צילום: צוות מרכז האקלום, עינבר שלומית רובין, קק”ל.

אוח שנפגע בראשו מרכב ואיבד את הראייה חזר לראות ושוחרר בטבע

האוח שנפגע בראשו מרכב ואיבד את הראייה, חזר לראות לאחר טיפול במרכז האקלום והשיקום באגמון החולה-קק”ל, ושוחרר חזרה לטבע. מצאתם חיית בר פצועה? חייגו 3639*

אל מרכז האקלום והשיקום לחיות בר באגמון החולה-קק”ל הגיע אוח (גדול דורסי הלילה בישראל) מרמת הגולן. האוח נמצא ע”י חן ענבר, מדריך באגמון, בסמוך לכביש כאשר הוא סובל מפגיעת ראש ופצע ברגל.
האוח הועבר לטיפול במרפאה הקדמית באגמון, ולאחר שמצבו יוצב, החל לקבל טיפול בכדי לצמצם את הבצקת במוח שגרמה לעיוורון. לאחר שבדיקתעיניים הראתה כי הן תקינות נותר רק להמתין שהטיפול והזמן יצמצמו את הלחץ על העצב האופטי. לאחר כשבוע האוח חזר לראות.
האוח שוחרר כשראייתו חזרה במלואה יחד עם המשפחה שמצאה אותו.

צילום: צוות מרכז האקלום, עינבר שלומית רובין, קק”ל.
צילום: צוות מרכז האקלום, עינבר שלומית רובין, קק”ל.
צילום: צוות מרכז האקלום, עינבר שלומית רובין, קק”ל.

ד”ר רונה נדלר-ולנסי, וטרינרית ומנהלת מרכז האקלום והשיקום באגמון החולה-קק”ל: ״האוח הינו דורס לילה מרשים מאד. עונה זו, לקראת האביב, היא עונה של פעילות מרובה של תפיסת טריטוריות וחיזור. לצערי, אנו מוצאים הרבה שנפגעים מהכבישים. זכרו שאנו חולקים את העולם שלנו עם חיות הבר וסעו בזהירות בשעות החשכה ובכלל״.

מרכז האקלום לחיות בר באגמון החולה הוקם על ידי קרן קימת לישראל בשיתוף עם המכללה האקדמאית תל חי בכדי לתת מענה לחיות בר ובעלי כנף פצועים בגליל ובגולן. אגמון החולה-קק”ל מהווה בית גידול מרכזי וקריטי לחיות הבר ולמאות אלפי הציפורים הנודדות והיציבות.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn