בתאגיד המים פלג הגליל, מתמודדים עם השינויים הגדולים הנובעים מהסגר אשר התבטאו הן בצריכת מים מוגברת במגזר הביתי, והן בתוצאות הנובעות משהיה רבה בבתים. רשות המים שוקלת להגדיל את כמות המים לצריכה ביתית בתעריף המוזל מ-3.5 מ”ק לנפש לחודש ל-4 מ”ק לנפש לחודש. מומחים מציינים כי הישראלים, שלרגל המצב מסוגרים בבתים, סותמים את השירותים עם מגבונים, מגבות נייר ומפיות בהיעדר נייר טואלט, מה שיוצר מפגע תברואתי ובריאותי כשמגיפת הקורונה מעמיקה את אחיזתה.

צילום: אבן צור תקשורת

על מנת שהתאגיד יוכל להמשיך לספק שירות חיוני/קיומי רבים מעובדי התאגיד הוצאו לחופשה לתקופת הסגר, ומתן השירותים נעשה בזהירות ולפי הכללים המחויבים: עטית מסכה, שמירת מרחק 2 מ’, מניעת התקהלויות ושמיקה על ההגיינה האישית. “המצב בהחלט מאתגר”, אומר מנכ”ל התאגיד, רו”ח אדי שוסב, “סגרנו את כל מחלקות שרות הלקוחות בישובים לקבלת קהל, ועברנו למתן שירותים בטלפון. עובדי השטח הונחו לפעול ב”קפסולות” ואסור להיפגש במשרדי התאגיד. אנחנו מרכזים את עיקר המאמץ באספקה של שירותי מים וביוב 24/7/365.

בדומה לערים רבות, בעיית המגבונים מטרידה גם את התאגיד פלג הגליל. “אנשים משתמשים במגבונים באופן מוגבר בתקופה הזו, ומשליכים אותם לביוב”, אומרים בשירות לקוחות תוצאה של שהות ממושכת בבית בשילוב ניקיונות חגי תשרי וניקיונות מפחד מהנגיף. “זה דבר נוראי, גם אם אין את כל בתי העסק שמזרימים שפכים תעשייתיים הכוללים שומנים וחומרים אחרים שעושים סתימות ומקשים על טיהור השפכים”. בשבועיים האחרונים הגיעו למכוני טיהור השפכים של התאגיד כמויות שפכים יותר גדולות.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn