ראש המועצה המקומית קצרין פנה לשר הביטחון, רא”ל במיל’, בני גנץ, ולשר במשרד הביטחון, מיכאל מרדכי ביטון בבקשה לתקן את מכרז המעבדות לבדיקות קורונה כך שגם מעבדות מהפריפריה יוכלו לגשת.

צילום: ועצה מקומית קצרין

בהנחיית שר הביטחון, משרד הביטחון פרסם מכרז להקמת שתי מעבדות לבדיקות קורונה, אחת בצפון אחת בדרום, אך במכרז זה נקבעה מגבלה גיאוגרפית בין שלוש ערים: עפולה, חדרה וחיפה. בקצרין ממוקמת מעבדת GGA, מעבדה למחקר גנטי מהמתקדמות בארץ ובחו”ל, אך החלטה זאת מונעת ממעבדה גנטית ומתקדמת כמו GGA , אשר יושבות בקצרין להתמודד על מכרז זה.

ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב, פנה לשר הביטחון ושר במשרד הביטחון בבקשה לתקן עוול זה ולאפשר למעבדה הצפונית לגשת למכרז ולתרום למאמץ הלאומי. לפנייתו של ראש המועצה המקומית קצרין, הצטרף ח”כ צבי האוזר, יו”ר ועדת חוץ וביטחון וקרא להסרת המגבלה הגיאוגרפית מהמכרז ולאפשר גישה שוויונית תוך פיתוח ותעסוקה של כלל חבלי הארץ. פניית ראש המועצה המקומית קצרין התקבלה בחיוב מתוך הבנה כי יש לתקן עיוות זה במהירות.

דימי אפרצב, ראש המועצה המקומית קצרין: “אני שמח כי פנייתי נפלה על אוזניים קשובות ומקווה שתינתן הזדמנות שווה לאזרחי מדינת ישראל ליהנות מהיכולות הייחודיות שפותחו בקצרין בתחומי המחקר המדעי הרלוונטיים לזמננו עכשיו במתן פתרון ומענה לנגיף הקורונה”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn