אנדרי אוברוצ׳קוב הצעיר מקרית שמונה סיים השבוע את קורס התכנות של אגף התקשוב. ממש בקרוב הוא יתגייס ויתכנת מערכות שיעזרו לחיילים לעבוד בקלות וביעילות. “חשוב לי לתרום למערכת הצבאית. אני מאוד מתרגש ומחכה כבר לגיוס”

 

שירי פריאנט

 

ביום שני שעבר הסתיים קורס התכנות של אגף התקשוב בצה”ל. אחד מבוגריו היה אנדרי אוברוצ׳קוב מקרית שמונה. קורס התכנות הינו קורס הדגל של אגף התקשוב והוא התקיים בבסמ”ח, האקדמיה הצה”לית למקצועות המחשב וההגנה בסייבר. הוא נמשך כחצי שנה ובסיומו משובצים התוכניתנים הצעירים ביחידות צה”ל השונות וחותמים שנתיים נוספות לשירות.

 

התוכניתנים מהווים את חוד החנית הטכנולוגי בתחום הפיתוח הממוחשב. תוצרי עבודתם משפיעים על תחומים מבצעיים ושוטפים כאחד. בין מסיימי הקורס בלט אנדרי, שעלה עם הוריו ממולדובה לקרית שמונה בשנת 2001.

 

“למדתי בבית ספר הנדיב במטולה ולאחר מכן המשכתי לתיכון הר וגיא”, מספר אנדרי. “בכיתה ט’ החלטתי שאני רוצה לעבור לבית ספר מקצועי ולהרחיב את הידע שלי בתחום האלקטרוניקה ומדעי המחשב. למדתי בבית הספר של חיל האוויר בחצור הגלילית.”

 

דרכו של אנדרי בתחום הטכנולוגי החלה כבר בכיתה י’, במסגרת התנדבות בה הוא העניק סיוע בתיקון בעיות מחשב לאנשים הזקוקים לכך. “התנדבתי ב’פיקס איט’, עמותה ששמה לעצמה מטרה לצמצם את הפער הדיגיטלי, בעיקר בפריפריה. החלטתי לתרום טכנולוגית לאנשים שזקוקים לכך, על ידי דברים כמו תיקון מחשבים, פירמוט, בדיקה וכו’. קיבלנו בדרך המון כלים מקצועיים והתקופה שם הייתה נחמדה ומעמיקה. באותה תקופה כבר התחלתי לחקור את נושא התכנות באינטרנט והתחלתי להתנסות.”

 

בשנה האחרונה של אנדרי בתיכון, הגיעו נציגים של פרויקט “עתידים”, שהציגו בפני התלמידים את התוכנית. מדובר בפרויקט שמאפשר לבוגרי תיכון מצטיינים מהפריפריה ללמוד לתואר אקדמי בתחומים מגוונים במוסדות האקדמיים המובילים בארץ. במהלך הלימודים זוכים הסטודנטים בתכנית לסיוע כלכלי, חברתי ואקדמי מקיף. עם סיום התואר משתלבים הבוגרים ביחידות הטכנולוגיות והמקצועיות המובילות בצה”ל ומשרתים שירות משמעותי, אשר מקנה להם ניסיון מקצועי בתחום אותו למדו. “הנציגים הגיעו לבית הספר והציגו לנו את הפרויקט. מיד החלטתי להגיש מועמדות כי ראיתי שישנה הזדמנות גם לרכוש מקצוע וגם לתרום לצה”ל בצורה משמעותית. בסופו של דבר התקבלתי.”

 

אנדרי סיים את הקורס ביום שני האחרון וכרגע נמצא לפני גיוס. “הקורס היה מאוד מעניין ומאתגר. לימדו אותנו להקים מערכות שונות, כיצד לעבוד בצוות, שזה חשוב כי לא לומדים את זה במוסדות אקדמיים אחרים. יצא לי להכיר הרבה אנשים חדשים וכמובן לרכוש מקצוע לחיים”.

 

תרצה להמשיך בתחום גם לאחר שתשתחרר?

 

“אני מעוניין להמשיך בתחום, אך יותר חשוב לי לתרום במערכת הצבאית. אנחנו לומדים לבנות תוכנות לחייל בשטח או במשרד ומגישים לו מוצר שיאפשר לו לעבוד בקלות, בנוחות וביעילות. כששמעתי שישנה אפשרות לעשות זאת בצבא, הלכתי על זה מיד. גם באזרחות התחום מעניין, אבל העבודה בצבא הרבה יותר מאתגרת.”

 

 

איך אתה מרגיש לקראת הגיוס?

 

“אני מאוד מתרגש ומחכה לכך. אני עדיין לא יודע לאן אשובץ, אבל אני כבר מצפה להתחיל בתפקיד”.

 

 

 

 

.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn