שני תלמידי בית ספר יסודי בקריית שמונה הכינו קבר לתלמיד אחר. מספר תלמידים בבית הספר הוזמנו ל”לוויה”
ביום שני רבו שלושה תלמידים מבית ספר בקריית שמונה על רקע לא ברור. שניים מהתלמידים שכעסו על בן שכבתם בעקבות המריבה, החליטו לבנות לו קבר. לא זו בלבד, התלמידים אף הזמינו כמה מחברי השכבה ל”לוויה”. על הקבר שבנו השניים הם הניחו דף עם פרטי הילד ו”תאריך הפטירה” שלו. משטרת קריית שמונה פתחה בחקירה.
התלמיד חזר לביתו בוכה ומפוחד. הוריו הרגיעו אותו והילד חזר לבית הספר. התלמידים, שראו אותו שוב בשטח בית הספר, הבהירו לו שהעניין עוד לא נגמר. הילד התקשר מיד לאביו שהגיע לאסוף אותו.
לדברי מקורבים לאב, הילד לא יחזור יותר ללמוד בבית הספר.
אב לילדה בבית הספר: “הילדה שלי התקשרה ממררת בבכי. מיד באתי לאסוף אותה. היא לא מסכימה לחזור לבית הספר. היא מפחדת שאם מישהו יכעס עליה, הוא יכין גם לה קבר. לאן הגענו? השבוע הייתי בבית הספר באירוע, אף הורה לא דיבר על הסיפור. איך קורה דבר כזה וזה לא מפורסם להורים? איך לא דיברו עם כל ילדי בית הספר להרגיע אותם?”.
ממשרד החינוך נמסר: “האירוע מטופל באופן נחרץ ונמרץ בהיבט החינוכי…ההסברתי..הערכי והמקצועי”.
ממשטרת ישראל נמסר: ”מדובר בילדים מתחת לגיל 12, מתחת לאחריות הפלילית שאי אפשר להגיש נגדם כתב אישום ולא ניתן לנקוט נגדם בצעדים פליליים. אלו ילדים ללא אחריות פלילית. משטרת ישראל, יחד עם ההורים ובית הספר, פועלת כדי לטפל בתופעה החמורה ולמנוע את המקרה הבא”.
מעיריית קריית שמונה נמסר: “המקרה אכן קשה ויש להוקיע אותו. המוסד החינוכי בו התרחש המקרה, מושתת על חזון ערכי וחינוכי ששם לו את ערך האדם לפני הציונים. מערכת החינוך ותושבי העיר מגנים בכל תוקף את התופעה המכוערת הזו ונפעל בכל הכח כדי למגרה. העיניין טופל מיידית על ידי גורמי מקצוע מוסמכים כמו פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, המפקחת ובשיתוף פעולה מלא של ההורים. הובהר כי אין למקרים מסוג זה מקום בבית הספר ובחברה בכלל. מדובר בקומץ ילדים שתרגמו אי הסכמות ביניהם למעשים שלא מקובלים על שום דעת. אנו מחזקים את צוות בית הספר, את המנהלת, צוות המורים, את ההורים וועד ההורים וסומכים עליהם שיטפלו בצורה מקצועית במקרה”.
יו”ר ועד עירוני איתאי אזרן: “אני רואה את הדברים בחומרה. אני כואב שהדברים צצים דרך התקשורת ואנחנו ההורים מגלים אותם רק משם. אני חושב שצריך להוקיע את הדברים האלה מהשורש ומהיסוד בכלל. תוך העברת שיעורים ותכנים על מוגנות אישית. גם ברשתות החברתיות, בקבוצות הווצאפ, בריכוז של בני נוער, בשולחנות עגולים. צריך לראות מי משלם פה את המחיר. איפה היו המורים? מה קורה בהפסקות? אף אחד לא ראה? לא שמע? כואב לי ומביש שגם בבית הספר זה קורה. אני בהלם”.
בתה של ח”כ ד”ר יפעת שאשא ביטון (כולנו) מי שעומדת בראש הוועדה לזכויות הילד, לומדת בכיתה שילדיה ביצעו את המעשה.
בתגובה מסרה ח”כ שאשא ביטון: ”אנו עדים לאחרונה לעלייה במקרים של נידוי חברתי וחרמות של ילדים על חבריהם לספסל הלימודים. זוהי תופעה שיש לעקור מן השורש, ולגייס לטובת מיגורה את מיטב הכוחות במערכת החינוך ואת כל אנשי הצוות בבתי הספר ברחבי הארץ. כמי שמטפלת בלא מעט מקרים מסוג זה, לשמחתי, במקרה הנוכחי, כפי שהבנתי מבתי, ביה”ס נהג ממש באופן שבו היינו מצפים ממנו לנהוג וטיפל בפרשה במלוא החומרה. הילדים עצמם נהגו כראוי כאשר הסבו את תשומת לב ההנהלה. מנהלת ביה”ס החליטה להפסיק את הלימודים ברגע היוודע המקרה, והמחנכות קיימו שיחות דחופות עם התלמידים על המעשה וחומרתו. מעבר לכך, מנהלת ביה”ס זימנה את הורי המעורבים עוד באותו יום, כדי שיאספו את ילדיהם שהושעו והללו כתבו מכתבי התנצלות לתלמיד הנפגע. עלינו לעודד עוד ועוד תלמידים להיות מעורבים, כי רק יחד איתם נוכל למנוע מקרים מעין אלה. בנוסף, אני קוראת לכל המנהלים ואנשי הצוות בכל בתי הספר בארץ לפתוח עיניים ולשמור על ילדינו, גם מפני חבריהם”