דירוג בתי החולים בארץ

מתוך 23 בתי החולים שנבחנו ברחבי הארץ, בית החולים זיו במקום ה-18 עם 74% שביעות רצון כללית

בשבוע שעבר פירסם משרד הבריאות את נתוני סקר חווית הטיפול במחלקות האישפוז בבתי החולים הכלליים. הסקר נערך בין החודשים מאי-יולי השנה, ובו נבדקו כל בתי החולים בארץ במספר נושאים. מבין הנושאים שנבדקו בשאלון: שביעות רצון כללית, נכונות להמליץ ומתן מידע. הנתונים הארציים מצביעים על רמת שירות טובה בבתי החולים בארץ, למרות כל הקשיים שבענף הבריאות. מבחינה ארצית – הממוצע הלאומי השנה עלה באחוז אחד משנת 2014- מועד הסקר הקודם. שר הבריאות יעקב ליצמן: “אנו רואים בנתוני מדד איכות השירות, המתפרסמים זו השנה השלישית, כלי לייעול מערך הטיפול הרפואי לטובת ציבור החולים. זהו צעד של שקיפות שהינו חשוב והכרחי במערכת בריאות מתקדמת ומתפתחת. הנתונים מצביעים על רמת שירות טובה בבתי החולים בישראל. זה לא מובן מאליו שלמרות העומס הרב ואל מול צרכים שהולכים וגדלים משמעותית – אנו מצליחים להגביר תודעת שירות למטופלים, תוך שיפור מתמיד והגעה להישגים מקצועיים.”

עם זאת, מתוך הסקר ניתן לראות כי עדיין קיימים פערים משמעותיים בשאלות השונות בסקר בין בית החולים הצפוני לממוצע הארצי. מתוצאות הסקר: בעוד שהממוצע הלאומי עלה מ-77% ל-78%, בית  החולים זיו שבצפת נשאר ללא תזוזה עם 74% בציון המסכם. בהשוואה בין בית החולים זיו לממוצע הארצי ניכרים פערים בכל הקטגוריות שנבחנו בסקר. הנושאים בהם הפערים בלטו במיוחד – שביעות רצון כללית (הפרש של 7%), נכונות להמליץ (הפרש של 9%) ויעילות הטיפול (הפרש של 4%).

בהשוואה בין הסקר השנה למועד הסקר הקודם בשנת 2014 נמצא בית החולים זיו במגמת ירידה בארבע מתוך תשע הנושאים שנבחנו – שביעות רצון כללית (ירידה של 7%), נכונות להמליץ (ירידה של 3%), יעילות הטיפול (ירידה של 1%) ותנאים פיזיים סביבתיים (ירידה של 2%). בצד החיובי, הנושאים שבהם נרשמה עלייה בציון: מטופל בידיים טובות (עלייה של 2%), מתן מידע (עלייה של 2%) והעצמת המטופל (עלייה של 2%). נשארו ללא שינוי – יחס וכבוד למטופל (82%) ורצף טיפולי (75%).

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn