מספר אנשים וכלבים הותקפו בשלושה אירועים שונים על ידי בעלי חיים נגועים בכלבת. מנהל השירותים הווטרינריים, ד”ר רועי דוידסון על חובת החיסונים נגד כלבת: “חידוש חיסון הכלבת השנתי הוא לא בחירה. הוא חובה. המלחמה שלנו בכלבת היא יומיומית גם אם הציבור לא מודע לכך.”

צילום: אנשו גוש

בשבועיים האחרונים מתמודד השירות הווטרינרי האזורי באשכול גליל מזרחי עם מספר אירועי כלבת, שהפעם כוללים גם בני אדם וכלבים שהותקפו.

ב- 25.9.20 כלב משוטט תקף מספר כלבים ואת רבש”צ היישוב משגב עם. הכלב נלכד ונשלח לבדיקה ונמצא חיובי לכלבת.

ב- 6.10.20 תן תקף מספר אנשים וכלבים שהלכו באזור הבניאס ובחניון האקליפטוס בסמוך לשדה נחמיה. לוכד של השירות הווטרינרי האזורי לכד את התן והוא נשלח לבדיקה של מחלת הכלבת ונמצא חיובי.

ב- 7.10.20 התרחש האירוע השלישי בחוות הפורלים בסמוך לקיבוץ דן. תן שהותקף על ידי כלבים נמצא גם הוא חיובי לכלבת.

ד”ר רועי דוידסון, מנהל השירות הווטרינרי האזורי באשכול גליל מזרחי: “מחלת הכלבת קיימת באזורנו כל הזמן, אך לעתים מדובר באירועים שקופים שכן לא תמיד אנחנו מצליחים לאתר את בעל החיים התוקף ולכן לא תמיד הציבור מודע לקיומה של הכלבת באזור. ביישובים סמוכי הגדר יש סבירות גבוהה יותר לפגוש חיות חולות בכלבת שעברו מהצד הלבנוני”.

עוד מוסיף ד”ר דוידסון כי “חשוב שהציבור יהיה מודע וידווח מיד למוקד הווטרינרי במספר 8451* ברגע האירוע, כדי שנוכל לאתר את בעל החיים ולתת הנחיות לטיפול מונע”.

השירות הוטרינרי האזורי מדגיש כי ישנה חובה לחידוש חיסון הכלבת מידי שנה. מדובר בחובה על פי חוק. באזור שלנו בו מסתובבים כלבים משוטטים וחיות בר נגועים בכלבת, זו גם האחריות האישית של כל בעל כלב.

מי שלא מגלה אחריות אישית, יענש בחומרה בקנסות מינהלים כבדים וחמורים. בעל כלב שאינו זוכר מתי עליו לחסן את כלבו מוזמן להיכנס לאתר השבבים הארצי ולבדוק את סטטוס החיסון.

גם בתקופה הזו של הסגר עקב הקורונה, השירות הווטרינרי מבצע חיסונים נגד כלבת וניתן להיכנס לאתר השירות הווטרינרי האזורי של אשכול גליל מזרחי כדי לקבלת מידע על ימי ושעות חיסון כלבת. חשוב לציין גם שאם הכלב נפטר או שעבר בעלות – חובה על בעל הכלב לעדכן את המוקד של השירות הווטרינרי בטלפון 8451*.

ד”ר דוידסון קורא לבעלי הכלבים ,קחו אחריות וחסנו מדי שנה את כלבכם. הימנעו מקנסות ושמרו על בריאות כלבכם”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn