1.5 מיליון נופשים, 1,100 טון אשפה, 14,000 רכבי נכים ו-65 ימים בהם תוגברו שירותי ההצלה.

ברשות הכינרת מסכמים את עונת הרחצה 2017

 

איגוד ערים כינרת ורשות הכינרת סיכמו השבוע את עונת הרחצה 2017, בישיבה מיוחדת שהתקיימה בכרי דשא, בהשתתפות כלל הגורמים המקצועיים ברשות הכינרת, ובמעמד יו”ר איגוד ערים כינרת וראש מועצה אזורית גולן אלי מלכה.

 

מנתוני רשות הכינרת עולה, כי את החופים פקדו בעונת הקיץ האחרונה כ- 1.5 מיליון נופשים, כאשר בחופים צאלון, מפרץ אמנון וגופרה נרשמה תפוסה מלאה, לא פעם, וחופים אלו נסגרו לכניסת כלי רכב נוספים, בשל התפוסות הגבוהות.

 

 

כמו כן, במהלך 65 ימים לאורך עונת הרחצה תוגברה פעילות שירותי ההצלה בחופים. עוד עולה, כי בחופי הכינרת נאספו כ-1,100 טון אשפה, אשר נאספו ופונו במערך משופר של ניקיון ופינוי אשפה. ברשות הכינרת מציינים כי “בנוסף לירידה בכמויות האשפה, הנופשים שמרו על ניקיון החופים ומרבית האשפה נאספה מהפחים”.

 

במקביל, גורם משפיע נוסף לשיפור בשמירה על הניקיון בחופים, הינו פעילות רחבה של יחידת הפיקוח והאכיפה ברשות הכינרת. במהלך השנה ניתנו 44 דוחות בנושא ניקיון, פי 5 יותר מאשתקד. כמו כן, חלה עליה של 40% במתן התרעות לנופשים.

 

מנתוני מערכת החניונים של איגוד ערים כינרת עולה, כי פעילות איגוד ערים כינרת להנגשת החופים לציבור הנכים הובילה לעלייה משמעותית בכמות הנופשים הנכים שפקדו את החופים במהלך עונת הרחצה האחרונה. כ- 14,000 רכבי נכים פקדו את חופי האגם הלאומי, כשהחופים הפופולאריים ביותר מבחינתם היו שיקמים וחוקוק צפון, חופים הנגישים במלואם לציבור זה.

 

במהלך השנים האחרונות, מוביל איגוד ערים כינרת פרויקט ומהלכים לשיפור ושדרוג התנאים בחופים, הפיכתם לחופים שקטים, שיפור התשתיות, יצירת נגישות מלאה לציבור הנכים ויצירת אפשרויות קמפינג שונות והתאמת החופים לצרכים המשתנים בין נופש לנופש. במקביל, גם השנה נמשכו פעילויות בתחום הפיקוח ואכיפה, חינוך, הסברה, ניקיון והסדרת חופי הרחצה. גם זאת כחלק משיפור השירות לנופשים והחזרתם לציבור.

 

במהלך העונה התקיים זו השנה השלישית מבצע הניקיון ‘יצאת נקי יצאת חינם’, שעל פי רשות הכינרת נחל הצלחה גדולה בהעלאת המודעות לחשיבות השמירה על ניקיון האגם הלאומי. המסבירנים חילקו 3 שקיות ייעודיות (לאשפה כללית, בקבוקי פלסטיק ובדלי סיגריות) לאיסוף אשפה, ואזרחים שהחזירו את השקיות מלאות נהנו מחנייה חינם. אגב, לאור הצלחת פעילות צוותי ההסברה, פעילותם הועתקה גם לאזורים נוספים ברחבי הארץ.

מיד עם סיומה של עונת הרחצה בחופים, נפתחו ההכנות לפתיחת עונת הרחצה הבאה, הכוללות הכרזת חופי רחצה נוספים, עבודות שיפוץ ושיקום תשתיות שונות אשר אינן מתאפשרות בתקופת הקיץ.

 

בנוסף, נמשכות עבודות הפיתוח בחוף דוגה לחוף קמפינג וקרוואנים, וכן האצת פרויקט “עיר ללא אלימות” של המשרד לביטחון פנים להצבת מצלמות אבטחה בחופים.

דנה בכר, מנהלת אגף מינהלת הכינרת באיגוד ערים כינרת: “עם סיומה של עונת 2017 פנינו כבר לעונה הבאה, על מנת לשקם ולשפר ולהביא בשורות חדשות לציבור הנופשים, אשר יפקוד את חופי הכינרת גם בשנה הבאה. כולנו תקווה לחורף גשום שיביא לכינרת מלאה”.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn