יו”ר ההסתדרות במרחב גליל עליון יונה פרטוק הניח לזמן קצר את מערכת הבחירות להסתדרות בצד  והצטרף להרמת הכוסית האלטרנטיבית של ועד עובדי העירייה –  ברקע המתיחות בין העובדים להנהלת העיר: החלטת העירייה לקצץ את ההשתתפות בשי לחג לעובדים – יו”ר הועד שולה עמוס: “עובדי העירייה הם עובדים של העירייה ולא של ועד העובדים” – יונה פרטוק: ” בדקתי בכל הרשויות ואין רשות אחת שלא תומכת בתלושי השי לחג. לא משנה כמה. הרצון הטוב הוא שנותן את התחושה הטובה”.

 

שלושים וחמישה שקלים לעובד: זה הסכום אותו הקציבה העירייה למתנת החג לעובדיה. יונה פרטוק יו”ר ההסתדרות במרחב גליל עליון, המתמודד לקדנציה נוספת לתפקיד, השאיר את הבחירות בצד לשעה קלה ונזעק להרמת כוסית אלטרנטיבית שארגנו עובדי העירייה.

 

העובדים זועמים על הנהלת העיר שהחליטו לקצץ בסכומי השי לחג הפסח לעובדי העירייה. בהודעה שנשלחה לחברי הוועד ולהסתדרות נכתב: “שלום וברכה. לאחר בדיקה אנחנו מודיעים, כי במצב הנוכחי, אין העירייה יכולה לאשר השתתפות תקציבית מטעמה במתנות לעובדים עבור חג הפסח”.

 

בוועד העובדים החליטו בתגובה להחרים את הרמת הכוסית שנערכת מדי שנה עם הנהלת העיר בשבוע הבא וארגנו הרמת כוסית ושי לחג בשווי מאות שקלים לכל עובד מתקציב הוועד.

 

“חג שמח ותודה לוועד העובדים שנתן לי את ההזדמנות לברך לקראת החג” פתח את הארוע יונה פרטוק, “העיתוי של הארוע וההחלטה הייתה מהירה. יש הרבה ויכוחים ואנחנו לא מצליחים להגיע לפתרונים ולסגור קצוות לצערי הרב. תמיד אני אומר לעצמי, נקום מחר בבוקר עם שיר חדש בלב ובבוקר אני רואה שהשיר מתחרבש. פשוט לא מצליחים להגיע לעמק השווה”.

 

שולה עמוס יו”ר ועד העובדים המשיכה את דבריו של יונה פרטוק ונתנה לעובדים סקירה קצרה אודות המאבק של העובדים והרשות: “שנתיים אנחנו נאבקים ומשלמים מחיר אישי לא פשוט בגלל המאבקים האלו, אבל אנחנו לא מתכוונים לוותר על הזכויות של העובדים שלנו. אין מקום עבודה במדינה הזו שבפסח ובראש השנה לא נותן שי לעובדים. אני לא מכירה דבר כזה”, אמרה בכעס שולה עמוס, “אם מישהו מכיר כזה…שיגיד…”, כאן החלו קריאות מהקהל בדרישה להשבית את העיריה עד להשגת הסכמות בין ההסתדרות, העובדים והנהלת העיר. בתגובה אמר דוד כהן מזכיר האיגוד המקצועי כי נכון להיום מתנהל הליך גישור בין העובדים לעירייה ועדיף לנסות ולמצות את המהלך עד תומו, “העובדים סידרו לעצמם שי לחג בשווי 600 שקלים מתקציב הוועד ללא תמיכת העירייה” אמר כהן וברך את הוועד על הנחישות בפעילות למען העובדים,  “היינו אצל הבוררת כבר ארבע פעמים בתל אביב ותראו על מה אנחנו מתווכחים- הנסיעות והתשלום לבוררת עולות יותר מהשי לחג”. גם לדבריו של דוד כהן התפרצו מספר עובדים ודרשו להשבית את העיר עד שיפתרו כלל המחלוקות בין ההנהלה לעובדים. “בשבוע הבא אנחנו אצל הבוררת ונעלה גם את הנושא הזה, אם המחלוקות לא יפתרו בפגישה הבאה, אנחנו נשבית. אני מקווה מאוד שתהנו מהשי לחג. הוועד עשה מאמצים גדולים. אנחנו במאבק לא פשוט, בתי משפט, בוררויות  ואנחנו צריכים שתמשיכו לתת גב לוועד העובדים”.

 

יורם אלגריסי, חבר הועד  ציין שיש מספר מחלוקות שנפתרו ובחלקם אפשר להגיע לעמק השווה ולהתקדם. גם אלגריסי וגם שולה עמוס ביקשו להודות באופן אישי לאנשי ההסתדרות ובראשם ליונה פרטוק ולדוד כהן על התמיכה היום יומית והדלת הפתוחה במועצת הפועלים בכל הקשור לשמירה על זכויות העובדים. “רוצה להזכיר את ההישגים של ההסתדרות כגון עשרה אחוז תוספת לאבות בית, למזכירות ולעובדות נקיון” אמרה עמוס.

 

את הארוע סיכם יונה פרטוק: “אני מנסה לסנן וללכת בין הטיפות. אם יש אנשים שכל מה שיש להם מקדישים למען ציבור העובדים זו החבורה הנהדרת של ועד העובדים. אני לא רוצה להיכנס לעניינים פוליטיים ולא בשביל זה באתי, למרות הבחירות הקרבות להסתדרות, אני מעדיף לתמוך בעובדים שמייצגים נאמנה עובדים. בסופו של דבר זו הנאמנות שלהם ולכן אני נותן כל תמיכה אפשרית לכל בקשה שהם מבקשים. מרחב גליל עליון משתרע ממטולה ועד סאסא ומטפל בעובדים של לא מעט רשויות. כאן יש החרגה ואני אתמול עוד עשיתי מאמץ להגיע לפשרה בכל הנוגע להשתתפות העירייה בשי לחג. בדקתי בכל הרשויות ואין רשות אחת שלא תומכת בתלושי השי לחג. לא משנה כמה. הרצון הטוב הוא שנותן את התחושה הטובה. חשוב שהעירייה תעשה מאמץ כי בסופו של דבר העובדים משתמשים בזה לחג ואני אומר חד משמעי-יש עובדים מצוינים ברשות ומגיע להם בזכות ולא בחסד. מי שמנקה ומכין את העיר בשגרה ובחירום אלו העובדים. אני מציע ערב חג הפסח, חג החירות ללכת למען תושבי העיר. אתם ראויים ולא יתכן שרק בקריית שמונה לא ישתתפו בשי”.

 

בתמונה: עובדי העירייה בהרמת כוסית שארגנו ללא הנהלת העיר.

צילם אביב עזוז

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn