משרד הרווחה לא אישר לחדש את רישיון הפעלת עמותת בית הקשיש בקריית שמונה 3 נציגי המשרד ערכו בדיקה וביקורת במקום ומצאו מספר ליקויים שעם תיקונם יאפשרו חידוש רישיון העמותה 3 יו”ר עמותת בית הקשיש אלי זעפרני: ” הייתה ביקורת בבית הקשיש כפי שמתקיימת ביקורת בכל שנה. עלו שני ליקויים אותם התבקשנו לתקן ותיקנו, הפיקוח אמר לנו שנקבל את אישור ההפעלה לכל המאוחר ביום ראשון”.

בית הקשיש בקרית שמונה קרוב מתמיד לסגור שאת שעריו. יחד עם זאת נראה שגם אם אכן ייסגר, יהיה זה באופן זמני. משרד הרווחה לא אישר את חידוש רישיון הפעלת המקום. לטענת יו”ר עמותת בית הקשיש, נציגי משרד הרווחה ביקשו לתקן שני ליקויים אשר הם רואים בהם כפגיעה בקשישים. האחד, החלפת ספק המזון במקום ואילו השני פיטוריה של עובדת הניקיון שגילה בא בימים. משיחה עם אלי זפרני, יו”ר העמותה עולה כי הליקויים אשר התבקשו לתיקון ממפקח משרד הרווחה אכן טופלו, וכעת ניתן יהיה לחדש את הרישיון להפעלת המקום.

 

יותר מכך אומר אלי זעפרני, כי מפקח המשרד הבטיח לו שביום ראשון לכל המאוחר יחודש רישיון ההפעלה לבית הקשיש. סיפור חידוש הרישיון להפעלת בית הקשיש, הביא לתודעת הציבור ברשתות החברתיות את היריבות הקשה בין מנכ”ל העירייה יורם ביטון, שהיה חבר עמותת בית הקשיש במשך מעל לעשר שנים וביום שהתמנה למנכ”ל עיריית קריית שמונה התפטר מחברותו בעמותה, ליו”ר העמותה בבית הקשיש אלי זפרני. בהתנהלות שאינה מכבדת את שני האישים, התנצחו אלה על גבי הרשת החברתית, מה שלדעת תושבים רבים בקרית שמונה אינו ראוי לנבחרי ציבור ומשרתי הציבור בתפקידים בכירים.

בשיחה עם משרד הרווחה עולה כי אכן הביקורת של המשרד העלתה ליקויים בתחום המזון והניקיון. למיטב ידיעתם הליקויים עדיין לא טופלו והם מחכים לשמוע מעיריית קריית שמונה כי אכן הליקויים טופלו. ולכשזה יקרה יחדשו את רישיון ההפעלה לבית הקשיש.

 

על רקע הדברים, עולה כי ישנו תקציב הקרוב לכארבעה מיליון שקלים לשיפוץ בית הקשיש, תקציב זה אשר מרביתו מביטוח לאומי חייב במימון תואם (מצ’ינג) מעיריית קריית שמונה, רוצה לומר השתתפות כספית של מיליון שקלים לערך. לטענת זעפרני הנהלת העיר לא מוכנה להשקיע את ההשתתפות הזו.

 

יו”ר עמותת בית הקשיש אלי זפרני: “הייתה ביקורת בבית הקשיש כפי שמתקיימת ביקורת בכל שנה. עלו שני ליקויים אותם התבקשנו תקן, האחד החלפת ספק המזון והשני פיטורי המנקה במקום. התנגדתי לפטר את הגברת שמנקה בבית הקשיש, אמרו לי שאם לא אפטר אותה לא נקבל אישור הפעלה למקום. לא הייתה לי ברירה, ולכן פיטרתי אותה והחלפנו את ספק המזון. הפיקוח אמר לנו שנקבל את אישור ההפעלה לכל המאוחר ביום ראשון. צר לי שמנכ”ל העירייה לא באמת מנסה לסייע לבית הקשיש בקריית שמונה. כל שנה היה מדובר באותה עובדת אותו ספק מזון ופתאום השנה צריך להחליף ולפטר. קיבלנו תקציב לפני חצי שנה של כארבעה מיליון שקלים והעירייה לא מוכנה לתת את חלקה שמוערך כמיליון שקלים. חשוב לי לציין כי בית הקשיש פועל ולא יפסיק לפעול.

 

משרד הרווחה הגיב לדברים: “בביקור של מפקחי משרד העבודה והרווחה במרכז היום התגלו ליקויים חמורים הקשורים בתזונת הקשישים ובניקיון המקום, למפעיל נאמר כי אם לא יתוקנו הליקויים המשרד לא יחדש את חוזה ההתקשרות שהסתיים ב31.12.18. על הרשות המקומית לדאוג לתיקון הליקויים לאלתר. באחריות הרשות המקומית לבדוק את התיקונים ולהודיע לנו שהליקויים תוקנו”.

 

מראש העיר, אביחי שטרן נמסר בתגובה: “כבר לפני כשמונה שנים, התקבל האישור התקציבי מהמוסד לביטוח לאומי, לשיפוץ ובניה מחדש של מבנה בית הקשיש. בישיבת וועדת ההיגוי מחודש מרץ 2012 סוכם על גמר תיכנון ןתחילת ביצוע העבודות בינואר 2013. רק בחודש ספטמבר 2013 לאחר שיו”ר העמותה הצטרף לרשימתו של ראש העיר לשעבר ניסים מלכה נחתם הסכם משולב בין העירייה, העמותה וביטוח לאומי לצורך בניית המקום אולם מאז לא נעשה דבר. איני מבין מדוע בית המייסדים לא שופץ או לא נבנה כבר אז. לפני כשבעה חודשים שוב הגיע מכתב עם הסכום המדובר ושוב לא עשו דבר. להזכירכם מי שניהלו את העיר באותם ימים היו ניסים מלכה ואלי זעפרני. מדובר במחדל  חמור ובפגיעה קשה במייסדי העיר. בימים אלה קיבלתי לידי את דו”ח הביקורת שערך משרד הרווחה ונדהתי מהליקויים הרבים בניהול העמותה דבר שפוגע באופן קשה במייסדי העיר. למרות שהעמותה לא באחריות העירייה, אני מתכוון לפעול באופן מיידי כדי להחזיר את הכבוד והחיוך למייסדי העיר. אני מתכוון להוציא את הפוליטיקה מבית הקשיש. לא אסכים להתנהלות כושלת וחסרת אחריות”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn