נציגי החברה לפיתוח הגליל השתתפו בפאנל הנהגת הקיבוצים: “לשמחתנו הצלחנו במאמץ משותף להסביר עד כמה סוגיית המים פגעה בחקלאי הגליל ולהשיג פתרון שמאפשר המשך קיום חקלאות”

 

במהלך השבוע שעבר, התקיים כנס הנהגת הקיבוצים, שכלל בין היתר פאנל מיוחד בהשתתפות נציגי החברה לפיתוח הגליל ומנהל רשות המים גיורא שחם, על מצב החקלאות בארץ בכלל ובגליל בפרט. בנוסף התקיים דיון על סוגיית תיקון 27 א’ בחוק המים שיצר משבר קשה בחקלאות עד לפשרה שהצליחו להשיג ראש מועצה אזורית גליל עליון גיורא זלץ וראשי החברה  לפיתוח הגליל.

 

את החקלאות הצפונית ייצגו שגב ירבעם, מנכ”ל החברה לפיתוח הגליל, ועמוס לוין סמנכ”ל החקלאות בחברה. מנהל רשות המים גיורא שחם אמר: “מהרגע שנכנסתי לתפקידי, הבנתי שיש ‘באג’ רציני בתיקון 27 לחוק המים, כאשר מוטמעים בתוך החקלאות ערכים חיצוניים שלא נלקחו בחשבון בתיקון  זה. נקודת התורפה שזיהיתי היא לא מ’האמבטיה’ האומרת, כי כולם ישלמו מחיר זהה לקוב מים בכל הארץ, אלא הבעיה הינה של חקלאי הקצה המקבלים חשבון מים בסוף החודש. ארץ ישראל ירוקה היא ארץ ישראל חקלאית. היא לא תהיה ירוקה אם לא תהיה חקלאות”.

 

בחברה לפיתוח הגליל ציינו, כי סוגיית המים לחקלאות העסיקה במהלך השנה האחרונה את כל ארגוני החקלאים, ראשי הרשויות וחקלאי הגליל והגולן, הן מבחינת בעיית אדמות הכבול והן מבחינת תיקון 27 א’ לחוק המים לחקלאות, כאשר במקביל, רצף של ארבע שנות בצורת לא הקלו על החקלאים.

 

שגב ירבעם מנכ”ל החברה לפיתוח הגליל ציין: “פתרון משבר המים העסיק אותנו במהלך החודשים האחרונים ועד אשר לא נמצא פתרון הולם לרווחת חקלאי הגליל והגולן, לא חדלנו מפעילות אינטנסיבית בכל המישורים לפתרון הסוגיה. אני שמח שבממשלת ישראל הבינו עד כמה משמעותית וחשובה החקלאות לעתיד הגליל, הגולן והמדינה כולה”.

 

עמוס לוין סמנכ”ל החקלאות בחברה לפיתוח הגליל הוסיף: “סוגיית המים הקשתה על הערכות החקלאים והתכנון השנתי. לשמחתי הסוגיה באה לידי פתרון באופן המאפשר לחקלאים להמשיך לקיים חקלאות ענפה ומפרנסת בגליל, לרבות באדמות הכבול. מתפקידנו, בסיוע מיגל ומו”פ צפון, ליישם טכנולוגיות, מוצרים חדשים ומערך הטמעה והדרכה לחקלאות חכמה ומדויקת בעמק החולה”.

 

כמו כן עסק הפאנל גם בתחומי חקלאות נוספים, לרבות סוגיית משק החלב, כשרות וכדומה.

 

בתמונה: עמוס לוין ואבו וילן לאחר הפאנל

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn