כתבה מאת דנה אלימלך.

לזכות קריית שמונה אפשר לזקוף לא מעט סיפורי הצלחה. תושבים רבים שעוזבים את קריית שמונה בשביל להגשים את החלומות ונאלצים לעזוב. אבל הלב תמיד נשאר בקריית שמונה, וגם כשעוזבים את העיר תמיד מרגישים חלק ממנה. יעקב עמר מעצב תכשיטים, מומחה לעיצוב מנגנוני שעונים בטבעות, בעיצוב אישי נולד בקריית שמונה ולמרות שעזב לפני שנים רבות אומר כי קריית שמונה היא בית. עמר אומר על עצמו שהוא מעבר למעצב הוא עוסק בענייני הזמן.

עמר (43) יליד קריית שמונה, אבא ליהונתן בן 8, ההורים של יעקב, סימה וארמונד עמר, גרים בקריית שמונה עד היום. אמא של יעקב, סימה היא גננת בקריית שמונה כבר ארבעים שנה וארמונד פנסיונר. אל תחום עיצוב התכשיטים הגיע כאשר עזב את ישראל לטובת חיים בלוס אנג’לס בארצות הברית שם נחשף אל תחום עיצוב התכשיטים. עמר היה חי 17 שנה בלוס אנג’לס. עמר פיתח טבעת מיוחדת שמבוססת על מנגנונים של שעונים שהוא אוסף מכל העולם. הטבעות הן מיוחדות ומותאמות באופן אישי למי שעונד את הטבעת.

לאחרונה הטבעות שעונים של עמר כיכבו בסדרה “מטומטמת” שלאחרונה הסתיימה העונה השלישית. הטבעות המיוחדות של עמר נענדו על ידי השחקן המוכשר לואי נופי. עמר חזר לישראל לפני ארבע שנים והחליט לחיות בתל אביב עם סטודיו לעיצוב תכשיטים שהוא מעצב ומייצר בעצמו את הטבעות עם מנגנון השעון.

עמר אומר שהוא אדם שמייחס חשיבות מאוד גדולה לזמן. והסיפור שלו עם טבעות השעונים המפורסמות החל לפני המון שנים בלוס אנג’לס. עמר מספר כי יום אחד הייתה רעידת אדמה, והיה לעמר שעון קיר מטוטלת שמניעים עם מפתח. השעון נפל על הרצפה כתוצאה מרעידת האדמה והתפרק ונחשף כל המנגנון של השעון, כשראיתי את המנגנון של השעון התחלתי לדמיין את המנגנון של השעון על טבעת. יום למחרת המקרה הלכתי לצורף וביקשתי ממנו שיכין לי את הטבעת של השעון בדיוק כפי שדמיינתי. ולאן שלא הייתי הולך עם הטבעת בארצות הברית היו שואלים אותי איפה קניתי את הטבעת. ובעקבות ההצלחה של הטבעת החלטתי ללכת וללמוד צורפות. בלימודי הצורפות גיליתי שיש לי את הכשרוןלטבעות שעון ותכשיטים. הייחוד של הטבעת עם מנגנון השעון מעבר לעיצוב המיוחד והאישי, כל טבעת ממוספרת וזה המיתוג של הטבעת שהיא אחת לאדם.

מגיעים אל המעצב עמר לקוחות מכל העולם. חובבי אמנות ותכשיטים ובעיקר שעוני יוקרה. עמר מייצר ללקוחות טבעות בהזמנה אישית על פי התחושות האישיות שהוא מרגיש מהלקוח. עמר אומר שהוא מבקש לראות צילום של כף היד, ומאותו הרגע הוא יודע בדיוק איך תראה הטבעת, ויותר מזה אף יודע את המידה, שואל שאלות על האופי של האדם שמזמין את הטבעת ואומר שיש לו אינטואיציה מאוד גבוהה לסטייל ולזמן של האדם.הטבעות מנגנוני השעונים של עמר הן מיוחדת ומי שענד את הטבעת אומר כי ניתן להרגיש את האנרגיה שבטבעת. עמר מעצב בישראל את טבעות השעון ושולח אותן לכל מקום בעולם.

עמר אומר שהוא מאוד אוהב את המכניקה של השעון ולחפש אחר מנגנונים מיוחדים של שעונים בעולם ולהפוך אותם לטבעות.

החזרה לישראל הייתה לא פשוטה מספר עמר ואומר כי חווה הצלחה גדולה עם הטבעות בלוס אנג’לס, ששם לטענתו מאד מעריכים אמנות ואת עיצוב הטבעות המיוחד והמקורי שפיתח. עמר שקבע את מושבו בישראל לעולם לא שוכח את הבית, את העיר קריית שמונה ,שבה נולד וגדל. עמר אומר על קריית שמונה שזאת עיר מיוחדת אין כמו העיר קריית שמונה, יש בה נשמה שאי אפשר לתאר.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn