יום עיון בנושא התמודדותם של סטודנטים לקויי למידה, מהחברה הערבית, עם לימודים באקדמיה, נערך השבוע במכללה האקדמית תל-חי.
יום העיון נערך בהשתתפות ח׳׳כ דר׳ יוסף ג׳בארין- יו׳׳ר הלובי הפרלמנטרי לקידום החינוך הערבי, לשעבר ראש המרכז לשלום ודמוקרטיה במכללה האקדמית תל-חי. מר ארן זנר, נציג המועצה להשכלה גבוהה- שהציג את תכנית הות”ת לקידום החברה הערבית בהשכלה הגבוהה, דר׳ ענת בן סימון- מנכ׳׳לית המרכז הארצי לבחינות ולהערכה- שדיברה על פיתוח מערכת לאבחון לקויות למידה לדוברי ערבית שפת אם. פרופ׳ ח׳טיב אוסיד- יו”ר ועדת דוקטורט בחוג ללקויות למידה, ראש מרכז אדמונד י. ספרא לחקר המוח בלקויות למידה – שדיבר על התפתחות הקריאה בהקשר הדיגלוסי בערבית והציג מחקר רוחב בכיתות א’ עד ו”.
במסגרת יום העיון הוצג המודל שפותח בתל-חי, המלווה במחקר אקדמי, ע”י גב׳ יעל מלצר, דר׳ נוהא בדר, וד”ר יונתן קסלר ולאחר מכן סטודנטים לקויי למידה ממכללת תל חי תיארו את חוויית הלימודים וסיפרו על התמיכה לה הם זוכים, ממרכז “חממה” לסטודנטים לקויי למידה בתל חי.
בהמשך יום העיון נערך דיון בקבוצות בהנחיית גב׳ תופאחה סאבא, שעסק בסוגיה כיצד לקדם את הטיפול והסיוע לסטודנטים ערבים עם לקויי למידה ולאחר מכן הוצגו המסקנות שעלו מהדיון. יום העיון הסתיים בסיכון אותו הציגו מנהלת מרכז חממה, אורלי זגורי וד”ר מרסל עמאשה מהחוג לחינוך, המשמש כראש האקדמי של המרכז לשלום ודמוקרטיה במכללה.