-כתבה פרסומית-

מחקרים מודרניים בתחום הרפואה מגלים שוב ושוב דברים שלא ידענו עליהם. הכבד יודע להתחדש לאחר פגיעה חמורה, עצבים כן יודעים לחדש את עצמם, ובכלל בהינתן התנאים הנכונים – הגוף יודע לשקם את עצמו בצורה מרשימה למדי. פריצת דיסק היא לא מכת גורל, אלא מצב רפואי שאפשר לטפל בו. נכון, זה לא אומר שהדיסק יחזור למצבו התקין, כאילו לא אירע מעולם דבר, אך עם טיפול כירופרקטי בפריצת דיסק תוכלו לנהל אורח חיים בריא ומלא, לצד פריצת הדיסק שלכם.

הדרך לעשות זאת יכולה להיות אתגר בהתחלה, שכן היא כוללת שינוי הרגלי חיים, אך בכל פעם שיגיע התקף של כאב אתם תיזכרו שיש בעצם דרך לחיות בלי הכאב, ותקבלו את המוטיבציה לבצע את השינויים ולשמור על הכללים החדשים שמאפשרים לכם לזרום בחיים בלי כאבי גב.

מה זה דיסק, ומהו טיפול כירופרקטי בפריצת דיסק

חלק מהאנשים שמתעניינים בטיפול כירופרקטי בפריצת דיסק כבר למדו מה זה דיסק, ומה זו הפריצה הזו, אבל בואו ניקח רגע ליישר קו, כדי לוודא שאנו יודעים במה מדובר. מה שאנו מכנים דיסק הינו רקמה הקיימת בין כל החוליות בגב ובצוואר. הם נקראות דיסקים בגלל צורתן הדיסקית. תפקידן העיקרי הוא בלימת זעזועים, שכן החומר ורמת הקשיחות והגמישות שלהן מאפשרת להן לספוג את הזעזועים שאנו חווים בכל צעד, ירידה במדרגות, קפיצות ופעילות ספורטיבית.

כאשר הדיסק פורץ החוצה מהמרחב בו הוא יושב באופן תקין, עלול להיווצר מצב של כאב, לעיתים כאב עז, וזאת בהתאם למיקום הדיסק הפרוץ, לחומרת הפריצה, ולאופי הפעילות וההתנהלות היומיומית שלנו. במרבית המצבים, עם טיפול כירופרקטי נאות ושינוי בהתנהלות היומיומית שלנו, נוכל להעביר חיים ארוכים ומאושרים גם עם פריצת דיסק.

בלט דיסק הוא גם פריצת דיסק, אבל פריצה שאינה מלאה. הדיסק פרץ החוצה מגבולותיו, אך לא מהקפסולה בה הוא מתגורר, ובמצב זה, הנקרא בלט דיסק, יש גם כאלו שלא סובלים משום כאב כלל. אם זוהה בלט דיסק, אתם בסיכון גבוה לפריצה, אז מומלץ לקבל טיפול וללמוד מה לעשות כדי שלא להחמיר את המצב.

למה זה כואב?

עיקר הכאב הנובע ממצבי פריצת דיסק שאינם מטופלים בטיפול כירופרקטי בפריצת דיסק נובע מחשיפת העצבים באזור למגע עם עצמות ושרירים שלא אמורים להיות במגע עימם. לדוגמא, מצב בו הדיסק, אשר מפריד בין החוליות, נפרץ החוצה, ואז לחץ ישיר נוצר על אותם עצבים היוצאים משני צידי החוליה בכדי לעצבב אזור מסוים.

הדוגמה הנפוצה ביותר לכאבים שמגיעים לטיפול אצל כירופרקט הינם סיאטיקה, כאבים של העצב הסיאטי. עצב גדול זה יוצא מבין חוליות הגב התחתון, ומעצבב את הרגליים. הכאב הסיאטי נחשב לאחד הקשים ביותר, כאב משתק, שיכול להגיע גם עם נימול. מצב זה ניתן לתמיכה ולשיקום אצל הכירופרקט שלכם.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn