כרמיאל: פרויקט דגל נוסף של אב-גד ייצא לדרך בקרוב

0 תגובות 63 ציפיות 3 דקות קרא עוד

קבוצת הנדל"ן אב-גד תקים שני מגדלים בני 20 קומות ו- 274 יח"ד בפרויקט התחדשות עירונית במתחם החבצלת בכרמיאל. הפרויקט יבוצע בשיתוף פעולה עם 'קבוצת סביונים', באמצעות חברת הבת 'סביוני אב-גד'

קבוצת הנדלן אב-גד החזקות, העוסקת בייזום ובניה למגורים וביצוע בשוק ההתחדשות העירונית, ממשיכה להרחיב את פעילותה בצפון הארץ, עם זכייה שנייה נוספת בפרויקט התחדשות עירונית משמעותי בעיר כרמיאל. אב-גד זכתה במכרז דיירים לתכנון וביצוע פרויקט התחדשות עירונית במתחם החבצלת, במסגרתו יפונו כ- 49 יחידות דיור קיימות ובמקומן יוקמו כ-274 יחידות דיור חדשות , לצד שטחים ציבוריים, שטחי מסחר ותעסוקה נרחבים ותכנון סביבתי מתקדם. הפרויקט עשוי להתרחב עם הצטרפות נציגויות של הבניינים הסמוכים.

לפני כ- 4 חודשים הודיעה אב-גד על זכייה ראשונה בפרויקט התחדשות בעיר כרמיאל, במתחם אשכול דרום 2, לפינוי 280 יח"ד והקמת 1,550 יח"ד חדשות. הפרויקט במתחם החבצלת יבוצע גם הוא בשיתוף פעולה עם 'קבוצת סביונים', באמצעות חברת הבת 'סביוני אב-גד', המרכזת את הפעילות המשותפת של החברות בפרוייקטים שונים צפון הארץ.

עו"ד ראם רצון, מנכ"ל אב-גד מסר: "אב-גד מבססת אחיזה בעיר כרמיאל עם זכייה נוספת בפרויקט התחדשות עירונית בעיר. זהו ביטוי נוסף למהלך האסטרטגי של אב-גד בשנה האחרונה, במטרה להרחיב את פעילותה ולהתבסס באזור הצפון. הסכם הגג בכרמיאל שנחתם באחרונה עם משרד השיכון מהווה עוגן לפעילות ההתחדשות העירונית ולצמיחה של העיר".

מארק דובנוב, סמנכ"ל פיתוח עסקי בקבוצת סביונים: "השותפות עם אב-גד במסגרת 'סביוני אב-גד' מאפשרת לנו לשלב ניסיון יזמי עמוק עם ראייה אסטרטגית ארוכת טווח. כרמיאל נמצאת בנקודת זמן חשובה בהתפתחותה, ואנו מאמינים שהפרויקט יהווה מנוע צמיחה משמעותי לעיר ולתושביה. הזכייה בפרויקט היא ביטוי לאמון שקיבלנו מהתושבים, ואנו מחויבים לבניית מרקם עירוני איכותי, מודרני ובר-קיימא בכרמיאל".

אדריכל הפרויקט: ג'ראר גל-אור ממשרד אדריכלים פישביין גל-אור; עו"ד דיירים: עו"ד שמואל כהן ממשרד עוה"ד טיקוצקי ושות'; ארגון וניהול: חן פרנק, שפע התחדשות עירונית מינהלת דיירים.

העיר כרמיאל, בהנהגת ראש העיר הוותיק משה קונינסקי, נהנית בשנים האחרונות מתנופת פיתוח, חיבוריות תחבורתית משופרת בזכות קו הרכבת וביקושים גוברים למגורים איכותיים. הסכם גג בין העיר כרמיאל ובין משרד השיכון הצפוי להכפיל את אוכלוסיית העיר במסגרתו תשקיע המדינה בכרמיאל כ- 4.7

מיליארד ₪ בפיתוח תשתיות, הקמת מבני ציבור חדשים, שיפור הנגישות התחבורתית לעיר והקמה של מרכזי תעסוקה חדשים.

במהלך השנה האחרונה הרחיבה אב-גד מאד את פעילותה בהתחדשות עירונית ערי הצפון, כחלק ממהלך אסטרטגי של הפיכת החברה לגורם משמעותי בפריסה ארצית מלאה ומתוך הערכה שלאחר המלחמה יוסטו השקעות בתשתיות לאומיות, בהקמת מרכזי תעסוקה ומענקים לעידוד מגורים כחלק מהמאמץ הלאומי לשיקום הצפון, ובין היתר זכתה אב-גד בפרוייקטים בקריית אתא, קריית מוצקין, קריית ים וקריית ביאליק, ובפרוייקטים נוספים בנוף הגליל ובכרמיאל, בהיקף כולל של כ- 10,000 יח"ד.

בנוסף לכך, בחודשים האחרונים פועלת אב-גד להעמיק פעילותה בתחום ההתחדשות העירונית בעיר חיפה עם זכייה במכרזי דיירים לפרויקטים ב- נווה שאנן, הדר הכרמל וקריית שמואל (קריית חיים), בהיקף כולל של למעלה מ- אלף יח"ד חדשות הנמצאות בשלבים של ראשית תכנון.

אב-גד החזקות הינה חברת ייזום ובניה למגורים וביצוע (עצמי) המתמחה בשוק ההתחדשות העירונית. החברה נוסדה בשנת 2009 ע"י אל"מ במיל' מיכאל רצון, המכהן כיושב ראש אב-גד וביחד עם עו"ד ראם רצון, המכהן כמנכ"ל החברה. החברה מתמקדת באזורי ביקוש והינה בעלת מומחיות רבה בביצוע פרויקטים של התחדשות עירונית בכל ההיבטים השונים.

מאז הקמתה ועד היום השלימה ומסרה החברה כ-701 יחידות דיור בכ-21 פרויקטים שונים ברחבי הארץ. לחברה צבר יח"ד בשלבי ביצוע, תכנון, עתודות ואחר, בסך של כ-26,760 יח"ד לרבות 278 יח"ד שבביצוע ו- 1,578 יח"ד שיכנסו לביצוע במהלך 12 החודשים הקרובים.

קבוצת סביונים הינה קבוצת יזמות נדל"ן ובניה ותיקה בעלת פעילות ענפה בישראל ומעבר לים. הקבוצה הוקמה לפני כ-20 שנה והיא פעילה בישראל בכל תחומי הנדל"ן למגורים, תעשייה ולוגיסטיקה, מסחר ותעסוקה. הקבוצה נחשבת לשחקן מוביל בתחום ההתחדשות העירונית, ומקדמת כיום אלפי יחידות דיור בשלבי תכנון שונים, בפרויקטים המתפרסים בכל רחבי הארץ.

ראם רצון (צילום: שי שחר)