עירייה-2
צילום: מידע 8.

קריית שמונה לא הגישה בקשה להפחתה בארנונה

מאת שי רבין.

עיריית קריית שמונה לא הגישה בקשה להקלה בתעריף הארנונה אשר יעלה אוטומטית ב – 1 לינואר 2023 ב – 1.3% ברחבי הארץ. חבר המועצה אלי זפרני: תושבי קריית שמונה משלמים ארנונה כמו ברמת אביב ומקבלים שירותים כמו בג’נין”.

רבות דובר בישיבות המועצה על נטל הארנונה על התושבים, אולם, בדו”ח שפורסם השבוע על ידי אגוד לשכות המסחר ומציג את רשימת הרשויות המקומיות שביקשו אישור מיוחד להפחתת או להעלאה של מס הארנונה, לא נכללת קריית שמונה בין הרשויות שביקש הפחתה.

ב – 1 לינואר 2023 יעלה משרד הפנים את שיעור הארנונה ב – 1.37% לכל משקי הבית והמגזר העסקי. העליי השנתית בארנונה (“הטייס האוטומטי”) מחושבת לפי מדד המחירים לצרכן ומדד השכר הציבורי. לשם השוואה, בשנה שעברה העלה משרד הפנים את שיעור הארנונה ב – 1.92%. אמנם עדכון זה קבוע בחוק ההסדרים, אך לרשויות כן ניתנת האפשרות להגיש בקשה לאישור חריג משיעור העדכון שנקבע, אשר מועברת לשיקול דעתם של שרי הפנים והאוצר.

על פי הדו”ח שפורסם, הרשויות הצפוניות אשר ביקשו העלאה חריגה בארנונה ( מעבר ל – 1.37%) הן מועצות גליל תחתון, גוש חלב, כפר ורדים ומגדל. מבין הרשויות בצפון אשר ביקשו הפחתה נכללות חצור הגלילית, מ ג’דל שמס ומעיליא.

למרות הדיונים הרבים על הנושא, גם חברי הקואליציה גם חברי האופוזיציה לא מצאו לנכון להעלות לסדר היום. ייתכן כי תכנית ההבראה בה הייתה מצויה העיר עד עתה הפחיתה את סיכויי אישור הבקשה על ידי משרד הפנים. אבל לבקש אף פעם לא מזיק, במיוחד כאשר מדובר בעיר פריפריאלית שמצבה הסוציו אקונומי נמוך. גם האופוזיצה אשר חרטה על דגלה את נושא ההקלות על כיס התושבים, ונמצאת מזה כחודשיים במצב של רוב על חברי הקואליציה, טרם העלתה הצעה זו לסדר היום.

חבר מועצת העיר אלי זפרני
צילום: מוטי שאשא

חבר מועצת העיר והמועמד לראשות העיר אלי זפרני התייחס לנושא ואמר: “בארבע שנים האחרונות תושבי קריית שמונה משלמים ארנונה כמו ברמת אביב ומקבלים שירותים מהעירייה כמו בג’נין במקרה הטוב. אני לא מתפלא על זה שאפילו שטרן לא ביקש הנחה בארנונה. מה אכפת לו? הוא מסודר בחיים. המנכ”ל שמנהל אותו בפועל מסודר בחיים, מה אכפת להם מהתושבים. אכפת להם רק מעצמם. אולי הם מצפים שנגיד תודה שבהם אחרי ארבע שנים שהארנונה זינקה לשמיים בקריית שמונה כדי לממן את הבזבוזים שלהם. למזלנו מפני שאנחנו נמצאים בשנת בחירות הם רק לא ביקשו שוב להעלות את המחיר. באמת תודה רבה. בעוד אחד עשר חודשים בדוק בעזרת ה’ נשלח את זה שהעלה את הארנונה לתושבים הבייתה כדי שימשיך להתחרות בנינג’ה במקום לעבוד למען התושבים הקורסים תחת נטל הגזירות שלו, נעצור את עושק הארנונה של שטרן ונחזיר את התקווה והחיוך לתושבי העיר”.

מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה: “ברור לכולם שמשרד הפנם לא יאשר בקשות להפחתת ארנונה, ודאי שלא בשנת בחירות. אנחנו לא משתתפים במשחק של נדמה לי ולא רוצים להטעות את הציבור ולהיות פופוליסטיים על גב התושבים. בלי קשר, תעריף הארנונה בקריית שמונה הוא מהנמוכים בישראל ואת זאת חשוב שכולם יידעו”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn