גם אם אתם בסגר או אפילו בבידוד הגיע הרגע לצאת לדרך. השנה יותר מתמיד אנחנו צריכים אוויר לנשימה, מרחבים, פסגות, מצולות, לפתוח את הראש ואת העיניים. מזמינים אתכם לנסוע לחו”ל מבלי לעלות על טיסה, או לעזוב את הכורסא. ב-21.10 זה קורה: פסטיבל גליל לסרטי הרפתקה, במהדורת אונליין. עשרה ימים של הרפתקה, אתגר, מסעות, ומחשבות על הקשר בין האדם לטבע.

צילומים: קולנוע צפון

מנהלי הפסטיבל אמרו, כי אחרי שתי דחיות הוחלט לערוך פסטיבל אונליין:  “רצינו כל כך לפגוש את כולכם כאן אצלנו בגליל בסינמטק הייחודי והנפלא של ראש פינה, קיווינו כל-כך שנוכל להוריד את המסכות וליהנות מהדברים הפשוטים – קהילה חמה וייחודית, צפייה משותפת בסרטים מעוררי השראה מהעולם כולו, אוכל טוב, בירה, מפגשים מרתקים עם הרפתקנים ועם יוצרי סרטים. אבל השנה הזאת מזמנת לכולנו אתגר שאיש אינו יודע כיצד יתפתח ואיך יסתיים. הרפתקה של ממש. ואנחנו מרימים את הכפפה הזאת ומעבירים את הכל לאונליין. זאת גם ההזדמנות שלנו להגיע רחוק יותר, ליותר אנשים, אפילו אליכם באילת, בירושלים ובתל אביב”.

“הפסטיבל יהיה כאן עם כל הסרטים והשיחות המרתקים שלנו לעשרה ימים שבהם תוכלו לצפות בסרטים, להשתתף במפגשים, ולפגוש את הסיפורים, הנופים ואנשי השטח. (את הבירה תצטרכו להביא בעצמכם)”.

לטובת אלו שעדיין לא שמעו על הפסטיבל – “פסטיבל גליל לסרטי הרפתקה” הינו יוזמה של שני הרפתקנים תושבי הגליל, שחברו ליוצרי הקולנוע בגליל ולעמותת “החזית הצפונית”. הפסטיבל  בשיתוף עם סינמטק ראש פינה, מועצה מקומית ראש פינה ועוד שותפים רבים ונהדרים וביניהם הרשות לפיתוח הגליל, אשכול גליל מזרחי, קרן קולנוע גליל, יעדים לצפון, ויה פרטה, פרפורמנס רוק, דרכי הברזל קרן רבינוביץ’ לאמנויות ועוד ועוד.

הפסטיבל מציג בפני הקהל הישראלי מבחר סרטים דוקומנטריים בינלאומיים וישראליים, העוסקים בקשר שבין אדם וסביבה: מסעות אתגריים, ספורט אקסטרים, מודעות סביבתית, מאבקים אקולוגיים, כוחו המרפא של הטבע ועוד. בשנה האחרונה עם התפרצות מגיפת הקורונה עלתה המודעות והרגישות להרס הסביבה ולפגיעות החיים שלנו כשהטבע יוצא משליטה. ‘פסטיבל גליל לסרטי הרפתקה” רלוונטי מתמיד.

גיא אילן המנהל האמנותי של הפסטיבל: “זכינו לתוכנית מגוונת במיוחד עם 31 יוצרי קולנוע מ-20 מדינות שונות מרחבי העולם. בתוכניה סרטים מדנמרק ושוויץ, תורכיה, מלזיה, הודו, ארגנטינה וכמובן מישראל. נקרין סרטים מכל הטווח הדוקומנטרי, החל מסרטים דוקומנטריים קלאסיים ועד סרטים ניסיוניים ופרינג’ים. מצפה לנו חוויה בינלאומית מסקרנת, מרגשת, מעוררת השראה, ולעיתים מסמרת שיער”. 

השנה הוגשו לפסטיבל 500 סרטים מכל רחבי העולם, מהם נבחרו להקרנה  כ-30 סרטים, מתוכם 12 סרטים ישראלים. כמו כן, לראשונה השנה יוענק פרס בסך 10,000 אלפים שקלים לסרט הטוב ביותר.

סרטי הפסטיבל יוצגו במקבצים, מתוכם יוכל הקהל לבחור. המקבצים יפתחו לצפיית VOD  במהלך ארבעת הימים הראשונים של הפסטיבל ולאחר פתיחתם ניתן יהיה להמשיך ולצפות בסרטים במשך עשרה ימים, אצלכם בבית, בזמנכם החופשי.

המקבצים לפי נושאים – סרטים המתארים את תרבות הטיולים ואת מעטפת החילוצים המורכבת שסביבה, סרטים העוסקים בעוצמות הטבע ושבריריות החיים, סרטי אקסטרים הכוללים סיפורים מרתקים על אנשים המתמודדים עם הפחד ועם האתגר, סרטים העוסקים ביחסו של האדם לטבע, מפגשים בין תרבויות, סרטי מסע, סרטים המתעדים את המקומות הקרים והמבודדים בעולם, וכן סרטים הנותנים לקהל הצצה לתהליך יצירה, לנקודות השראה ולקשר המיוחד בין אמנות יצירת הסרט לבין היציאה לטבע ולמסע.

סרט הפתיחה של הפסטיבל “החיים בהרים” יוקרן גם במתחם הסינמטק תחת כיפת השמיים (בכפוף ובהתאם להנחיות)

הפרוייקט החינוכי של הפסטיבל  “Via Ferata Film Project”, התקיים בשיתוף קרן קולנוע גליל, אשכול גליל מזרחי, “תקווה ישראלית”- תוכנית בית הנשיא לחיבור בין קבוצות אוכלוסייה, ועמותת “יעדים לצפון”. במיזם לקחו חלק בני נוער, מהגליל המזרחי ומרמת הגולן. הפרוייקט נועד להפגיש את בני הנוער של הגליל עם הסביבה בה הם חיים, לפתח אהבה ורגישות לטבע הגלילי ולהצמיח את מנהיגי העתיד, שיקדמו את המודעות לסביבה בה הם חיים. הנערים והנערות השתתפו בסדנת צילום בטלפונים החכמים ותיעדו את עצמם מטפסים במעלה מסלול ויה פראטה הסמוך לקריית שמונה, התיעוד שלהם הפך לארבעה סרטים קצרצרים. האירוע סגור לקהל ויתקיים במתחם הסינמטק תחת כיפת השמיים (בכפוף ובהתאם להנחיות).  

עוד במסגרת הפסטיבל יערך פיצ’ אונליין לסרטים שישתתפו בפרוייקט EcoloG – סרטים מהגליל, על ידי יוצרים מהגליל, השמים פוקוס ומאירים קונפליקט מקומי בין האדם לטבע. יוצגו 4-6 פרוייקטים דוקומנטרים בשלב הרעיון, שיקבלו מענקי פיתוח. ארבעת הטובים מביניהם יזכו גם במענקי הפקה לסרטים קצרים של עד 15 דקות. הסרטים יזכו לליווי מקצועי והפקתי ויוצגו בפסטיבל גליל לסרטי הרפתקה 2021 שיערך בסינמטק ראש פינה. הפרוייקט בשיתוף קרן קולנוע גליל ואשכול כנרת-עמקים.

ההכרזה על הסרטים הזוכים תיערך גם היא באירוע אונליין במוצאי שבת.

– כרטיס לכל סרטי הפסטיבל –  120 ₪

– כרטיסיה לחמישה סרטים/מקבצים – 85

– כרטיסיה לשלושה סרטים – 65 ₪

– כרטיס להקרנה בודדת- 25 ₪ 

הסרטים יהיו פתוחים למשך 48 שעות ממועד הצפייה הראשונה.

הנחות: למנויי הסינמטקים, ראש פינה ותל אביב, ולתושבי הגליל.

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים – https://www.adventurefilm.co.il/

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn