ד”ר איתי שרון, יוזם הסדנה: “הגענו לגליל מתוך רצון לתרום להתפתחות המחקר והאקדמיה במכללת תל-חי ובמיגל כמוסדות של מצוינות מדעית”.

 

 

סדנה ראשונה מסוגה בארץ לביולוגיה חישובית נערכה לאחרונה במכללה האקדמית תל חי בשיתוף עם מכון המחקר מיגל.

 

ביולוגיה חישובית עוסקת בחקר המידע הביולוגי באמצעות מחשב. זהו ענף העוסק בניתוח, ארגון והבנה של המידע השאוב מניסויים ביולוגיים. הביולוגיה החישובית מיישמת כלים מתחומי מדעי המחשב, מתמטיקה, סטטיסטיקה ותורת המידע, לשם עיבוד מידע ביולוגי רחב היקף.

 

 

הסדנה הייחודית שנערכה במכללה הגלילית התמקדה בשיטות לניתוח מידע גנומי. בסדנה השתתפו 40 חוקרים ותלמידי מחקר מכלל המוסדות האקדמים בארץ, וכן מספר דוקטורנטים זרים ומשתתפים מחו”ל. במסגרת הסדנה למדו המשתתפים, ברובם סטודנטים וחוקרים מתחומי מדעי החיים, על שיטות חישוביות מתקדמות לניתוח מידע ביולוגי.

 

את הסדנה יזם ד”ר איתי שרון, חבר החוג למדעי המחשב במכללה האקדמית תל-חי וראש המעבדה למיקרוביולוגיה חישובית במכון המחקר מיגל, יחד עם ד”ר שריאל היבנר, חבר החוג לביוטכנולוגיה במכללה האקדמית תל-חי וראש המעבדה לגנומיקה בצמחים במכון המחקר מיגל.

 

מטרת הסדנה הייתה לבנות קהילה פעילה סביב אחד הנושאים החמים ביותר בתחום הביולוגיה עם השלכות משמעותיות על נושאים כמו רפואה מותאמת אישית, השבחה מתקדמת בצמחים ובעלי חיים, פיתוח תרופות, ועוד.

 

הכלים שרכשו המשתתפים בסדנה משמשים במגוון רחב של תחומי מחקר מתקדמים, דוגמת איתור שונות גנטית בצמחים, ריצוף גנומים של חיידקים ומדידת רמות ביטוי של גנים במצבי בריאות וחולי.

 

ד”ר שרון אומר כי “הגענו לגליל מתוך רצון לתרום להתפתחות המחקר והאקדמיה במכללה האקדמית תל-חי ובמיגל כמוסדות של מצוינות מדעית. הכנס בביואינפורמטיקה (ביולוגיה חישובית) המשותף למכללה ולמיגל שהתקיים בתחילת השנה והסדנה הנוכחית הינם בהחלט צעדים בדרך הנכונה”.

 

ד”ר היבנר הוסיף ואמר כי “יש לא מעט אתגרים בדרך, אך הפתיחות והתמיכה במיזמים הקשורים בביולוגיה חישובית בשני המוסדות נוטעים בנו תקווה שהשאיפה למצוינות אקדמית ומחקרית היא של כולם ושיחד אפשר בהחלט להביא את המחקר והאקדמיה בגליל העליון להישגים הגבוהים ביותר”.

 

בתמונה: ד”ר שריאל היבנר וד”ר איתי שרון מדריכים את הסטודנטים בסדנה

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn