חודשיים מהקמתו של המוקד הרפואי “ביקור רופא” ועשרות תלונות של תושבי העיר מציירים תמונה עגומה לרמת השירות הרפואי במוקד 0 תושב העיר, דוד שושן, החל לפעול בעניין בבחינה ציבורית אל מול הנהלת העיר החדשה ולאחר שפתח דף פייסבוק בעניין- “מיון דחוף לקרית שמונה” 0 ראש העיר, אביחי שטרן: “אנו בוחנים מבחינה משפטית את ההתקשרות עם חברת ביקורופא, ונפעל כדי שמקרים אלו לא ישנו עוד”.

 

‎ערב יום הבחירות, ראש העיר לשעבר, ניסים מלכה, חגג את פתיחתו של המוקד הרפואי האזורי- “ביקור רופא”. מאז המוקד פעיל קרוב לחודשיים ומעניק שירותי רפואה דחופה ללמעלה מ-60 אלף תושבי הגליל העליון. תושבי קרית שמונה חשבו בדעתם כי הנה הגיעה הבשורה הרפואית המיוחלת לעיר, זו שנעדרה חמש שנים תמימות, אך כעת תושבים רבים בעיר מעלים סימן שאלה על טיב הבשורה ועל היכולות של המוקד הרפואי להעניק שירות רפואי איכותי כפי שהובטח לאורך זמן רב על ידי הראשות הקודמת.

אם כן, עוד לא עברו חודשיים מאז פתיחתו הגרנדיוזית של המוקד הרפואי בעיר בנוכחות ראש הממשלה, וכבר עשרות תלונות החלו להיערם בפתח דלתו של ראש העיר הנכנס, אביחי שטרן. לצד כך, החל להתחדש מאבק ציבורי להשבתו במידית של חדר המיון הקדמי של בית החולים צפת. העלות– חמישה מיליון שקלים בשנה. ראש העיר ,אביחי שטרן, תומך במאבק ובכוונתו לפנות למשרד הבריאות ולקדם את הדרישה הברורה של תושבי אצבע הגליל לה הוא שותף: “סיגרו את המוקד הרפואי הפרטי, קחו אחריות על בריאות תושבי הגליל העליון והשיבו במהרה את חדר המיון הקדמי!”.

מקרים רבים על שירות לקוי לכאורה החלו להישמע בחודש האחרון בקרב תושבי העיר קרית שמונה. אחרונה להעלות טענותיה היא ספיר דדון, מהעיר קרית שמונה, אשר הגיעה למוקד הרפואי בשעת לילה מאוחרת (4 לפנות בוקר) ומצאה את המקום סגור וללא מענה, וזה למרות שהמוקד אמור להיות פתוח 24/7 על פי הסיכומים עם חברת “ביקור רופא”. משכך, נאלצה לנסוע סיסו עם ביתה הפעוטה לבית החולים בצפת.

למקרה זה קדמו מקרים רבים בהם עולה הצורך לאולטרסאונד אשר איננו בנמצא במוקד הרפואי, וכמו כן, תלונות על איכות הרופאים המאיישים את המוקד וטענות לניקיון וסטריליות המוקד הרפואי. תושב העיר, דוד שושן, החל לפעול בעניין בבחינה ציבורית אל מול הנהלת העיר החדשה ולאחר שפתח דף פייסבוק בעניין- “מיון דחוף לקרית שמונה”, הוא מתכוון להצטרף למאבק להשבתו של חדר מיון קדמי לבית החולים בצפת. דרישה אותה ביטא מספר פעמים ראש העיר החדש, אביחי שטרן, בפני בוחריו בקמפיין הבחירות האחרון. שוחחנו עם דוד שושן על המקרים האחרונים והמצערים אותם חוו תושבים בהגיעם למוקד הרפואי.

כ-1500 חברים חדשים בדף הפייסבוקמיון דחוף לקרית שמונהנראה שהתמיכה במאבק המתחדש הולכת ותופסת תאוצה.

“אין ספק, אני מאוד מרוצה והלוואי שימשיכו עוד ועוד תושבים לצאת המאדישות שאופפת אותנו ביום יום, ויבינו שהנושא הזה בוער בעצמותיה של העיר קרית שמונה, אנו לא נפסיק לנסות להיאבק למען השבתו של חדר המיון הקדמי לעיר קרית שמונה”.

אז מה כל כך רע במוקד הרפואי החדש? “ביקור רופא, אני מבין שעוד ועוד סיפורים נוספים בכל שבוע: “מגיעים אלי סיפורים, ואנשים משתפים בדף הפייסבוק סיפורים רבים על ליקויים ושירות ירוד מאוד של המוקד הרפואי. אחד התושבים הגיע למוקד הרפואי והוא מקבל שירות על מיטה מלאת לכלוך של שאריות מזרקים והעטיפות שלהם, הרופאים שאבד עליהם הקלח מעניקים שירות רפואי ירוד ברמתו, אחיין של אודי מור יוסף הגיע עם הבת שלו. עושים לילדה צילום, אומרים להם שהכל בסדר ושולחים אותם בחזרה הביתה. למחורת הוא לוקח אותה לרופא משפחה וזה אומר כי ישנה פריקת כתף! נו אתה מבין איזה רופאין הביאו להעניק לנו שירות פה? ואני לא מאשים אותם, זה קבלן שרוצה לחסוך כסף. בחדר מיון אנו נקבל רופאים פעילים של בית החולים צפת, נקבל שירות רפואי איכותי כפי שמגיע לנו”.

תושב אחר הגיע לקבל עירוי, הוא החל להקיא, אז חיפשו כלי ייעודי להקאות אשר נמצא בכל מוקד רפואי שמכבד את עצמו ולא מצאו, אז הביאו לו את הפח של המזרקים שיקיא שם?! זה נראה לך? במקרה אחר הגיעה אישה עם ביתה שנעקצה מעכביש ככל הנראה, הילדה עם פרצוף אדום והאמא כולה בחששות מהמצב. הרופאה שמקבלת אותם אומרת להם שזה יותר נראה לה כמו מים חמים שנשפכו על הילדה ובכל מקרה היא לא תוכל להעניק שירות והיא שולחת אותם לבית החולים צפת.

עם העניים לעתיד, מה הפעולות הבאות לקידום הדרישה שלכם לחדר מיון קדמי?

“אני שוחחתי עם ראש העיר אביחי שטרן. הבנתי ממנו שבקרוב תוקם ועדת בריאות ואני אוכל להשתלב בה. אנו נפנה את הדברים לממשלת ישראל, אני אעשה כל שביכולתי להוציא הפגנה רבת משתתפים על מנת שישמעו אותנו אחת ולתמיד – דם תושבי העיר קרית שמונה והסביבה אינו הפקר!”.

חברת “ביקור רופא” הגיבה: “מוקד ביקורופא בקריית שמונה נועד לשרת את תושבי העיר וסביבתה ופועל במתכונת שונה ורחבה משמעותית מבעבר. מוקדי החברה עוברים ביקורות פתע לצד ביקורות שוטפות על ידי משרד הבריאות ובהן החברה זוכה לציונים גבוהים הן ברמת האיכות הרפואית והשירות.

אנו פועלים כל העת לקיום משובים וסקרים בנושא שביעות הרצון מהמוקד מהם עולות תגובות חיוביות של תושבים בנושא רמת השירות, הציוד והאבחנה הרפואית.

אנו מודעים לסערה הציבורית שקמה סביב פתיחת המוקד בעיר וחשוב לנו להדגיש כי החברה רואה חשיבות רבה לפעילותה בקריית שמונה, התלונות הבודדות שהתקבלו נלמדו והחברה הפיקה לקחים על מנת לייעל ולשפר את השירות לטובת התושבים. לביקורופא ניסיון רב שנים במתן שירותי רפואה דחופה ועל הציבור לדעת כי מרבית המקרים הדחופים אמורים ויכולים להפתר במסגרת מוקד רפואי וכך לחסוך למטופל המתנה ארוכה בחדרי המיון העמוסים ומלאי המחלות.

מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה: “התלונות שהתקבלו בעירייה מעלות תמונה לא טובה בדבר תפקוד המוקד הרפואי. מרכז לרפואה דחופה לא יכול לנעול את שעריו בפני תושבים שמגיעים לקבל טיפול רפואי דחוף.  אנו רואים זאת בחומרה רבה, ומדובר בהפרה של הסכם ההתקשרות. ראש העיר אביחי שטרן, ומחזיק תיק הבריאות מישל בן שימול, הנחו את מבקר העירייה לקיים ביקורת שוטפת וכוללת על תפקוד המרכז לרפואה דחופה בעיר, בשיתוף הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות. כמו כן, העירייה בוחנת מבחינה משפטית את ההתקשרות עם חב’ ביקורופא, ותפעל כדי שמקרים אלו לא ישנו עוד”.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn