בין הנואמים, גיורא זלץ, ראש המועצה גליל עליון, ואלי כהן, מנכ”ל המכללה הטכנולוגית תל חי.

לכל המשתתפים בכנס מטרה אחת – לקדם ולפתח את התעשייה והתעסוקה בגליל העליון

 

שירי פריאנט

 

בשבוע שעבר התקיים מפגש מנכ”לים ומנהלים בכירים במלון פסטורל שבכפר בלום. בכנס השתתפו מנהלים מחברות ומפעלי תעשייה מאיזור הגליל העליון והגולן. בין הנואמים בכנס היה ראש המועצה גליל עליון, גיורא זלץ, אשר סקר את ההשלכות של התוכנית לפיתוח הצפון על התעשייה הצפונית. כמו כן, זלץ הציע ליזמים לפנות למשרדי הממשלה עם תוכניות ממשיות לפעילות, על מנת לנסות ולקבל את המשאבים המוצעים לצפון. כזכור, התוכנית לפיתוח הכלכלה והחברה בצפון אושרה בממשלה בחודש ינואר ועל פיה יושקעו למעלה מ-650 מיליון שקלים, על מנת לקדם ולהגביר את הפעילות העסקית בצפון במהלך השנתיים הקרובות.

 

את הכנס פתח פול שטיינר, יו”ר הפורום הצפוני לקידום התעשייה והתעסוקה בגליל. שטיינר דיבר על מתן סיוע של מנטורינג מצד תעשיינים מנוסים ליזמים אשר נמצאים בתחילת דרכם. בהמשך נאמו מספר מנהלים בכירים, כל אחד בתחומו שלו:

 

אלי כהן, מנכ”ל המכללה הטכנולוגית תל חי, קרא לתעשיינים מהאזור להיעזר במכללה כמוקד ידע. כהן ציין את החשיבות של שיתוף הפעולה בין המכללה לתעשייה המקומית: “על כולנו החובה לתת הזדמנות לתעסוקה איכותית. המכללה מחויבת לסטודנטים ולבוגרים, ואנו פועלים להרחבת שיתוף הפעולה לצרכי השמה של בוגרי המכללה”.

 

ליאור אפלבאום מנהל התאחדות התעשיינים מרחב צפון, אמר כי ישנם אתגרים רבים בתעשייה הצפונית, במיוחד בפריפריה הרחוקה. אפלבאום העלה בכנס נתונים על אתגרי התעשייה בתחילתה  של שנת 2017 והצביע על המגמה העולמית שמשתרשת במדינות מפותחות וחייבת להתחזק גם בארץ. אפלבאום התכוון להגנה על התוצרת המקומית, העדפת רכש כחול לבן והחובה של אנשי העסקים לשתף פעולה לטובת קידום הכלכלה והתעסוקה המקומית.

 

האדריכל אביב (מולי) שפיגל, מהנדס הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, הציג בכנס את הפנים החדשות של הוועדה, שעל פיו, תתפקד הוועדה כוועדה מרחבית יוזמת, אשר מטרתה היא סיוע למפעלים וליזמים, וקידום הבניה במינימום בירוקרטיה, תוך חיפוש הדרכים להקל על הרגולציה.

 

ד”ר יניב לוויתן נעל את הכנס והעביר הרצאה על השלכות המהפכה הדיגיטלית והטכנולוגיות החדשות על חיי היומיום וההתנהלות העסקית.

 

בתמונה משמאל לימין: ליאור אפלבאום, פול שטיינר, גיורא זלץ ומולי שפיגל

 

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn