צילום: איחוד הצלה

יומן מסע למולדובה ויקטוריה תפארת – היום האחד עשר 9.3.2022:

ראשת איחוד הצלה עמק החולה ויקטוריה תפארת מדוות מגבול הדרומי בין מולדובה לאוקראינה (18:40): “מגיעים לגבול כמות גדולה של פליטים, מתוכם קשישים, נשים ילדים ותינוקות שנמצאים בקור מקפיא של מינוס ארבע מעלות. הפליטים לא מפסיקים להגיע. כל אחד נוסע למקום החדש לאחר שהשאירו אחריהם בתים וחיים שלמים”.

יומן מסע למולדובה ויקטוריה תפארת – היום העשירי 8.3.2022:

ראשת איחוד הצלה ויקטוריה תפארת מדווחת מגבול מולדובה קישינייב
צילום: איחוד הצלה

ראשת איחוד הצלה ויקטוריה תפארת מדווחת מגבול מולדובה קישינייב (19:35): עוד ועוד אוטובוסים של פליטים. המצב קשה מאוד. אנשים בוכים בלי סוף. עוזבים חיים שלמים”.

יומן מסע למולדובה ויקטוריה תפארת – היום השביעי 5.3.2022

ראשת איחוד הצלה ויקטוריה תפארת מדווחת מגבול מולדובה אוקראינה (16:10): משלחת איחוד הצלה הקימו שבעה אוהלים בבית הכנסת שמאוכלסים עד אפס מקום על ידי הפליטים שממשיכים להגיע. משלחת של איחוד הצלה פועלת להעלות עוד יהודים מאוקראינה לארץ.

יומן מסע למולדובה ויקטוריה תפארת – היום השישי 4.3.2022:

מראשת איחוד הצלה ויקטוריה תפארת נמסר מגבול מולדובה אוקראינה: “סבתא, מילה קדושה ויקרה. יצאתי לפני שבוע למולדובה עם משלחת של איחוד הצלה על מנת לתת סיוע הומניטרי, רפואי ונפשי לפליטים. לפני שלושה ימים הכרתי סבתא מיוחדת מאוד. היא הגיעה לקישינב במולדובה כדי להינצל ממלחמה. סבתא מדהימה שהתאהבתי בה מיד. אישה אמיצה ומיוחדת שעברה דרך ארוכה כדי לצאת בריאה ושלמה מאזור מלחמה. והקטע הכי מיוחד הוא שלפני שלושה ימים התחלנו למסע גיוס של פליטים יהודים במולדובה כדי להעלות אותם לארץ ישראל. בתוך 48 שעות בעזרתם של סטודנטים ישראלים שלומדים רפואה במולדובה והשגרירות הצלחנו להטיס 140 יהודים לארץ ישראל. אחת מהם היא סבתא רעיה. אישה אמיצה ומיוחדת שהיא דמות להערצה בשבילי, שהייתה כל כך אופטימית ושמחה לאורך כל הדרך. סבתא רעיה הגיעה לישראל למשפחה שלה, לנכדות היקרות שהיא כל כך חיכתה לפגוש. תודה לך בבושקה רעיה על ההזדמנות להרגיש שוב חיבוק ואהבה של סבתא”.

צילום: איחוד הצלה
צילום: איחוד הצלה
משלחת איחוד הצלה בשדה התעופה
צילום: איחוד הצלה
משלחת איחוד הצלה בתדריך לפני היציאה לסיוע לפליטים
צילום: איחוד הצלה

יומן מסע למולדובה ויקטוריה תפארת – היום החמישי 3.3.2022:

עדכון (22:53) ראשת איחוד הצלה ויקטוריה תפארת מדווחת מגבול מולדובה אוקראינה: ויקטוריה יחד עם חבריה במשלחת איחוד הצלה לאחר יומיים ללא שינה כאשר הצליחו להעלות ארצה 150 יהודים.

יומן מסע למולדובה ויקטוריה תפארת – היום הרביעי 2.3.2022:

עדכון (21:33) ראשת איחוד הצלה ויקטוריה תפארת מדווחת מגבול מולדובה אוקראינה:

עדכון (10:54) ראשת איחוד הצלה עמק החולה ויקטוריה תפארת מדווחת ממעבר גבול מולדובה אוקראינה בגבול הדרומי פולנקה. שלג יורד כעת ומשלחת איחוד הצלה ממתינה לאוטובוסים של יתומים לקשישים מאודסה שצריכים להגיע אל מעבר הגבול ולעבור דרך לא קלה ולא נעימה. צוות רפואי של איחוד הצלה נשלח למעבר גבול לקבל את האוטובוסים שמגיעים.

יומן מסע למולדובה ויקטוריה תפארת – היום השלישי 1.3.2022:

עדכון: ראשת איחוד הצלה עמק החולה ויקטוריה תפארת מעדכנת בסופו של היום השלישי ליומן המסע. ויקטוריה אומרת ש לןהיה יום קשוח. מראות לא קלים. מאוד קר והטמפרטורה מתחת לאפס ויורד שלג. במזג אוויר הקשה עומדים בתורים מאות אנשים, פעוטות, קשישים ונשים. הילדים כמעט ולא בוכים אם זה בגלל ההבנה של המצב אם זה בגלל העייפות. המצב קשה מאוד ועד שלא רואים בעיניים לא מבינים עד כמה.

עדכון (15:21) ראשת סניף איחוד הצלה עמק החולה ויקטוריה תפארת מדווחת ממעבר גבול מולדובה אוקראינה בגבול הדרומי פולנקה. פליטים רבים מאוקראינה נכנסים למולדובה כאשר שלג החל לרדת החל משעות הבוקר עם קור. משלחת איחוד הצלה מעניקה סיוע לפליטים במזון מים, שתיה חמה וסיוע רפואי.

ראשת סניף איחוד הצלה עמק החולה ויקטוריה תפארת
צילום: איחוד הצלה
צילום: איחוד הצלה
צילום: איחוד הצלה
צילום: איחוד הצלה

עדכון (14:06): משלחת איחוד הצלה מטפלים בפליטים בגבול מולדובה אוקראינה. האנשים שמגיעים מאוקראינה סובלים מקור ותשישות.

עדכון (11:11) הבוקר, היום שלישי למשימת משלחת איחוד הצלה בגבול אוקראינה מולדובה. שלג יורד והטמפרטורה מתחת לאפס. זרם הפליטים ממשיך להגיע. רבים סובלים מהיפותרמיה וחולשה ומטופלים על ידי החובשים והפרמדיקים ביניהם ויקי תפארת מכפר יובל.

צילום: איחוד הצל

יומן מסע למולדובה ויקטוריה תפארת – היום השני 28.2.2022.

עדכון (20:00) ראשת סניף איחוד הצלה עמק החולה ויקי תפארת מדווחת מגבול מולדובה אוקראינה שכעת נשמעת אזעקה בגבול לא ברור אם בגלל העוצר או בגלל ההפגזות כאשר אנשים רבים ממשיכים להגיע לגבול לאחר ימים רבים של נסיעה כשהם מגיעים מותשים וצריכים סיוע.

ראשת סניף איחוד הצלה עמק החולה ויקי תפארת מדווחת מגבול מולדובה אוקראינה
צילום: איחוד הצלה
צילום: איחוד הצלה
צילום: איחוד הצלה
צילום: איחוד הצלה
צילום: איחוד הצלה
צילום: איחוד הצלה
צילום: איחוד הצלה

עדכון (16:57) ראשת סניף עמק החולה ויקטוריה תפארת יחד עם משלחת איחוד הצלה הגיעו כעת לגבול מגילוב מולדובה אוקראינה נכנסים עד למעבר הגבול לקבל את הפליטים מאוקראינה ולהעניק להם סיוע הומניטרי ורפואי.

ראשת סניף עמק החולה ויקטוריה תפארת יחד עם משלחת איחוד הצלה צילום: איחוד הצלה

צילום: איחוד הצלה

עדכון (15:00): מפגש וחלוקת צעצועים וממתקים לילדים יהודים שברחו עם משפחתם מאוקראינה.

צילום: איחוד הצלה
צילום: איחוד הצלה

עדכון (10:00) : לפני היציאה למשימת הסיוע לפליטים בגבול אוקריאינה-מולדובה, ויקי תפארת, חברת משלחת איחוד הצלה מכפר יובל מבקרת בבית הכנסת בקישינב. ויקי: “מרגש לפגוש פה את הקהילה היהודית. מרגישה שהמשימה שלנו היא לא רק הומניטרית, אלא להזכיר לכולם שכל ישראל ערבים זה לזה”.

ויקי תפארת, חברת משלחת איחוד הצלה
צילום: איחוד הצלה

עדכון (08:10): משלחת איחוד הצלה תצא בעוד 3 שעות לכיוון הגבול בין מולדובה לאוקריאינה ליום המשימות השני. ויקטוריה מדווחת כעת שהמשלחת בתדריך ליציאה ליום השני למשימות עם סיוע ההומניטרי והרפואי שמעניקים היחידה לאוקראינים.

ראשת סניף איחוד הצלה ויקטוריה תפארת
צילום: איחוד הצלה

עדכון (08:00) : תדרוך של מפקד המשלחת דוד קריספיל לפני היציאה היום למעברי הגבולות בין אוקראינה למולדובה. המשימה: קליטת הפליטים, הגשת טיפול רפואי לפצועים וסיוע נפשי לנפגעי הלם. המלון בקישינב אשר שוהים בו חברי המשלחת היה סגור שנתיים בגלל הקורונה ונפתח במיוחד כדי לשכן את חברי המשלחת.

תדרוך של מפקד המשלחת דוד קריספיל לפני היציאה היום למעברי הגבולות בין אוקראינה למולדובה.
צילום: איחוד הצלה
צילום: איחוד הצלה

יומן מסע למולדובה ויקטוריה תפארת – היום הראשון 27.2.2022

עדכון (21:00) החובשות ויקי תפארת ולינור אטיאס במפגש עם ילדים יהודים שברחו עם הוריהם מאודסה לקישינב.

צילום: איחוד הצלה
צילום: איחוד הצלה

עדכון (21:00) חברי משלחת איחוד הצלה למולדובה בשתי חתונות בערב אחד. החובשים התכבדו לברך בשבע הברכות תחת החופה של שני זוגות של יהודים שברחו מאוקראינה לקישינב במולדובה.

צילום: איחוד הצלה
צילום: איחוד הצלה
צילום: איחוד הצלה

עדכון (13:30): משלחת איחוד הצלה יחד עם ראשת סניף איחוד הצלה ויקטוריה תפארת הגיעו כעת למולדובה לאחר שעברו שני מעברי גבול והם בדרכם כעת לעיר קישינייב:

ראשת סניף עמק החולה ויקטוריה תפארת.
צילום: איחוד הצלה

עדכון (10:57): ראשת סניף עמק החולה ויקטוריה תפארת: “משלחת איחוד הצלה למולדובה עדיין בדרכנו לגבול רומניה מולדובה ולעיר קישינב. שם נחבור לנציגי הקהילה היהודית , נעשה הערכת מצב ונתחיל לצאת למשימות של הענקת סיוע רפואי, הומניטרי וחוסן נפשי. כל מי שפוגש אותנו מפרגן ומצדיע על ההירתמות למשימה. באופן אישי אוסיף ואומר, שאני נמצאת עם חבורה מדהימה של אנשים עם נשמה ענקית ואני גאה להיות חלק מהחבורה הפייטרית הזאת”.

ראשת סניף עמק החולה ויקטוריה תפארת
צילום: איחוד הצלה
משלחת איחוד הצלה מעמיסים ציוד לקראת יציאת המשלחת למולדובה צילום: איחוד הצלה

עדכון – 27.2.2020: אתמול, בצאת השבת, יצאה למולדובה משלחת סיוע הומניטרי של איחוד הצלה שמורכבת מרופאים, פראמדיקים וחובשים על מנת להעניק סיוע רפואי, הומניטרי וחוסן נפשי לפליטים האוקראיניים ולקהילה היהודית שברגעים אלה חיים בתוך פחד ואי וודאות. תפארת ויקטוריה, חובשת מתנדבת וראשת סניף איחוד הצלה עמק החולה מתנדבי איחוד הצלה סניף עמק החולה מצטרפת למשלחת למולדובה בצאת השבת.

הציוד שנשלח לאזור הלחימה כולל מכשירים לבדיקה גופנית מרחוק, מכשירים לניטור לבבי וסימנים חיוניים מרחוק, מכשיר אולטרסאונד נייד ומכשיר לביצוע בדיקת דם. “יש לנו את היכולת להעניק סיוע מרחוק ולהביא באמצעות טכנולוגיות מתקדמות את האיכות הגבוהה של רופאי שיבא לאזורים שחווים גם משברים רפואיים”, אומרת ד”ר גליה ברקאי, מנהלת שיבא Beyond. “נעניק עזרה רפואית לכל מי שיזדקק. המכשור המתקדם בשטח יחובר אונליין למחשבי שיבא וכך נוכל להדריך, לייעץ ולעזור לאנשי המשלחת בטיפול הרפואי”.

שרית לרנר, מנהלת הטכנולוגיות בביה”ח הווירטואלי, הינה נציגת המרכז הרפואי שיבא תל השומר Beyond במשלחת. שרית תעבוד יחד עם נציגי איחוד הצלה, תהווה זרוע חיזוק ותדאג לתפעול הציוד בשטח.

עזרו למשלחת להגיע עם ציוד רפואי מספק לטובת רווחתם של הפליטים האוקראינים ולתרום כמה שאפשר>> https://metchy.com/safetyukraine/?lang=he

מערכת עיתון מידע 8 מלווה את ראשת סניף עמק החולה ויקטוריה תפארת ביומן מסע עם משלחת איחוד הצלה שיצאה אתמול למולדובה לסייע לאוקראינים ולקהילה היהודית באזור. נלווה את ויקטוריה בכל הרגעים הקשים והמרגשים עד שובה בחזרה לארץ בשלום.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn