אנדרה הורביץ, מנהלת קידום הבריאות של מכבי שירותי בריאות צפון
צילום: מכבי שירותי בריאות

לכבוד היום הבינלאומי ללא עישון החל מדי שנה ב-31 במאי במכבי שירותי בריאות פועלים להעלאת המודעות לנזקים הנגרמים מעישון בהם מחלות קשות, פגיעה בכושר הגופני ונזק אסתטי. אנדרה הורביץ, מנהלת קידום הבריאות של מכבי שירותי בריאות צפון אומרת כי, “הפסקת עישון היא ההחלטה הבריאותית החשובה ביותר עבור כל מעשן ויכולה לשפר משמעותית את איכות חייו של המעשן עצמו ושל סביבתו”.

במכבי שירותי בריאות מציעים מגוון מסלולים בהתאמה אישית כדי שהמטופלים יבחרו את המסלול שמתאים עבורם.

גמילה מעישון במרפאת הרופא-במסגרת הטיפול נעשה ליווי הכולל 3-6 מפגשים על ידי רופאים שהוכשרו במיוחד עבור השירות. רשימת הרופאים המלווים מתעדכנת מעת לעת ומופיעה באתר מכבי. מידע והצטרפות ניתנת על ידי רופא המשפחה.

סדנה קבוצתית לגמילה מעישון פרונטלית ומקוונת (זום)-הסדנה כוללת שמונה מפגשים בני שעה וחצי ומועברת על ידי מנחי קבוצות מומחים לגמילה מעישון. עבור חברי מכבי יש אופציית בחירה לבצע את הסדנה באופן פרונטלי או במפגשי זום. הסדנאות נעשות בשפה העברית, רוסית, ערבית, צרפתית ואנגלית. הסדנאות הפרונטליות מתקיימות בשעות אחר הצהריים והערב. הסדנאות המקוונת באמצעות תוכנת “זום”. פרטים נוספים ניתן לקבל באתר מכבי.

מוקד טלפוני לגמילה מעישון-התכנית כוללת ליווי טלפוני של כחמש שיחות על ידי יועץ מומחה לגמילה מעישון במועד שיתואם מראש, נדרשת הפנייה מרופא המשפחה. השירות ניתן בשפה העברית, רוסית, ערבית, אנגלית ובשפות נוספות בהתאם לצורך. המוקד פועל בימים א-ה בין השעות 8:00-20:00.

במכבי מוסיפים כי מסלולי הגמילה מעישון כוללים התמודדות עם החלק ההתנהגותי של ההתמכרות ועם החלק הפיזיולוגי (כולל סבסוד תרופה ותחליפי ניקוטין) וכן כלים לגמילה ללא מחיר משמעותי בעלייה במשקל.

אנדרה הורביץ, מנהלת קידום הבריאות של מכבי שירותי בריאות צפון: “במכבי אנו משקיעים רבות בנושא גמילה מעישון באמצעות הסברה, הדרכה ועידוד הגמילה. אנו מעמידים לרשות חברי הקופה ללא תשלום, ליווי בתהליך בהתאם לבחירת המטופל: סדנאות קבוצתיות לגמילה מעישון או מוקד טלפוני לגמילה מעישון. אני גאה להוביל את תחום גמילה מעישון במחוז הצפון, זהו קידום בריאות במיטבו”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn