Male dentist in a room with medical equipment on background.

מהפכה בהשתלות השיניים: טכנולוגיות חדשות שכדאי להכיר

המהפכות בעולם המדע והרפואה הובילו אותנו לאריכות ימים, אך עם השנים, בין אם מתוך בלאי טבעי ובין אם מתוך מחלות חניכיים ובעיות אחרות אנשים רבים מאבדים שיניים. זה יכול לקרות מנשירה פתאומית בגילאים מבוגרים, או לאחר מחלת חניכיים ממושכת שהובילה להידרדרות במצב השיניים כולן או שיניים בודדות. זה יכול לקרות עקב טראומה כמו בנפילה או בתאונת דרכים.

אובדן שיניים יכול להתרחש גם במרפאה עצמה, כאשר יש צורך בעקירת שיניים כדי לתקן, להקל על כאבים, ובעצם לטפל בבעיה בשן, בשורש השן, בחניכיים ואפילו בלסת עצמה.

הבשורות שמביאה הטכנולוגיה נוגעות גם ביכולות העקירה, אבל היום נדבר על הטכנולוגיות המתקדמות יותר, אלו שמלוות אותנו בהשתלות שיניים.

על השתלות שיניים ממוחשבות

יש עוד רבים מאיתנו שזוכרים תקופה בה מחשבים בכלל לא היו בנמצא, לא בבתים הפרטיים ואפילו לא במרפאות, כולל במרפאות השיניים. כיום זה נדמה לנו כמובן מאליו, מרפאת שיניים חייבת להתנהל עם מחשבים, אבל רובנו לא מודעים לשימוש הספציפי.

הרבה מעבר לניהול מלאי חומרי ההרדמה והחיטוי, והרבה מעבר לצפייה והגדלה של צילומי הרנטגן הפנורמיים של המטופל, כיום רופאי השיניים המומחים יכולים למנף מחשבים מתקדמים ומהירים במיוחד כדי לייצר תוכניות שיקום מדויקות ומפורטות לפה שלכם, כולל השתלות שיניים מורכבות במיוחד.

העניין העיקרי עם הליכים כירורגיים בכלל ועם השתלות שיניים בפרט זה הצורך בדיוק רב ישנם אזורים בגוף בהם אפשר לחתוך קצת יותר או קצת פחות, וזה לא ישנה הרבה. מנגד ישנם אזורים, כמו למשל בחלל הפה, בהם כל מילימטר קובע, ואף פחות מזה. רמת הדיוק הנדרשת בביצוע הליכים רפואיים בפה, בחניכיים ובלסת שלנו גבוהה בצורה קיצונית, והצורך בדיוק רק הולך וגובר ככל שמדובר בהשתלות.

עבור הרופא המטפל מדובר באתגר כפול ומכופל, שכן עולה הצורך:

  1. לאבחן ולזהות בדיוק כיצד לגשת לאזורים עם אנטומיה מורכבת, כולל, לעיתים, עם שינויים מורפולוגיים ופתולוגיים, ולייצר תוכנית עבודה
  2. להוציא לפועל את תוכנית העבודה תוך התמודדות עם האתגרים הנסתרים שעלולים לצוץ במהלך העבודה בפועל
  3. לשמור על דיוק קיצוני בחלל עבודה קטן, שכולל פעמים רבות קרבה גדולה לעצבים מרכזיים כגון העצב הטריג’ימינלי, מה שעלול ליצור בעיות מתמשכות

כאשר המחשב בא לעזרתנו!

המחשבים המודרניים מאפשרים לרופאים המומחים אשר בוחרים להתמחות בעבודה איתם להציע למטופלים פתרונות הרבה יותר מתקדמים, וברמת דיוק חסרת תקדים. בעוד שרופאי שיניים מיומנים מבצעים עד היום השתלות שיניים “קונבנציונאליות”, הרי ישנם לא מעט מצבים בהם מומלץ לבצע ניתוח השתלות שיניים ממוחשבות.

הדיוק המופלא שמציעים האלגוריתמים המורכבים שמהווים את חלקה הארי של הטכנולוגיה הזו הופכים את מלאכת ההשתלה לפשוטה ונגישה הרבה יותר, כולל במצבים מורכבים במיוחד, ובכל מקרה של אובדן שיניים

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn