חגי קול מהנדס העיר המתפטר

מהנדס העיר חגי קול הגיש בקשה לבית המשפט השלום בקריית שמונה בה ביקש לבטל את כלל תביעות הדיבה שהגיש לאחרונה כנגד עיריית קריית שמונה, ראש העיר ניסים מלכה, הד”ר מיכל מיטרני ואחרים נוספים. את הבקשה הגיש לאחר שהתבקש על כך ממשרדו של מבקר המדינה יוסף שפירא. ממשרד מבקר המדינה: “עם מחיקת התביעה, ממשיכה נציבות תלונות הציבור בבירור מזורז של התלונה במטרה להגיע להחלטה בכל ההקדם האפשרי. יודגש פעם נוספת, שחקירת המשטרה והמעצרים שביצעה מקרינים על לו”ז בדיקת משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור.”

 

כתבה מאת: רועי אלפסי

 

האם אנו מתקרבים לישורת האחרונה לקבלת החלטת מבקר המדינה בעניינו של צו חושף שחיתויות הזמני שניתן למהנדס העיר חגי קול לפני למעלה משנה? כנראה שכן. בחודשים האחרונים הגיש מהנדס העיר ע”י באי כוחו תביעות דיבה בגין לשון הרע כנגד עיריית קריית שמונה, ראש העיר ניסים מלכה, המשנה לראש העיר אלי זעפרני ותושב העיר תמיר שאול. כעת עולה כי מבקשה יזומה של מהנדס העיר לבית המשפט ביקש לבטל את כלל התביעות הנ”ל ולחזור בו מהם. נשמע תמוה? אז זהו שלא, האחרון ביקש לבטל את תביעותיו לאור בקשתו המפורשת של מבקר המדינה יוסף שפירא שביקש ממהנדס העיר חגי קול לבטל את התביעות אחרת לא יוכל להגיש את תשובתו והחלטתו הסופית בדבר צו ההגנה שלו.

בדברי ההסבר שלו אמר מבקר המדינה כי ישנה אפשרות שלתוצאות התביעות עשויות להיות השלכה על המשך בירור התלונה, זאת נוכח הוראת סעיף 38(5) לחוק מבקר המדינה, הקובעת שלא יהיה בירור בתלונה בעניין התלוי ועומד בבית משפט. מבקר המדינה מדגיש כי שיקול הדעת למחיקת התביעות היה נתון למהנדס העיר חגי קול שכאמור החליט לבטל ולמחוק את כלל תביעות הדיבה.

בנוסף במכתב רשמי של נציבות מבקר המדינה מתח מבקר המדינה ביקורת על מהנדס העיר על כך שהצהיר לא פעם כי נציגי מבקר המדינה מלווים אותו לאורך הדרך מתוך מטרה לסייע לו במאבקו, מבקר המדינה הצר על הדברים ודחה אותם. מבקר המדינה הוסיף כי בכוונתו לסיים את הבירור בהקדם האפשרי וכי לקראת סיום הבירור יוזמנו בכירי העירייה לפגישה נוספת במשרדו.

אחת התביעות אותה ביקש לבטל מהנדס העיר חגי קול הינה של תושב העיר תמיר שאול, זה מסר כי טענתו היא כי התביעה כנגדו בוטלה מסיבות אחרות לגמרי, שכן בכתב ההגנה שלו לבית המשפט היו כלולים מסמכים וארועים המראים על קווי האופי האלים לכאורה של מהנדס העיר כגון: כתבי אישום על אלימות במשפחה מהשנים האחרונות.

תגובת מבקר המדינה: “מר חגי קול הגיש לאחרונה תביעת לשון הרע נגד עיריית קריית שמונה, ראש העירייה ואחרים. הפרקליטות העבירה את כתב התביעה לעיונו של משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור. התברר כי אף שעילת התביעה אינה זהה לעילת התלונה המתבררת בנציבות תלונות הציבור, חלק מהנושאים שבית המשפט יידרש להכריע בהם זהים לנושאים הדורשים הכרעה במסגרת בירור התלונה. לפיכך, פנו נציגי נציבות תלונות הציבור למר קול והביאו לתשומת לבו שלתביעה שהגיש עשויה להיות השלכה על המשך בירור התלונה.ז את נוכח הוראת סעיף 38(5) לחוק מבקר המדינה, הקובעת שלא יהיה בירור בתלונה בעניין התלוי ועומד בבית משפט. מר קול, בהתייעצות עם בא כוחו, החליט למחוק את התביעה ולאפשר את השלמת בירור תלונתו במשרד מבקר המדינה. יודגש כי מר קול לא התבקש למחוק את התביעה . הדבר הושאר לשיקול דעתו הבלעדי. עם מחיקת התביעה, ממשיכה נציבות תלונות הציבור בבירור מזורז של התלונה במטרה להגיע להחלטה בכל ההקדם האפשרי. יודגש פעם נוספת, שחקירת המשטרה והמעצרים שביצעה מקרינים על לו”ז בדיקת משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור.”

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn