קרן קימת לישראל בשיתוף ‘מי גולן’ השלימה את הקמתו של מאגר ‘בר און’ בצפון רמת הגולן וזאת ממש לפני תחילתה של הסערה האחרונה שפקדה את הארץ לפני שבוע וחצי. המאגר, שיכול להכיל 2 מיליון קוב מי גשמים, כבר הספיק להתמלא כתוצאה מהגשמים הרבים שירדו בגולן בכ-1.4 מיליון קוב מים. קק”ל השקיעה בפרויקט כ-15 מיליון שקל.

צילום: צחי ביטון, עובד קק״ל

קק”ל הקימה ברחבי ישראל למעלה מ-230 מאגרי מים ואלה מוסיפים למשק המים בישראל כעשירית מהתצרוכת. המים שנאגרים במאגרים משמשים לחקלאות ולהעשרת מי התהום ופותרים את בעיית סילוק מי השפכים המטוהרים. קק”ל רואה חשיבות עליונה לפיתוח החקלאות האינטנסיבית בארץ כמקור פרנסה ראוי שיאפשר את חיזוקה של האוכלוסייה המתפרנסת מחקלאות, בעיקר בפריפריה, ובנוסף כשמירה על הנוף הפתוח ונופיה של ישראל. מכיוון שכך, נושא פיתוח מאגרי מים לחקלאות זוכה לקדימות ב’סדר היום’ של קק”ל.

צילום: צחי ביטון, עובד קק״ל
איציק כהן מנהל מחלקת בינוי וביצוע במרחב צפון אמר: “קק”ל בנתה את מאגר ‘בר און’ לטובת הנחלות החדשות שקק”ל הכשירה בשנים האחרונות ביישובי רמת הגולן במסגרת הפרויקטים הלאומיים שהיא מובילה. המים ממאגר בר און מיועדים לחקלאים החדשים שהתיישבו בנחלות שקק”ל הכשירה. עבדנו במרץ כנגד הזמן כדי לאטום את המאגר בזמן כדי שנצליח לאגור מים כבר במערכת הגשמים האחרונה. המאגר הוא ברכה גדולה לחקלאים ותוספת מים משמעותית לחקלאות בגולן. אנחנו מעריכים כי עד סוף החורף המאגר יתמלא לגמרי”.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn