מציבים גבול לפשיעה

ארגון ‘עד כאן’ שהוקם למען מלחמה בפרוטקשן הודיע על הקמת מערך ביטחוני שכולל מאות מתנדבים מהגליל העליון

שי רבין

יריב בן עמי, בעל עסק שמתגורר בקיבוץ הגושרים והתבקש בעצמו לשלם דמי חסות הקים יחד עם שותפים לדרך תושבי האזור את ארגון ‘עד כאן’ למלחמה בתופעת הפרוטקשן. זאת בעקבות ריבוי אירועי סחיטת דמי חסות שמתרחשים באזורנו כבשגרה. רבים מתושבי המקום כבר הרגישו את נחת זרועם של ארגוני הפשיעה אם זה באמצעות הצתות, איומים וסחיטת כספים שלא כדין וככל שרק ניתן. בעלי העסקים המקומיים שבמשך שנים רבות קיבלו את המצב בהכנעה החליטו להתאגד ולהתנגד לתופעה שגובה מהם מחירים כלכליים ונפשיים כבדים.

מודעה
מודעה

את הארגון מנחים שלושה עקרונות. הראשון, לא משלמים לעבריינים. השני, בעלי העסקים בפנים גלויות וללא פחד והעקרון השלישי והחשוב ביותר הוא שכל פעילות מתבצעת ‘יחד’ כלומר, עקרון העזרה ההדדית. השבוע הודיעו שיצאו למהלך אקטיבי לשמירה על עסקיהם ובשבועות הקרובים יחלו האימונים וההדרכות של מאות מתנדבי הארגון. ארגון ׳השומר החדש׳ שפעיל בשטח כעשור ומונה אלפי מתנדבים יהיה אמון על ההכשרה, ההדרכות והאימונים. ״תוך חודש מהיום, אנחנו נהיה כבר פרוסים בשטח במוקדים שונים בכל הגליל העליון. המטרה שלנו היא להתחיל את הפעילות בשמירה על עסקים במרחבים עירוניים כמו קריית שמונה, חצור הגלילית, צפת, בית שאן, וקצרין אנחנו מרגישים שכרגע אנחנו חיים תחת שלטון זר של כנופיות הפשע שמכתיבות את חיינו״, לדברי בן עמי. 

לאחר שנה של החמרה בפשיעה והתעצמות מקרי הפרוטקשן הפך הגליל העליון לסוג של “מערב פרוע” עבור ארגוני הפשיעה. כפי שהדגיש בפנינו שבוע שעבר רנ”צ מירון ממן, מפקד תחנת ירדן הדרך היחידה להחזיר את המשילות לאזור הוא על ידי ידוע המשטרה אודות אירועים חשודים בזמן אמת. רק שיתוף פעולה אזרחי עשוי להוביל לבלימה של התופעה ויאלץ את הפושעים להסתתר. לדברי בן עמי המשוואה חייבת להשתנות ומעתה: “כל עסק שיקבל איום לשלם דמי חסות – יקבל באופן מידי שמירה צמודה מהמתנדבים שלנו בכניסה לחנות או לעסק”.

מודעה
מודעה

בארגון שאינו מזוהה פוליטית פועלים חברים ומתנדבים מכל קצוות הקשת החברתית. המלחמה בפשיעה הינה מטרת על חוצת מגזרים ומחנות: ״יש אין ספור מתנדבים שנרתמים, ורוצים להגיע אפילו במיוחד בסופי שבוע. אנחנו מייצגים ישראל אחת ומאוחדת ללא הבדל של דת, גזע ומין. זו מלחמה בין העם לעבריינים”. לדבריו. בן עמי אומר כי הפעם הוא משוכנע שהמאבק יצליח היות ומדובר במיזם שפועל בשיתוף פעולה כלל אזורי ומתכלל גורמים רבים: יש כאן כבר מספר ראשי רשויות שמשתפים פעולה ותומכים במאבק שלנו. כרגע לא סופרים את הצפון. אם המדינה לא מתייחסת אלינו, אולי עדיף להקים מעבר גבול בצומת עמיעד, ולקרוא לעצמנו ארץ פרוטקשן הגליל. המדינה חייבת לחזק את כוחות המשטרה, לצוד את העבריינים מאחורי סורג ובריח כדי שנחיה בצורה נורמלית ולא בחשש תמידי”.   

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn