כנס אשכול גליל מזרחי קרדיט תמונות: מיכאל גלעדי

מתכננים את עתיד הצפון: התקיים כנס התנעת תהליך תכנון אסטרטגי אזורי משותף לאשכול גליל מזרחי ורמ”י – רשות מקרקעי ישראל

יעקב קוינט, מנהל רמ”י: התכנית האסטרטגית תפתח ותקבע עוגנים קיימים וחדשים למען שגשוג, צמיחה וחיזוק של המרחב כולו

בני בן-מובחר יו”ר אשכול גליל מזרחי: דווקא עכשיו זה הזמן לפעול למען פיתוח האזור

בכנס שהתקיים היום (ה’) 9.5.2024 ב”איילה ריזורט” בקיבוץ איילת השחר, בהובלת רשות מקרקעי ישראל, השותפה והמובילה לתכנית, משרד הפנים, 18 ראשי הרשויות האזוריות והמקומיות באשכול גליל מזרחי, מינהל התכנון וגורמי מקצוע רבים אחרים, הותנע תהליך בניית “תכנית אסטרטגיה אזורית” באשכול גליל מזרחי.

מטרת הכנס הייתה לרתום את כלל השותפים באזור ובמשרדי הממשלה לתהליך תכנון נכון של המרחב, תוך זיהוי הנכסים ומנועי הצמיחה האזוריים והגדלת ההזדמנויות בתחומי הפיתוח הכלכלי, השירותים החברתיים, התיירות והתחבורה.   

במהלך הכנס התקיים שיח משותף סביב שולחנות עגולים והתגבשה התפיסה ששיתוף פעולה וראייה אזורית הם המפתחות להצלחה.  באשכול גליל מזרחי מדגישים כי הבחירה לקיים את הכנס בתקופה מורכבת זו, הינה הצהרה והכרה בכך שהפיתוח והצמיחה באזור הגליל המזרחי והגולן, ממשיכים במלוא עוצמתם, גם בתקופה זו, וכי משרדי הממשלה והמנהיגות המקומית, משקיעים מאמצים ומשאבים על מנת לחזק את האזור ולהבטיח תקומה והתחדשות ביום שאחרי המלחמה.

מנהל רשות מקרקעי ישראל, יעקב קוינט: “דווקא בעת הזאת, בימים בהם חלק מתושבי האשכול עדיין לא שבו לביתם, התנעת התהליך לבניית תכנית אסטרטגית אזורית לאשכול, אשר מובילה רמ”י, חשובה מעין כמוה. התכנית האסטרטגית תפתח ותקבע עוגנים קיימים וחדשים למען שגשוג, צמיחה וחיזוק של המרחב כולו – בראייה אזורית ובהיבטים שונים. התכנית המובלת ע”י רמ”י, תציג מגוון פתרונות שמטרתם בראש ובראשונה סיוע, תמיכה, גיבוי וחיזוק בתחומים שונים לטובת מטרה משותפת של השותפים בה”.

 יו”ר אשכול גליל מזרחי בני בן-מובחר: “זהו מהלך מרגש ומשמעותי  עבור אשכול הגליל המזרחי והגולן, במיוחד עכשיו, יותר מתמיד, ישנה חשיבות מקומית וארצית לתכנן את עתיד האזור.  בעודנו מחכים בזרועות פתוחות לתושבים המפונים שישובו הבייתה, אנחנו זוקפים קומה ועובדים יחד. כשאנו באים לעסוק בתכנון אזורי אין משמעות לגבולות מוניציפליים וראייה אזורית היא המפתח להצלחה. תהליך התכנון האסטרטגי האזורי שהותנע היום, הוא תהליך של מאמץ שיטתי ועקבי, במהלכו נקבל החלטות מהותיות שיעצבו את פני האזור ויבנו את התמונה העתידית שלו. אנו עוסקים בתכנון כי אנו שואפים לשפר את איכות החיים שלנו, לקדם את התרבות שלנו ואת העסקים שלנו וליצור פה בצפון החזק של מדינת ישראל, מקום בו התושבים יאהבו לגור, לעבוד לבלות ולחיות. אני רוצה להודות מקרב לב למנכ”ל רמ”י יעקב קוינט, מנהלת מרחב צפון ברמ”י, הילה בלוטרייך, למנהלת לפיתוח אסטרטגי מרחב צפון ברמ”י, עידית הוברמן, ולמנהלת האגף לפיתוח אזוריות במשרד הפנים הגב’ שיר רבינוביץ על שיתוף הפעולה והעבודה המקצועית למען האזור. אני מאחל הצלחה לראשי הרשויות הנכנסים והממשיכים”.

מנהלת לפיתוח אסטרטגי מרחב צפון רמ”י הגב’ עידית הוברמן: ” אלו ימים מורכבים, אבל דווקא במצב הזה טמונה גם ההזדמנות. אני מאמינה שהגליל והגולן צריכים לצמוח ולשגשגש- יחד.  המפתח הוא שתופי פעולה וחשיבה אזורית, חיבורים וסינרגיה בין נושאים, וזה בדיוק הסיפור של התוכנית שאנחנו מתניעים כיום”.

מנהלת אגף בכיר פיתוח אזוריות במשרד הפנים הגב’ שיר רבינוביץ ציינה בגאווה כי:” היוזמה להתנעת תהליך תכנון אזורי משותף היא תכנית אחת  מיני רבות שמקדמות האשכולות האזוריים בתמיכה וליווי של משרד הפנים אשר מעודד בכל דרך ליצור יוזמות ועוגני הכנסה וצמיחה כלכלית ברשויות המקומיות ומאפשרים  ייעול תהליכים, צמצום פערים והחשוב ביותר מתן ושיפור השירות לתושב שבקצה. הכנס מהווה יריית פתיחה לשותפות ראשונה מסוגה עם רמ”י, משרד הפנים והאשכול כדי להוביל לחיזוק התכנון ויכולות המרחב, הגדלת ההזדמנויות ומיצוי משאבים”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn