צילום: מועצה אזורית הגליל העליון

ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן וראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ הוציאו הבוקר הודעת גינוי משותפת נגד תליית השלט המסית על הקיבוצים על ידי תושב קריית שמונה: “אנו מגנים את הצבת השלט בכניסה למועצה. ראשית, חשוב לומר שיש הרבה מאד מחבר ומשתף בין תושבי האזור כולם. שנית, גם כאשר ישנן אי הסכמות, מחלוקות ואינטרסים שונים, נכון לנהל אותם בצורה מכובדת ומכבדת ולא באמצעות שיסוי ופילוג. תושבי קריית שמונה, המושבים והקיבוצים הסובבים אותה, ימשיכו לחיות באותו אזור, לעבוד וללמוד ביחד, להיות שותפים בחוגי ספורט ואומנות, לחלוק חוויות תרבותיות ואף להקים משפחות משותפות. אנחנו נעשה כמיטב יכולתנו להמשיך בעשייה שמחברת אותנו יחד לרווחת כלל תושבי האזור”.

כאמור, תושבי קריית שמונה והגליל העליון התעוררו השבוע לבוקר שבו נתלה שלט מסית ומפלג שקורא לציבור תושבי הקיבוצים “להתחפף מהשטח של קריית שמונה” בכניסה לשטח מועצה אזורית הגליל העליון. השלט נתלה על ידי תושב קריית שמונה דוד קמרי על דעת עצמו ואינו מייצג את דעתם של רב מתושבי קריית שמונה. במועצה אזורית הגליל העליון היו מופתעים מדברי ההסתה שהופנו כלפיהם ובחרו להמשיך ולהתרכז בעשייה ביחד שקיימת בין תושבי קריית שמונה לגליל העליון. ראש העירייה אביחי שטרן הוציא הבוקר הודעת גינוי על השלט המסית לאחר הביקורת שהופנתה כלפיו על כך שאינו מגנה את דברי ההסתה של תושב קריית שמונה. הודעת הגינוי כאמור יצאה יחד עם ראש המועצה האזורית הגליל העליון גיורא זלץ.

התושבים מקריית שמונה ומהגליל העליון הופתעו מתליית השלט כשהם שואלים איך קורה שאדם קם בוקר אחד ומחליט על דעת עצמו לקרוא לציבור שלם, לקהילת הקיבוצים, השכנים לקריית שמונה, להתחפף משטח שאינו שייך לו כלל. לשון השלט כפי שנתלה על ידי קמרי, “קיבוצניקים תתחפפו מהשטח זה הבית שלנו קריית שמונה”. קמרי קיבל תמיכה של מספר אנשים בודדים בעוד הרב המוחלט של התושבים בקריית שמונה הסתייג מהתנהגותו שלדבריהם אינה מייצגת אותם כלל והדבר נעשה על דעתו בלבד ולא על דעתה של עיר שלמה.

אך אין זאת פליאה בדבר התנהגותו של תושב העיר קריית שמונה דוד קמרי שתלה את השלט המסית. התנהגותו של קמרי הינה תוצאה ישירה בעקבות התנהלותם של הנהגת העיר מול מועצה אזורית הגליל העליון דרך בתי משפט, בגסות וללא הידברות כלל עוד מהרגע הראשון בו הם נבחרו להנהיג את העיר. ניצנים של התנהלות זאת של הנהלת העיר נראו בעבר והתמוססו כלא היו כאשר במועצה אזורית הגליל העליון החליטו על חניות בתשלום בשטח הירדן, אך השלט שתלה קמרי היווה עבור תושבים רבים, מקריית שמונה והגליל העליון חציית קו אדום שאין לחצות אותו. 

מהרגע בו נבחר ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן לראשות העיר יחד עם המנכ”ל יורם ביטון הם מנהיגים מדיניות של יד קשה מול מועצה אזורית הגליל העליון וראש המועצה גיורא זלץ. התנהלות שכוללת החרמה של המועצה בעשיית פרויקטים משותפים וחוסר הידברות בין שתי הרשויות כאשר השיאים שנשברו הם הגשת תביעה נגד מועצה אזורית הגליל העליון לקבלת כספי הארנונה מהביג שנדון בימים אלה בבית המשפט והסלים את הסכסוך והקרע בין השתיים. במועצה אזורית הגליל העליון טענו כי ראש העירייה אביחי שטרן הוא שהביא לקרע בין הרשויות. כאשר התושבים לוקחים דוגמא מראש העירייה, הסתה פרועה כנגד ציבור שלם עוברת ללא הודעת גינוי מצד ראש העירייה.

הניסיון של הנהלת העיר לקחת שטחים מהגליל העליון באמצעות הוועדה לחקר גבולות נעשה בכוחניות של הנהלת העיר מול הנהגת מועצה אזורית הגליל העליון וראש המועצה גיורא זלץ. בשום שלב לא ניסו בעיריית קריית שמונה לעלות בהסכמה לוועדה לחקר גבולות על השטחים שעליהם יש מחלוקת. אם בהנהלת קריית שמונה היו מנסים בדרכי שלום ולא במלחמה להגיע להסכמות בדבר הגבולות המוניציפליים מול המועצה תושבי קריית שמונה והגליל העליון היו נשכרים מכך. 

ממועצה אזורית הגליל העליון נמסר: “נראה שמערכת הבחירות לראשות העיר קריית שמונה התחילה. לצערנו, ישנם כאלו שבוחרים בדרך של שיסוי, פילוג וניצול רגשות כעס, תסכול ושנאה (נטולי בסיס), אותם קל מאד להוציא מאנשים. אנחנו נמשיך להתרכז בקידום חזון אזורי ובעשייה שמחברת אותנו יחד. תושבי המועצה והנהלתה ימשיכו לשתף פעולה עם כלל תושבי האזור, בתוכם כמובן התושבים הנפלאים של קריית שמונה. נעשה זאת ברמה האזורית, בפיתוח כלכלי המשרת את כולנו, בחינוך, בספורט, ברווחה ובתיירות ונקדם, יחד עם הנהלת העיר וראשי רשויות נוספים, נושאים לאומיים כמו שירותי בריאות, תחבורה ציבורית, תשתיות ועוד”.

מדוד קמרי נמסר: “לאחר מחשבה מעמיקה בקשר לנושא חקר הגבולות של קרית שמונה שהעניין תקוע כבר 70 שנה החלטתי לערוך הפגנה שמביעה כאב וצער על השטח על ידיי הקבוצים שסובבים את העיר. מסקנתי היא שחייבים להרים קול זעקה ציבורית כי העוול שנעשה כבד מנשוא וההפגנה הזאת היא תחילתה של מחאה ציבורית שהולכת ותופסת תאוצה. בהמשך אני מתכוון אף לחסום את הכניסה למשרדיי המועצה ואני קורא לראש המועצה מר גיורא זלץ שהוא בחור הגון ליטול קורה מבין עניוו ולשבת סביב השולחן ולהגיע להסכמות עם נציגיי התושבים היות והעירייה לא מתפקדת. אין אח ורע של 70 שנה ופגיעה בכבודם של תושביי קריית שמונה”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn