צילום: דוברות המשטרה

חודשיים וחצי לתוך שנת 2021 והיקף תפיסות כלי הנשק במחוז צפון ממשיך לעלות, ועומד כעת על גידול של 67% מממוצע התפיסות בשנת 2020.

צילום: דוברות המשטרה

כוחות המשטרה ממשיכים בתפיסות בתוך ישובי החברה הערבית ובתפיסת סוחרים ומברחים של כלי נשק מתחומי הרשות הפלסטינאית ומגבולות הארץ.

צילום: דוברות המשטרה

במהלך החודשיים וחצי של שנת 2021, נתפסו במחז צפון:
155 רובים ואקדחים.
108 רימונים
25 מטענים ולבנות חבלה
מעל 400 בקת”בים זיקוקים וכוורות זיקוקים.
אלפי כדורים ותחמושת מסוגים שונים.

הגידול במספר כתבי האישום שהוגשו אף הוא דומה, כנגד 98 חשודים הוגשו כתבי אישום ובקשות למעצר עד תום ההליכים בעבירות של סחר באמצעי לחימה, ארועי ירי והחזקת אמל”ח, גידול של 58% מממוצע 2020.

הפעילות הנרחבת בה לוקחים חלק כלל כוחות המשטרה במחוז צפון נגזרת מתפיסת הפעלה מקיפה אותה מוביל מפקד מחוז צפון שאמר על הפעולה “ליבש את הביצה במקום רק לטפל ביתושים”, שבמסגרתה פועלות כלל יחידות המשטרה במחוז למתן מעטפת מודיעינית ומבצעית מקיפה למאבק בתופעת הנשק הבלתי חוקי, חיסול נתיבי ההברחה והסחר של כלי הנשק דרך מאבק בארגוני הפשיעה המקומיים, ועד לתפיסת מבצעי הירי בישובי החברה הערבית.

במסגרת מימוש תפיסת ההפעלה, הזוכה לתמיכה מלאה של פיקוד המשטרה והמשרד לבטחון פנים, מופעלות היחידות המחוזיות לאיתור נתיבי ההברחה והסחר של כלי הנשק. תוך שתחנות המשטרה בישובים מפעילות כוחות משימה יעודים המתוגברים בלוחמי מג”ב, אשר מבצעים פעילות סמויה וגלויה לאיתור ספקי הנשק המקומים ועבריינים המחזיקים בכלי הנשק.

בנוסף, פרוסים כוחות המשטרה בתוך ובקרבת הישובים על מנת לתת מענה מהיר לכל ארוע ירי תוך חתירה למגע ותפיסת המבצעים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn