צילום: דוברות מד״א

עונת הרחצה עתידה להיפתח בעוד כשבועיים וכחלק מההכנות – קיים אתמול (ראשון) מגן דוד אדום תרגיל ימי בחופי הכנרת. התרגיל נערך בשיתוף שיטור ימי כנרת בעומק הימה, דרומית לחוף עין גב ובמסגרתו טופלו באמצעות סירת הים-בולנס של מד”א וכלים מיוחדים נוספים של הארגון פצועים מאירוע בו אופנוע-ים התנגש בסירה עם מספר מבלים בלב הכנרת.

צילום: דוברות מד״א

במסגרת התרגיל חולצו נוסעי הסירה ומשיטי האופנוע על ידי סירת הים-בולנס של מד”א וסירה של השיטור הימי והועברו תוך כדי טיפול רפואי עוד במי הימה לחבירה עם הטרקטורונים המיוחדים של מד”א בקו המים והעבירו את הפצועים עד לפתח אמבולנס שהמתין בסמוך. התרגיל נערך כמובן תוך שמירת הנחיות הקורונה והתו הירוק ובארגון מדגישים ומבקשים מהציבור הרחב להישמע להנחיות ולהגבלות הקורונה – גם בעת החופשה.
 
בעונת הרחצה בשנה שעברה, טבעו בכנרת 12 אדם. צוותי מד”א נאלצו לקבוע את מותם של שלושה, כאשר 9 הפצועים האחרים פונו להמשך טיפול בבתי החולים במצב קל ובינוני. במגן דוד אדום ערוכים בחופי הכנרת להענקת טיפול רפואי מקיף ומהיר, בשלל אמצעים, בהם סירת הים-בולנס של מד”א, מסוק מד”א, אופנועים, אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ורכבי שטח.
 
ראש המועצה האזורית עמק הירדן ויו”ר איגוד ערים כנרת עידן גרינבאום: “עונת הרחצה שתיפתח בקרוב תהיה קרוב לוודאי אחת העמוסות והמאתגרות שכלל הגורמים האחראים על הכנרת וחופיה ידעו בעשורים האחרונים. הנופשים ישובו אל האגם שהם כל כך אוהבים במספרים שספק אם ידענו כמותם בעבר. המועצה האזורית עמק הירדן ואיגוד ערים כנרת נערכים ביחד עם כל יתר הגופים, לאפשר להם ליהנות ולבלות כאן בבטחה ולשוב בשלום לביתם”.
 
דודו ברגר, חובש בכיר במד”א אשר פיקד על התרגיל, סיפר: “מטרת התרגיל שקיימנו הייתה לתרגל את חובשי הים-בולנס של מד”א תוך שילוב הטרקטורון החדש – על מנת להעניק במקרה אמת טיפול רפואי לחולים ופצועים באופן המהיר, היעיל והמקצועי ביותר.”
 
מנהל מרחב ירדן במד”א, אורן אביטן: “כבכל שנה נערכנו מבעוד מועד באופן נרחב ומקצועי על מנת לאבטח רפואית את הישראלים הרבים הצפויים להגיע בחודשי הקיץ לחופי הרחצה ולאתרי הנופש סביב הכנרת, תוך הקפדה על הנחיות התו הירוק. אני מודה למר עידן גרינבאום על שיתוף הפעולה עם מועצה אזורית עמק הירדן ואיגוד ערים כנרת. מד”א כארגון ההצלה הלאומי של ישראל, ימשיך לעשות הכל מנת לקצר את זמני התגובה ולהציל חיים מהים, מהאוויר ומהיבשה. אנו מאחלים לקיץ בטוח ומהנה ומבקשים מהציבור – הקורונה עדיין פה, שימרו על הנחיות משרד הבריאות”.
 
 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn