צילום: מידע 8

תכנית הדגל של הנהלת העיר הנוכחית היא תכנית ההבראה שאמורה להסתיים בעוד מספר ימים בחודש מרץ, אז החשבת המלווה מטעם משרד הפנים הגברת נאהדה מנסור אמורה לסיים את תפקידה ברשות. הנהלת העיר הציבה לעצמה יעדים בתכנית ההבראה שהביאו לגזירות על התושבים שכללו העלאת ארנונה, סקר מדידות, חוקי עזר חדשים, וצמצום כוח אדם, גזירות שהכבידו מאוד על כיס התושבים. אולם, למרות העמידה התכנית, החשבת המלווה הגברת מנסור נשארת בתפקידה.   .

מכה קשה נחתה על הנהלת העיר, החשבת המלווה נאהדה מנסור תישאר בתפקידה למרות העמידה באבני הדרך של תכנית ההבראה, עליה חתם ראש העיר כחצי שנה מאז נכנס לתפקידו. עקב תכנית ההבראה הקשה נשמעו תלונות של תושבים על המדיניות של הרשות שחלק גדול מתקציבה מבוסס על גביית הארנונה אותה משלמים התושבים ובעלי העסקים. הרשות אינה מצליחה לייצר הכנסות נוספות לעיר שאינן תלויות בארנונה או בכיס התושבים. היה מצופה מהנהלת העיר שבמקביל לגזירות הדרקוניות על התושבים היו מנסים לייצר הכנסות נוספות לעיר שאינן תלויות בארנונה. הנהלת העיר ממתגת את העיר כבירת הפוד טק העולמית אך בפועל אין הכנסה משמעותית לעיר מכך ומקומות העבודה שהובטחו לתושבים עדיין לא הגיעו.

הנהלת העיר הנוכחית החלה בתפקידה לפני שנתיים וחצי בקול תרועה גדולה עם תכנית הבראה ואחריה הייתה אמורה להגיע תכנית ההמראה שהייתה אמורה להביא לסיום תפקידה של החשבת המלווה ממשרד הפנים הגברת נאהדה מנסור ואז הרשות והנהלת העיר יוכלו להחליט על תקציב הרשות וכן להימנע מאישור כל הוצאה כספית ולו הקטנה ביותר על ידי חשב מלווה של משרד הפנים.

בהנהלת העיר סימנו לעצמם מטרה ועמדו בכל אבני הדרך בתכנית ההבראה שמשרד הפנים העמיד מולם כתנאי. אחת מאבני הדרך התבטאה בהעלאה גבוהה במיוחד של חיובי הארנונה בגובה 6.2 אחוזים במהלך השנתיים האחרונות, וכן התקנת חוקי עזר חדשים וכמובן סקר המדידות שהגיע כמעט לכל בית בעיר עם תלונות רבות של התושבים על שיטת המדידה. סקר המדידות שהושט על העיר קריית שמונה הוא אחד היעדים המרכזיים בתכנית ההבראה שכאמור נכשל עם החלטת משרד הפנים כי החשבת המלווה הגברת מנסור תמשיך בתפקידה.

כאמור עשרות ואף מאות מתושבי העיר קיבלו חיובי ארנונה לאחר שנעשתה מדידה חדשה של שטח ביתם. חיובים נשלחו גם לבעלי עסקים בעיר שטענו עוד אז כי קיבלו חיובי ארנונה שמראים כי שטח העסק הוכפל ואף יותר מזה. התושבים אף כעסו על עיתוי למשלוח החיובים בתקופת הקורונה ואמרו כי, בזמן שנדרש לתת הטבות בתשלום הארנונה כדי לאפשר לתושבים לחזור לשגרה הרשות מחזירה את עצמה לשגרה מבלי להתחשב בתושבים.

תושבים רבים קיבלו חיובי ארנונה שמראים כי, שטח ביתם גדל ובהתאמה גם חיוב הארנונה, ואם המדידה אינה נכונה התושבים נדרשו להוכיח כי שטח ביתם אינו גדל ולערער על ההחלטה. בעקבות כך עלו טענות תושבים על שיטת המדידה והאם היא זהה למדידה שנעשתה בשלטון הקודם, שכן תוצאות המדידה הראו נתונים שונים לגמרי.

מעיריית קריית שמונה נמסר אז כי מדובר בהוראות הדין והנחיות משרד הפנים כמתחייב בחוק והן נעשו על פי הוראות הדין והנחיות משרד הפנים כפי שנדרשות כלל הרשויות בישראל לבצע מדידות בנכסיהן אחת לשש שנים ולהתאים את חיובי הארנונה למצב הקיים באופן שתתקבל תמונה עדכנית ואמיתית של הנכסים הקיימים ברחבי העיר. לטענתם מטרת סקר המדידות הייתה ליצור שוויון בין כל בעלי הנכסים בעיר ולהביא לתשלום מס אמת ולמפות את כל המבנים וגודלם הנוכחי על גבי בסיס נתונים שיאפשר בבוא העת הוספת נתונים שונים במערכת המחשב של העירייה לתועלת התושבים ורווחתם, אך בפועל מלבד הכבדה נוספת על התושבים לא נעשה דבר וברשות נכשלו עם המשך עבודה של החשבת המלווה הגברת מנסור ברשות. כזכור גם נוספו חוקי עזר עירוניים חדשים שהעירייה השיתה על התושבים כהיטלים: עזר לסלילת כבישים, חוק עזר לשטחים ציבוריים פתוחים, חוק עזר לתיעול, וחוק עזר לשילוט והמשמעות היא שתושבים ויזמים יישאו בעלויות הפיתוח של העיר והשטחים הציבוריים.

ממשרד הפנים נמסר: “החשבת המלווה אינה מסיימת את תפקידה וממשיכה ללוות את הרשות המקומית בביצוע תכנית ההבראה”.

מעיריית קריית שמונה לא נמסרה תגובה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn