בבחירות הבאות תרוץ רחל בר מעוז, נציגת סיעת נחל בצפון, על ראשות הסתדרות המורים במחוז צפת, קרית שמונה ורמת הגולן. לראשות ההסתדרות הארצית תתמודד גילה קליין, אשר ייסדה את הסיעה. יחד הן נודדות ברחבי המחוז, מבקרות במוסדות החינוך השונים ומפיצות את הבשורה. גילה קליין: “כל שינוי בהסתדרות המורים חייב להיות מהיסוד”

 

שירי פריאנט

 

במאי הקרוב יתקיימו הבחירות הארציות להסתדרות המורים. בבחירות על ראשות הסתדרות המורים הארצית תתמודד גילה קליין, יו”ר סיעת נחל. על ראשות הסניף המקומי, הכולל את קרית שמונה, צפת והגולן, תתמודד אשת החינוך הוותיקה, רחל בר מעוז.

 

סיעת נחל, בראשותה של קליין, היא הסיעה השלישית בגודלה בהסתדרות המורים. הסיעה שואפת לגרוף בבחירות הבאות למעלה מ-60% מהקולות ולהביא למהפך בהסתדרות.

 

“את סיעת נחל הקמתי בשנת 2011 כשאני עם למעלה מ-30 שנות ניסיון במערכת החינוך ובפעילות ציבורית”, אומרת קליין. “הסיעה מאגדת בתוכה גננות, מורים, מנהלים וגמלאים, ופונה לכל הסקטורים. ישנן 4 חטיבות בסיעה – החטיבה הדתית, החטיבה הערבית, חטיבת הגננות וחטיבת הגמלאים, כאשר בראש כל חטיבה עומדים אנשים איכותיים, שמבינים שישנה חשיבות לשנות את פני האיגוד המקצועי. במשך שנים דאג האיגוד לתיקונים קוסמטיים בלבד. כל שינוי בהסתדרות חייב להיות מהיסוד ולכן טיפחתי דור חדש של מנהיגים, עם נציגויות ברחבי הארץ, כאשר כל אחד מהם מייצג את החזון של הסיעה.  רחל היא נציגת הסיעה באיזור קרית שמונה, צפת והגולן”.

 

רחל היא מנהלת בית ספר בשנת שבתון, אשר הובילה את בית ספרה, “נחשוני החולה” ביסוד המעלה, להישגים נפלאים. היא בוגרת הסמינר לוינסקי בתל אביב ובוגרת תואר שני בהצטיינות במנהל מערכות חינוך בחיפה. היא התחילה את דרכה כמורה בבית הספר היסודי “תל חי”, המשיכה בחטיבת הביניים “דנציגר”, ניהלה בית ספר וכיום היא בשנת שבתון. “במשך שנותיי כמורה, תמיד הייתי חברה פעילה בוועדי המורים, בקיאה בזכויות המורים ופעלתי למען זכויותיהם ורווחתם”, מספרת רחל.

 

על בחירתה של רחל כנציגת נחל בצפון, אומרת קליין: “לא ידעתי בזמנו שרחל כל כך מוכרת ומוערכת באיזור, גם מבחינה מקצועית וגם ברמה האישית. רק כשהתחלנו לסייר פה באיזור, ראיתי את התגובות אליה, קיבלתי המון פידבקים חיוביים ושמחתי שבחרתי באדם הנכון לתפקיד.”

 

במהלך החודשיים האחרונים, סיירו רחל וגילה בבתי ספר בכל איזור הגליל העליון ורמת הגולן, במטרה להפיץ את הבשורה ולהביא את השינוי. “הספקתי לסייר ב-49 בתי ספר בהם נפגשתי עם מורות, מורים וגננות הצמאים לשינוי. עובדי הוראה החשים שכבודם נרמס”, מספרת רחל. “החלטתי להצטרף לסיעת נחל כי אני מבינה שרק כאן אוכל לעזור לחברותיי וחבריי. אני באה מהשטח. בסיעת נחל כולנו עובדים פעילים, אנחנו לא מנותקים ממה שקורה בכיתות ובגנים. אני עדיין עובדת ורואה מקרוב כיצד המורים והגננות שקועים מאוד בעבודתם ואין להם זמן להתעסק בזכויותיהם הבסיסיות, הם פגועים מאוד כי רואים כיצד משחקים בהם ובהסכמי השכר שלהם. החלטתי לעשות מעשה מתוך תחושת שליחות גדולה למען הגמלאים ועובדי ההוראה הפעילים. אני עוברת בבתי הספר, מסבירה אודות זכויות המורים, מסייעת בהכוונה נכונה בסבך הביורוקרטיה, מייעצת ככל הנדרש ועושה זאת בשמחה גדולה.”

 

גם גילה קליין, המועמדת ליו”ר ההסתדרות הארצית, מגיעה מהשטח. היא מורה בתיכון באשדוד למעלה מ-30 שנה, בעלת תואר MA במינהל ובמדיניות ציבורית מטעם אוניברסיטת באר שבע. לדבריה “בעקבות המחדלים שחלו ברפורמת ‘אופק חדש’, ואופן ההתנהלות של הנהגת הסתדרות המורים, הקמתי את סיעת נחל”. היא מבטיחה שבמידה ותבחר, היא תוביל לשינוי עמוק ויסודי בהסתדרות המורים. “חשוב להבין שאני נאבקת כדי שהמורים והגננות בכל ישוב בארץ יקבלו את השירות המתאים להם והראוי להם ביותר. בכל סניף יוכלו המורים לקבל ייעוץ מקצועי, ייצוג משפטי וייעוץ פנסיוני. הרבה פעמים מורים לא ממצים את הזכויות שלהם כי אין מי שיסביר להם מהן. אנחנו נדאג שבכל סניף בארץ ינתן להם שירות איכותי ומקצועי”.

 

גילה קליין

 

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn