החרפה נוספת ביחסים בין ראש העיר אביחי שטרן לסגנו מישל בן שימול. שטרן בצעד נוסף לאחר ביטול סמכויות של מישל בוועדות העירייה וכיו”ר ועדת כספים ביטל גם את האצלת הסמכויות שהעניק לבן שימול. שטרן הטיח בבן שימול כי יחסי האמון נפגעו בין השניים. בן שימול בהתבטאות חריפה על הנהלת העיר אומר כי, “לא ייתכן שיתהפכו היוצרות ובמקום לתת שירות לתושב, התושב הפך להיות המשרת של מי שאמור לתת שירות לתושב” בן שימול אף צופה תזוזות נוספות בקואליציה של שטרן.

שטרן כאמור הודיע השבוע (רביעי) על החלטתו לביטול האצלת הסמכויות באמצעות מסירה בווטסאפ. לדבריו של שטרן במכתב, בישיבת מועצת העיר הראשונה מיום 5.12.18, קיבלה מועצת העיר את הצעתו של שטרן להאציל סמכויות ותפקידים של ראש העיר שטרן לסגן ראש העיר בן שימול. אך במהלך השנה החולפת, לטענת שטרן, בן שימול התפטר מחלק מן הסמכויות. שטרן מתכוון להתפטרותו של בן שימול מתפקיד ממונה ראשות החנייה כאשר בן שימול סירב להמשיך ולכהן בתפקיד בלי שמיישמים את הבטחת הבחירות לציבור של חניה חינם לתושבי העיר ורפורמה בתחום החניות בעיר לטובת השירות לתושב.

עוד לטענת שטרן במכתבו, בתקופה האחרונה, בן שימול תוקף בעקביות את העירייה ואת הנהלת העיר. הוא אינו מכבד את החלטות הנהלת העיר ומצטרף להצעות חברי האופוזיציה.  שטרן מטיח בבן שימול כי, זו התנהגות כפוית טובה אשר משבשת לחלוטין את יחסי האמון בינו לבין בן שימול.

שטרן כאמור מבטל כל האצלת סמכויות ותפקידים שהעביר לבן שימולשכוללים ביטול סמכויותיו של בן שימול מלכהן כממונה בעירייה על תחום שירותי הבריאות הניתנים לתושבי העיר ויישום ההסכם על הפעלת המוקד הרפואי האיזורי לשירותי רפואה דחופה. בנוסף לביטול סמכויותיו מלכהן כממונה על תחום החנייה ועל רשות החניה.

לדבריו של שטרן למרות החלטתו הוא  מודיע לבן שימול כי דלתו פתוחה לכל דיאלוג ושיח. ומוסיף כי, הוא מקווה שבן שימול ישוב לשתף פעולה בהנהלת העיר. שיתוף הפעולה שאליו מתכוון שטרן הוא שבן שימול יישר קו עם הנהלת העיר ויישם את המדיניות שלה. בן שימול כאמור מסרב לשתף פעולה.

לצורך כך פנינו לסגן ראש העיר מישל בן שימול שהסכים לספק הסברים למהלכים של ראש העיר שטרן לביטול כל סמכויותיו.

למה לדעתך ראש העיר שטרן הולך נגד ההחלטות שלך כפי שאתה טוען?

“לצערי ראש העיר רואה את העירייה כמו ניהול של עסק. אם זה היה עסק זה היה ניהול נכון, אבל הטענה שלי שראשות מקומית היא לא עסק, לא מפעל, ולא בנק. לא בגישה ולא בתפיסה. רשות מקומית הוקמה בשביל לתת שירות לתושב. את המשאבים תפקידה של הראשות להביא מהממשלה בצורה הוגנת ושוויונית. לא ייתכן שיתהפכו היוצרות ובמקום לתת שירות לתושב, התושב  הפך להיות המשרת של מי שאמור לתת שירות לתושב. זה עיוות מוחלט של כל הכללים וכל התפיסות. זה מה שמניע אותי. זה הוויכוח כבר שנתיים וחצי מהרגע הראשון שבו הבנתי שטעינו”.

בן שימול מוסיף לדבריו כי, “ראש העיר בהתנהגות שלו אליי מראה כמה אני נאמן להבטחות שלי לציבור ולא זזתי מהדרך השלי. מטענות ראש העיר אליי הייתי עסוק להיות אופוזיציה בתוך הקואליציה. עצוב לי מאוד שלתפסיתו לדאוג לתושב צריך להיקרא אופוזיציה. חשבתי שזה ההפך. נשלחנו על ידי הציבור לדרך שהבטחנו. אנחנו נציגי ציבור והגיע הזמן שאנשים יזכרו בזה. משם כל הכאב הכעס והדיון”.

בן שימול מסביר את החלטתו להעלות לסדר היום בישיבת מועצת עיר הקרובה את נושא הבריאות ומרכז הבריאות ביקור רופא. דבר שככל הנראה הביא את שטרן לבטל את האצלת הסמכויות לבן שימול בתחום הבריאות והמרכז הרפואי. לדבריו של בן שימול “החוזים למרכז רפואי ולרשות החניה באים לידי סיום. ולכן זה הזמן שנדרש להכניס שינויים מהותיים בחוזים שמטיבים משמעותית עם הציבור. כנראה ראש העיר חושש שלא אתן להם לעשות מהלכים שיפגעו בציבור”.

לטענת בן שימול במשך חודשים רבים הוא מבקש לדון בהנהלת העיר בנושאי הבריאות והחנייה ולא מתקיימות פגישות. לטענתו בהנהלת העיר דוחים ומבטלים  את הפגישות במשך חודשים רבים.
כעת שהגיע התאריך הרלוונטי שצריך לחתום על מכרזים חדשיםף בהנהלת העיר לא מדברים איתו לטענתו, לכן הוא העלה נושאים אלה לישיבת מועצת עיר. לזה כנראה ראש העיר שטרן כבר לא היה יכול להסכים וכאמור ביטל את כל האצלת הסמכויות אליו.

בצעד הראשון הוא הוריד אותך מסמכויות והוועדות צעד הנוסף הוריד מסמכויות האצלת הסמכויות מה לדעתך הצעד הבא הוא יפעל להדיח אותך מתפקיד סגן ראש העיר?


“אני בטוח שהוא יפעל להדיח אותי מתפקיד סגן ראש העיר”.


נראה שכרגע אין  את הרב הנדרש לכך?

אני בטוח שברגע שהוא ישיג את הרב ראש העיר יפעל להדחתי”.

נדבר גם על חברי המועצה הנוספים. מבינים בעקבות ההתנהלות כי, מי שלא עומד במשמעת הקואליציונית ומצביע רק על פי מדיניות הנהלת העיר לא נשאר חבר בהנהלת העיר וחוסמים אותו. האם אתה צופה תזוזות נוספות של חברי מועצה מהקואליציה?

אני מאמין שנראה תזוזה של חברי מועצה מהקואליציה בלי קשר למדיניות. הלחץ הציבורי לא יאפשר להם לפעול נגד הציבור, מה שקורה בפועל. התפיסה בגישת העבודה חייבת להשתנות. יש לפחות עוד שני חברים שהנושאים האלה נוגעים להם והם גם נאבקים בזה בעצמם בהנהלה עצמה. אם הם החליטו לחכות עוד קצת זאת החלטה שלהם”.

פעלת להקמת הקואליציה מתוך מחשבה שהיא תהיה טובה ועכשיו ראש העיר במקום לדבר הוא ממדר אותך איך אתה מרגיש?

“זאת לא פגיעה אישית. אני פגוע בשם התושבים שהתחייבנו בפנים לפעול לטובת דרך ברורה וירדנו לפרטי פרטים אמרנו מה ואיך ואנחנו לא שם. סטייה כזאת מהדרך שהובטחה היא פגיעה ברמה הציבורית ולכן אני מתעקש שהדיון יישאר עקרוני וענייני ולכן אני לא מהסס ואעלה את הנושאים הכואבים לסדר היום בישיבות מועצת עיר עד שהציבור יבין מי הוא שליח שלו ומי שליח של עצמו”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn