בשבוע שעבר דיווחנו על כלבה נגועה במחלת הכלבת שנתפסה בקניון נחמיה. ענבר לב, תושבת רמות נפתלי, נכחה בקניון באותה העת ועזרה לגרום ללכידתה, אך בזכות ערנותה ועקשנותה, ענבר עזרה לאתר ילד שבא במגע עם הכלבה ולמנוע את הידבקותו במחלת הכלבת, דבר אשר מוביל למוות ללא חיסון

ביום שלישי שעבר הגיעה ענבר לב לקניון נחמיה עם בעלה ובנה הקטן, ולפתע הבחינה בכלבה שהתנהגה בצורה משונה. “הכלבה לא נראתה טוב. היא נראתה חולה, כחושה מאוד ומבוהלת”, מספרת ענבר. “בהתחלה חששתי לכלבה כי חשבתי שאולי היא עברה הזנחה או התעללות ורציתי לעזור לה, אבל אז היא התחילה להיות תוקפנית. היא נכנסה לחנות בקניון והאנשים נלחצו, מה שגרם לכלבה להבהל עוד יותר. היא הייתה מעורפלת, מפוחדת עם זנב בין הרגליים, והיא כל הזמן  נפלה והתרוממה. גם ראו שהיא עברה המלטה לאחרונה. כשראיתי שכבר לא אוכל לעזור לה, ניסיתי לוודא שהיא לא תפגע באנשים אחרים. מיד התקשרתי לוטרינר ד”ר רענן רפאלי, וניסיתי להרחיק את האנשים ממנה, שתשאר במקום ולא תברח”.

באותו שלב, ד”ר רפאלי התקשר לשירות הוטרינרי של אשכול גליל מזרחי. “באשכול אמרו שהם קיבלו דיווח על הכלבה משוטטת במכללת תל-חי ושמחפשים אותה שם”, אומר ד”ר רפאלי. “מיד הסברתי להם שקיבלתי דיווח שהכלבה נמצאת בקניון נחמיה, והם הגיעו לשם במהרה”.

במקביל, ענבר הבחינה בילד קטן עובר ליד הכלבה עם גביע גלידה בידו. היא הבחינה שהכלבה ניסתה להתקרב אליו והספיקה ללקק את הגלידה שלו. “הכלבה לא נשכה אותו ולא ירד לו דם, אבל היה ביניהם מגע. לאחר מכן, הכלבה ברחה ורדפתי אחריה, ותוך כדי דיברתי עם ד”ר רועי דוידסון מהאשכול כדי להסביר לו איפה היא נמצאת. הכלבה נלכדה על ידי לוכד הכלבים בחניון התחתון, וכשחזרתי- הילד נעלם”.

ענבר ניסתה לאתר את הילד למרות שבקניון התעקשו שהכלבה לא נגעה בו. “מה שמדהים בכל הסיפור הוא שענבר לא וויתרה”, אומר ד”ר רפאלי. “היא התקשרה אליי מספר פעמים ואמרה שהיא לא שקטה ושהיא בטוחה שהיה ביניהם מגע ושחייבים למצוא את הילד. הלכנו להנהלת הקניון וביקשנו להסתכל במצלמות. ראינו שאכן היה מגע, אך לא יכולנו לפרסם תמונה של הילד בשביל לאתר אותו”.

עובדת מהנהלת הקניון זיהתה את הילד, בן קרית שמונה, ומיד נוצר קשר עם האם. “האמא לא הייתה מודעת לכך שהילד היה במגע עם הכלבה”, מספרת ענבר. “לאחר שיצרו איתה קשר ממשרד הבריאות, היא התקשרה אליי ולא הפסיקה להודות לי”.

ד”ר רפאלי מציין כי כלבת יכולה לעבור לבני אדם גם מרוק. “מספיק שיש חתך קטן והמחלה יכולה לעבור למחזור הדם שלנו. אנשים לא מבינים שאם בן אדם נדבק בכלבת ולא מתחסן- אין מרפא, הוא פשוט ימות. אם הוא יקבל חיסון אז הוא יחלים, גם במקרה של הילד כשחיסון ניתן יום לאחר מכן. חשוב שכל בעלי הכלבים והחתולים, במיוחד באזור הזה שיש בו מקרים רבים של כלבת, יחסנו את בעלי החיים שלהם נגד המחלה. לא לעשות זאת- זה בניגוד לחוק”.

ענבר, יכולת פשוט להמשיך הלאה ולא להתקרב לכלבה. למה התעקשת?

“משהו הרגיש לי לא בסדר. זה התחיל מזה שרציתי לעזור לכלבה שנראתה במצוקה ולא דמיינתי שהיא תתקוף. כשראיתי את המגע עם הילד, היה ברור לי שאני אעשה הכול בשביל לאתר אותו, למרות שכולם אמרו לי שלא היה שום מגע ביניהם. אני שמחה שהילד נמצא ועבר את החיסונים. האמא עדכנה אותי לפני כמה ימים שהם עברו סבב שני של חיסונים והודתה לי שהתעקשתי למצוא אותו. בשבילי זה היה מובן מאליו”.

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn