למטבח הצה”לי יש חשיבות גדולה. מטבחים גדולים שמאכילים כמות גדולה של חיילים בכל יום. עם דגש על אוכל איכותי וטעים. המטבח הצה”לי מתפתח בהתאם לקדמה ונותן מענה גם לטבעונים, צמחוניים, וללא גלוטן. איתי אלגרבלי החל בקריירה צבאית בתחום הבישול וכבר קטף מספר זכיות והצטיינות בתחום. עם מנות מהמטבח הצה”לי שהחיילים מפרסמים באינסטגרם עד לקורס בישול מהארוכים בצה”ל. איתי אלגרבלי הוא טבח צה”לי מהסוג החדש.

כתבה מאת דנה אלימלך.

צילומים: דובר צה״ל

איתי אלגרבלי (28) נולד וגדל בקריית שמונה. למד בבית הספר היסודי עוזיאל ובתיכון המתמיד בעיר. וכיום משרת בחטיבה 769 ונשאר קרוב לבית. “תמיד אני אומר שאני מקריית שמונה. פה גדלנו , מקום שקט שכייף לגדול בו, זה המקום שלנו שהוא הבית”.

איתי שהחל בקריירה צבאית בתחום הבישול זכייה באות הצטיינות קצין לוגיסטיקה ראשי ביום העצמאות האחרון, ובמצטיין בקורס בישול צה”לי משולב, קורס של ארבעה חודשים, מהארוכים בצה”ל, שנלמד במסגרת צבאית משולבת עם מסגרת אזרחית.

איתי התגייס לצה”ל בשנת 2009 והיה כל שירותו הצבאי הסדיר טבח בחטיבה 300. השתחרר מצה”ל, ולאחר חמש שנים באזרחות בקריית שמונה, החליט כי הוא רוצה לחזור ולהתחיל בקריירה צבאית בתחום הבישול והמטבח. בזמן האזרחות עבד בצוק מנרה במשך שלוש שנים,בתפקיד מנהל מזון ומשקאות ובתחום התיירות.

בזמן שהיה עובד בצוק מנרה החליט שהוא רוצה לחזור לצה”ל כטבח ולהתחיל בקריירה בתחום. הזיכרונות והחוויות מהצבא נשארו איתי”,אומר איתי. והוא אכן חזר לצה”ל כפי שרצה לתפקיד של מנהל מטבח בבסיס בית הלל, והיה בתפקיד במשך זמן של שנתיים וחצי עד שיצא לקורס הטבחים הצה”לי.

בסיום הקורס איתי חזר לחטיבה 769, בתפקיד סגן מנהל המטבח של חטיבה 769, עם מוריס גודסי שהוא מנהל המטבח של החטיבה. איתי אומר כי המטבח של החטיבה גדול, עם כמות טבחים וחיילים יותר גדולה והאחריות גדלה. התפקיד כסגן מנהל מטבח כולל בניית תפריטים, להכיןמנות חדשות, שיחות עם חיילים, לחנוך חיילים שבאים לעבוד כטבחים, ניהול. איתי אומר כי “האוכל חשוב בצה”ל, החיילים רוצים לאכול טובוהיום עם המדיה והרשתות החברתיות, החיילים מציפים בעיות, תלונות, וגם דברים טובים ברשתות החברתיות. החיילים מפרגנים ומצלמים את המנות מחדר האוכל לאינסטגרם ואתה תמיד רוצה להיות יותר טוב, ולהכין אוכל טוב”.

 

קורס הטבחות שאיתי סיים בהצטיינות הוא למשך ארבעה חודשים, ומתקיים במכללה אזרחית, מכללת רימונים. הקורס אומנם במכללה אזרחית אך הוא נלמד במסגרת צבאית, כאשר מגיעים לקורס במדים של צה”ל, והלימודים העיוניים, והלימודים המעשיים הם במדים של שף. הקורס הוא מהארוכים במקצוע הטבחות בצה”ל. בקורס בנוסף למדו כשרות, תברואה, תזונה נכונה, אוכל בריא, בטיחות, עזרה ראשונה, איך לדבר עם חיילים נכון, מנהיגות, פיקוד. נוסף לתורת המקצוע שכוללת שיטות בישול נכונות, התייחסות למטבח טבעוני, צמחוני, ללא גלוטן, וכל מסגרות האוכל המיוחדות. איתי אומר כי, “זה דבר שהולך ותופס תאוצה בצבא ההתייחסות לכל סוגי המזונות והצרכים של החיילים” . בקורס איתי גם למד קונדיטוריה, תחום שלפני הקורס פחות עסק בו, ואומר כי הוא למדדברים חדשים בתחום הקונדיטוריה שהוא יכול לחזור וליישם בבסיס להנאת החיילים.

איתי אוהב את תחום הבישול שהוא עוסק בו ובמיוחד במסגרת הצה”לית ואומר כי “במטבח כל יום לומדים משהו חדש. אפילו מהטבח הפשוט ביותר שרק הגיע והביא שיטות מהבית שהוא למד מאמא שלו. אני אוהב להכין אוכל טוב וטעים לחיילים, וכשחייל מצלם את המנה ומפרסם אותה ברשת החברתית זה אומר שהצלחתי”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn