גליל UP פתחה את שנתה השנייה במרץ * השבוע נפגשו חברי הקבוצה עם נציגות פדרציית ונקובר, עם ראש מועצת גליל עליון, גיורא זלץ, ועם אבי בניהו, דובר צה”ל ומנהל גלי צה”ל לשעבר * “חברים שכאלה מחזקים את החוסן החברתי והביטחוני בצפון המדינה ואני מאמין שהם יביאו שינוי”

 

קבוצת המנהיגות גליל up נכנסה במרץ לשנת פעילותה השנייה. בשנת הפעילות הראשונה, חברי הקבוצה, 25 פעילים חברתיים מחמש הרשויות באצבע הגליל, עברו הכשרה אינטנסיבית שכללה פיתוח מנהיגות, הכרות מעמיקה עם האזור וקברניטיו, קורס דירקטורים ועיצוב פרויקטים מחוללי שינוי באצבע הגליל.

התכנית הוזנקה על ידי שותפות קנדה – אצבע הגליל, בניהול המכללה האקדמית תל חי ובשותפות מט”י צפון הגליל. לאחר תום שנת הפעילות הראשונה, לאור שביעות הרצון הגבוהה של משתתפי התכנית והשותפים ולאור הצלחתה הרבה, קהילת ונקובר הציעה לממן שנה נוספת לתכנית ולבנות גשר חי בין קהילת ונקובר לחברי הקבוצה. מרבית המשתתפים החליטו להמשיך לשנה השנייה, מתוך מחויבות ליישום הפרויקטים שפותחו, ומתוך רצון עז להמשיך לפעול יחד למען גליל טוב יותר.

בפגישה מרגשת שנערכה ביום שלישי האחרון (5.2.19) עם נציגות פדרציית ונקובר, קיבלו המשתתפים הזמנה לביקור בוונקובר באביב כחלק מפרויקט גשר חי בין שתי הקהילות. בהמשך נערכה הרצאה מרתקת  ומעוררת השראה של אבי בניהו, דובר צה”ל ומנהל גלי צה”ל לשעבר. בדף הפייסבוק שלו כתב בניהו “הגעתי אתמול לפגישה עם חבורה מופלאה של צעירות וצעירים מהגליל שעוברים תהליך של העצמה אישית, קהילתית ואזורית… דיברתי איתם על העוצמות בגליל העליון בערים, בקיבוצים ובמושבים, על ההזדמנויות ועל האתגרים וגם על היכולות בעידן החדש להניע בודדים, קהילות, תקשורת, ארגונים וממשלות… חברים שכאלה, כשהם מחברים לדבוקה עם משימה, מחזקים את החוסן החברתי והביטחוני בצפון המדינה ואני מאמין שהם יביאו שינוי”.

לאחר מכן, נערכה פגישה של חברי הקבוצה עם גיורא זלץ והנהלת מועצה אזורית הגליל העליון. מפגש זה נערך במסגרת סדרת מפגשים שעורכת הקבוצה עם הרשויות השותפות בתכנית, בכדי להעמיק את ההכרות ולייצר כר נרחב לשיתופי פעולה ובחינת אפשרויות לקדם את פעילותם ושילובם בצמתי קבלת החלטות והשפעה. בפגישה הוצגו הפרויקטים השונים עליהם עובדים הצוותים ונדונו דרכים אפשריות לקדם את פעילותם בזירה התקשורתית והקהילתית.

 

ד”ר אורית דגני דיניסמן, ראשת התכנית, מציינת כי זו זכות גדולה לעבוד עם חבורה איכותית, בעלת מוטיבציה, אמונה, אשר אוהבת את הגליל ומוכנה להשקיע מזמנה וממרצה לפיתוחו. ד”ר דגני דיניסמן מדגישה כי השנה השנייה מהווה עלית מדרגה בתהליך ההכשרה. המשתתפים התחייבו מחדש לתכנית ולקחו על עצמם הובלת פרויקטים “מרעיון לביצוע”. הם עמלים על גיוס שותפים, גיוס המשאבים ומימוש הרעיונות בשטח. כך, למשל, ביום ראשון הקרוב (10.2) יושק תהליך תכנון “הבה גלילה” במכללה האקדמית תל חי. תושבי אצבע הגליל הוזמנו דרך הרשתות החברתיות לחלום יחד ולקחת חלק בעיצוב אירוע משותף לכל תושבי חמש הרשויות השותפות. גם תכנית ההכשרה נבנית ומועברת ברובה על ידי המשתתפים עצמם ומנוהלת על ידי ועדות שבהן הם חברים. ד”ר דגני דיניסמן מוסיפה: “אני שמחה לראות את הצמיחה המרגשת של כל אחד מחברי הקבוצה ברמה האישית והמקצועית, את הרשת החברתית ההדוקה שנרקמה בין חבריה ואת האדוות שהתכנית מייצרת כבר בגליל. בטוחה שעוד נשמע על גליל UP כקבוצה ועל כל אחד לחוד”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn