופ’ יוסי מקורי, שאמר כי “המכללה גאה לארח זו השנה השמינית ברציפות כנס חשוב, העוסק במנהיגות ברבדיה השונים של החברה הישראלית”.

 

קלוד בלחסן, אביו של איתן, סיפר כי “לאיתן היו שתי תכונות בולטות, בדומה לאברהם אבינו: עוז וחסד. איתן הוביל בעוז את סיירת הצנחנים ויחד עם זאת דאג לטפל ולתמוך בפקודיו בחסד”.

 

הרמטכ”ל ושר הביטחון לשעבר בוגי יעלון אף הוא הרצה בכנס וציין כי אין הנצחה ראויה יותר לאיתן מכנס חשוב זה. הוא התייחס לפרשת אלאור עזריה, שעוררה הדים בקרב העם כולו, מאזרחים ועד לנציגים בכירים במערכת הביטחון, ואמר: “גם בפרשת אלאור עזריה נדרשת מנהיגות. שופטי בית המשפט, במשפטו של עזריה העבירו ביקורת על כך שהרמטכ”ל ואני כשר ביטחון, יצאנו מיד באמירות, מבלי לחכות לתום המשפט. עשינו זאת כי חשוב היה לנו להעביר מסר לאזרחי המדינה ולחיילי צה”ל לפני שכל האירוע הזה יתלקח. בדומה לצה”ל, גם עיניהם של אזרחי המדינה נשואות אלייך, כאשר אתה מכהן בצומת הפוליטית, עליך לשדר בטחון ושלמות באופן קבלת ההחלטות כדי שאזרחי המדינה ירגישו בטוחים וסמוכים בהחלטות של ראשי המדינה. גם כשהרוחות מנשבות ויש לחצים שונים של האזרחים עלינו כמנהיגים לגלות מנהיגות ולדעת לא להיכנע ללחצים ולהיות מושפעים, אלא, להחליט לפי קודים נכונים ובכך אנו מקנים בטחון למדינה”.

 

כמו כן, הכנס כלל שלושה מושבים מרתקים, אשר עסקו בהיבטים שונים של סוגית המנהיגות, בהשתתפות ח”כ ציפי לבני וגדעון סער.  את הכנס חתם טקס לזכרו של איתן בלחסן ז”ל בהשתתפות הרמטכ”ל לשעבר שאול מופז, האלוף במיל נועם תיבון ותא”ל במיל’ רמי צור חכם.

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn