צילום: מועצה מקומית חצור הגלילית

ראש מועצה מקומית חצור הגלילית שמעון סויסה קיים בשבוע שעבר שולחן עגול על מנת לדון בסוגיית רעידות האדמה ולשפר את ההערכות והמוכנות לתרחיש רעידת אדמה שעלול לגרום לקריסת מבנים רבים עם הרוגים ופצועים. בהשתתפות נציגי משרד הפנים, משרד הבינוי והשיכון, המל”ל, פיקוד העורף, רח”ל, אשכול גליל מזרחי והצוותים המקצועיים במועצה מקומית חצור הגלילית.

בשולחן העגול הוצג על ידי פיקוד העורף תרחיש רעידת אדמה עם קריסת מבנים. על פי התרחיש, במקרה של רעידת אדמה בעוצמה העולה על 5 בסולם ריכטר יקרסו בחצור הגלילית 70 בניינים עם עשרות הרוגים ומאות תושבים שייפצעו וילכדו תחת ההריסות ויישארו מחוסרי דיור. 

ראש המועצה סויסה דרש לפעול לתקצוב פרויקט לחיזוק מבנים ובמיוחד בבניינים וותיקים שנבנו בשנות ה – 50 וה – 60 על מנת למנוע אסון. סויסה גם דרש ממשרדי הממשלה הצטיידות ובניית תכניות פעולה לארוע רעידת אדמה. סוכם כי, משרדי הממשלה והגופים שהשתתפו בשולחן העגול יפעלו יחד ויבצעו כעת מיפוי של הבניינים השונים בחצור הגלילית על מנת לאתר את הבניינים הנמצאים בסכנה ולהעניק טיפול מידי. במקביל התחייבו לפעול לקידום פרויקט נרחב לחיזוק מבנים.

ראש מועצה מקומית חצור הגלילית שמעון סויסה: “רעידות האדמה מדירות שינה מעיניי. נכון, חיזקנו לאחרונה 9 בניינים וכעת אנחנו בעבודות לחיזוק 2 בניינים נוספים אך חצור הגלילית ושכנותיה נמצאות על השבר הסורי אפריקאי ואזור זה הינו בעל סכנה גבוהה מאוד מפני רעידות אדמה משמעותיות. יש צורך גדול מאוד לחזק עשרות בניינים, מדינת ישראל חייבת להקצות תקציבים במיידי לחיזוק הבניינים הוותיקים. ההיסטוריה מוכיחה כי אחת למאה שנה מגיעה רעידת אדמה משמעותית, הרעידה האחרונה הייתה לפני כ-100 שנים, בואו נתפקח נעשה את זה בזמן ובהקדם לפני שיהיה חלילה מאוחר מידי”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn