הנשיא עם מקבלי הפרס בשנה שעברה

פרס ון ליר לעבודות גמר מצטיינות במדעי הרוח- לשני תלמידי “דרך רוח” במכללת תל חי

מדי שנה, עשרות רבות של תלמידות ותלמידים מכל רחבי הארץ ומכל פלחי האוכלוסייה במדינת ישראל מגישים את עבודותיהם לתחרות ון ליר לעבודות גמר מצטיינות במדעי הרוח. העבודות עוסקות בתחומים שונים של מדעי הרוח, לרבות ספרות, היסטוריה, תנ”ך, לשון, מחשבת ישראל, פילוסופיה, יהדות, ספרות ערבית, שפה ולשון ערבית, דת האסלאם, ארכיאולוגיה, אמנות, קולנוע ומוזיקה. 

העבודות נבדקות על ידי ועדת שיפוט, שכוללת חוקרים ואנשי אקדמיה בכירים, אשר בוחרת מתוכן את העבודות המצטיינות באופן מיוחד. עבודות אלו מזכות את כותביהן בפרסים כספיים. הוועדה בוחרת גם חמש עבודות הראויות להערכה מיוחדת שמזכות את כותביהן בציון לשבח. הפרסים מחולקים בטקס שנערך במכון ון ליר בירושלים. כבר משנתו הראשונה פרשֹ מוסד הנשיאות את חסותו על טקס הענקת הפרסים, בשמונה השנים הראשונות – נשיא המדינה לשעבר מר ראובן (רובי) ריבלין, ובשנים האחרונות – נשיא המדינה מר יצחק הרצוג. חתני וכלות הפרס מבקרים מדי שנה במשכן הנשיא וזוכים למפגש אישי עם נשיא המדינה ולברכתו.

השנה זכו בתחרות שני תלמידי מגמת דרך רוח במכללה האקדמית תל חי (בית החינוך הצפוני במכללת תל חי) זכו בתחרות פרס ון ליר לעבודות גמר מצטיינות במדעי הרוח : – אדר ון דר מר , תלמיד מגמת הספרות זכה בפרס עצמו על העבודה שכתב בנושא – ״אורלנדו״ מאת וירג׳יניה וולף כרומן חניכה קווירי.

נעמה גדול, תלמידת מגמת הפילוסופיה זכתה בציון לשבח על העבודה שכתבה בנושא – גבולות התשוקה האנושית: ניתוח הקשר בין תשוקה ואלימות בדינמיקות הומוסקסואליות אינטימיות תוך דיון באהרון בן זאב, הארוס ביוון העתיקה ותורתו הפילוסופית של ז׳ורז׳ בטאיי.

“דרך רוח”, בית חינוך שעניינה קידום מדעי הרוח בארץ ושילובם האינטנסיבי בזירות החינוכיות, החברתיות, הכלכליות והפוליטיות (כיום משולבים אנשי מדעי הרוח בעיקר במשרות הוראה ומחקר).  לפני מספר שנים , בליווי ומימון שותפות חוף לחוף של מגבית קנדה ובשיתוף המכללה האקדמית תל חי הוקם הסניף הצפוני של בית החינוך במכללת תל חי- שהביא לתלמידי כיתות י יא ו יב באצבע הגליל את האפשרות ללמוד במגמות מורחבות של ספרות ופילוסופיה מגמות שעד אז לא היו בגליל. כיום לקחה על עצמה קרן מנדל את מימון הפרוייקט החשוב הזה.

בהצלחה לכולם.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn