צילום: מועצה אזורית הגליל העליון

מועצה אזורית הגליל העליון מובילה את פרויקט “סקורה” שיתוף פעולה ישראלי – גרמני נגד גזענות

החודש החל בישראל ובגרמניה פרויקט “סקורה” (Scora -Schools opposing Racism and Antisemitism), מיזם למיגור אנטישמיות וגזענות אותו מובילה מועצה אזורית הגליל העליון.

במשך 25 שנים השתתפו בפרויקט ארבעה בתי ספר תיכוניים מהגליל העליון הוחלט להרחיב את הפרויקט ולהטמיע אותו בעוד עשרות בתי ספר בישראל ובגרמניה.

בפרויקט נפגשים בני נוער מגרמניה וישראל ודנים על זיכרון השואה, התמודדויות עולמיות עם נושאים של אנטישמיות, גזענות וזכויות אדם.

במסגרת הפרויקט משלחת של מנהלי בתי הספר מישראל, בהובלת ראש מועצה אזורית הגליל העליון, גיורא זלץ השתתפו בסמינר למיגור הגזענות ואנטישמיות וזיכרון השואה שהתקיים בשטוטגרט ובברלין.

בסמינר השתתפו מנהלים מ – 39 בתי ספר, בהם 20 בתי ספר מישראל ו – 19 בתי ספר מגרמניה. מטרת הסמינר הייתה לגעת בנושאים רלוונטיים לעולם כולו, כמו אנטישמיות, גזענות וזיכרון השואה באמצעות סדנאות, שיח ומפגשים עם אנשים משמעותיים העוסקים בתחומים אלה.

שיאו של הסמינר היה ערב חתימת הסכמי שותפויות בו חתמו כל השותפים על הסכמות לפעול ולטפל במיגור הגזענות.

גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית הגליל העליון: “זיכרון השואה חשוב מאד, ויחד עם זאת, בעיקר כאשר פחות ופחות אנשים שעברו את השואה חיים בינינו, יש צורך להוסיף משמעות לזיכרון. זאת, דרך תוכניות חינוכיות בהן לומדים את העבר, מדברים בפתיחות על ההווה ובעיקר בונים יחד, נוער גרמני וישראלי, עתיד טוב יותר. לעשייה החינוכית הזו שאנחנו, מועצה אזורית הגליל העליון, נמצאים בתוכה כבר למעלה מ – 30 שנה, הוספנו עוד 15 בתי ספר בישראל, ביניהם בתי ספר מקרית שמונה, מירושלים ומאילת וגם מיישובים בדואים וערביים-מוסלמים”.  

דפנה אברהמס, מנהלת קשרי חוץ במועצה אזורית הגליל העליון: “שנים רבות שהמועצה אזורית הגליל העליון נמצאת בקשר עם המחוז התאום בלודוויגסבורג גרמניה. ככל שחולפות השנים ומעטים ניצולי השואה החיים בינינו, ישנה הבנה שההיסטוריה המשותפת לגרמניה וישראל היא הזדמנות לעיסוק באנטישמיות, גזענות ואלימות. המשימה של כולנו היא לערב ולשתף את בני הנוער ליצירת עולם טוב יותר”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn