צילום: מידע 8

לאחר מאבק ארוך של עובדי המאפייה המרחבית נגד סגירת המאפייה, הבוקר (12/1) התבשרו עובדי המאפייה כי, במשרד הביטחון החליטו לדחות את המכרז לבדיקה מחודשת דבר אשר מונע את פיטורי העובדים וסגירת המאפייה. מנכ”ל המאפיה גלעד אהרונסון אמר כי, המשך התהליך נמצא בטיפול מנכ״ל משרד הכלכלה דוד לפלר במטרה לתקן את הכשל בפיקוח המחירים וכתוצאה מכך יוציאו מכרז מתוקן חדש.

את המאבק מלווים מהיום הראשון ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן, סגני ראש העיר יורם ממן ויהודה חיים, חבר מועצת העיר אלי זפרני, יו”ר ההסתדרות במרחב הגליל העליון יונה פרטוק, דובר המרחב בהסתדרות אביב עזוז, מנכ”ל המאפייה גלעד אהרונסון ונציגי העובדים יו”ר ועד העובדים איציק דהן וליאון דהן, הפעיל החברתי זאביק זוויגי, ובסיוע ראש מנה”ר (מנהל ההרכשה והייצור במשרד הביטחון) אבי דדון.

המאבק התקיים גם בוועדת הכספים של הכנסת באמצעות חבר הכנסת ינון אזולאי מש”ס שסייע להביא לדחיית מועד תחילת מימוש המכרז החדש לצורך בדיקה נרחבת מול כלל הגורמים.

ח”כ ינון אזולאי מש”ס
צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

ח”כ אזולאי: “כנציג תנועת ש”ס שהדאגה לחלש והדאגה לערי הפרפריה היא חלק מרכזי מהעשייה היום יומית שלי. אני שמח שהצלחנו להציל את פרנסתם של עשרות משפחות בתקופת משבר כלכלי קשה. בעזרת ה׳ אמשיך לפעול למען המאפיה ולמען כלל ישראל. אני רוצה להודות ליו”ר ועדת הכספים הרב גפני שהובלנו ביחד את המאבק, על כל הסיוע בוועדה. כמו כן מגיעה תודה לידידיי חה”כ אופיר כץ ואופיר סופר שהצטרפו למאבק החשוב הזה ועזרו לכל אורך הדרך”.

מנכ”ל המאפיה המרחבית גלעד אהרונסון
יצילום: מידע 8

מנכ”ל המאפייה המרחבית גלעד אהרונסון: “אכן חזר לעובדים הצבע ללחיים אך עדיין לא ניתן לברך על המוגמר אבל בהחלט עברנו משוכה גדולה בדרך לביטול המכרז, המשך התהליך נמצא בטיפול מנכ״ל משרד הכלכלה דוד לפלר במטרה לתקן את הכשל בפיקוח המחירים וכתוצאה מכך אנו מקווים שמנה״ר יוציא מכרז מתוקן חדש”.

ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן ומנכ”ל המאפייה גלעד אהרונסון
צילום: מידע 8

ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן: “ניצחנו בקרב וכעת המטרה לנצח במערכה כולה. נמשיך לפעול מול כל הגורמים כדי שהיום השמח הזה בקריית שמונה בכלל ובקרב עובדי המאפייה ומשפחותיהם יהיה שמח לא רק היום ומחר אלא בכל ימות השנה”.

סגן ראש העיר קריית שמונה יורם ממן
צילום: פרטי

סגן ראש העיר קריית שמונה יורם ממן: “כמו שאמרתי לאורך כל הדרך מתחילת המאבק וגם בשתי וועדות כספים בכנסת כי לא אנוח ולא אעצור עד אשר אדע באופן ודאי כי אותם 120 עובדי המאפייה יוכחו לעבוד באופן שיגרתי ולא כאשר חרב מונחת על צווארם , אני יותר משמח כי אחרי הפגישה שהייתה לנו עם דוד לפלר מנכ״ל משרד הכלכלה , הוא וצוותו הבינו כי היסוד לבעיה היא רגולטורית וכי וועדת הפיקוח על המחירים צריכה ואמורה לקבוע מחיר שייתן מענה מכון ואמיתי לעלות הייצור של הלחם, אין יותר מאושר ממני בבוקר זה כאשר אני עדיין יושב פה במאפייה כדי לדעת שמצב הרוח של העובדים והדופק חזרו לסדרן, זה בזמן להודות לכל חברי וועדת הכספים ובראשם יו״ר הוועדה משה גפני , למנכ״ל משרד הכלכלה דוד לפלר, ומנכ״ל משרד הביטחון אמיר אשל וכמובן לאבי דגון ראש מנה״ר שהבינו את הבעיה”.

סגן ראש העיר קריית שמונה יהודה חיים
צילום: פרטי

סגן ראש העיר קריית שמונה יהודה חיים: “זה היום עשה ה’ נגילה ונשמחה. הבשורה שקיבלנו על דחיית המכרז של משרד הביטחון שמחה את עובדי המאפייה, את התושבים ואותי בפרט. לאחר מאבק ארוך ומייגע הושג היעד שהמאפייה המרחבית תמשיך ותספק לחם למשרד הביטחון. ברצוני בראש ובראשונה להודות לקב”ה על הסיעתא דישמיא שהייתה לנו בכל תהליך ביטול הגזרה לא היה פשוט בכלל. אמשיך לסייע לכל פונה זו דרכי במשך שנים וזאת שליחותי. כמו כן ברצוני להודות לשר הפנים אריה דרעי וח”כ ינון אזולאי מש”ס שנרתם למשימה ונלחם כמו אריה בוועדת הכספים ובוועדת הכלכלה של הכנסת להגיע לתןצאה הזאת. וכמובן לראש העיר אבחי שטרן שפעל נמרצות להישג הזה. כולי תקווה שנזכה להמשיך ולעזור לכל מי שיפנה כי זאת דרכנו ולשם כך נועדנו. וכל עובדי המאפייה אני גאה בכם על מאבק עיקש וצודק בכל התקופה האחרונה וגיע לכם להמשיך ולייצר את הלחם בקריית שמונה. אתם המנהיגים שלנו”.

יו”ר ההסתדרות יונה פרטוק עם ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן ומנכ”ל המאפייה גלעד אהרונסון
צילום: מידע 8

יונה פרטוק יו”ר מרחב גליל עליון בהסתדרות הכללית: “אנו שמחים שהמאבק להצלת עובדי המאפיה הצליח. לאחר ימים ולילות ארוכים ומייגעים הגיעה הבשורה המשמחת והעובדים יוכלו להמשיך להתפרנס בכבוד. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לאנשי משרד הכלכלה בראשות המנכל דוד לפלר, למנהל הרכש במשרד הבטחון וכמובן לחברי ועדת הכספים ברשות חבר הכנסת משה גפני. כולם כולל כולם ידעו להתעלות ברגע האמת ולהציל את פרנסתם של מאות משפחות בקריית שמונה. שוב הוכח כי עובדים מאוגדים וחזקים בהסתדרות הכללית יכולים עם הרבה נחישות להפוך עולמות. אנו במרחב גליל עליון בהסתדרות נמשיך לבצע את תפקידנו ונעשה הכל לשמור על פרנסתם של העובדים”.

איציק דהן, יו”ר ועד עובדי המאפייה וליאון דהן מנהל התפעול במאפייה ונציג העובדים
צילום: פרטי

ליאון דהן, מנהל תפעול במאפייה המרחבית ונציג העובדים: “בשורה משמחת שנתנה לעובדים אוויר לנשימה. אני שמח לראות אותם שוב מחייכים ועובדים עם חשק כמו תמיד. צעד חשוב אך זה עדיין לא הסוף. מבקש להודות בשם כל המאפייה מרחבית לסגן ראש העיר יורם ממן על הליווי הצמוד במאבק הזה ועל העמידה האיתנה לצדנו. למנכ”ל משרד הכלכלה דוד לפלר , ליו”ר וועדת הכספים הרב משה גפני ולחברי הכנסת בוועדת הכספים”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn