מתן אצבהה והילדים בבית הכרם

אחרי חודשים בגבול הצפון –מתן חזר לאמן את מפוני שלומי וק”ש בירושלים

במשך חודשים הוצב מאמן ארגון “החלוץ” מתן אצבהה בשירות מילואים בגבול הצפון. כעת, רגע אחרי  ששוחרר לתקופה קצה, שב להדריך את החניכים  ואת מפוני הצפון בירושלים – וההתרגשות גדולה. אצבהה: “יש משהו במפגש עם ילדים שמרכך את החזרה. אתה מגלה יותר רגישות”

את החיוך של ילדי המפונים משלומי וקריית שמונה, הפועלים במסגרת ארגון “החלוץ – חינוך דרך ספורט” מבית דרור ישראל, אי אפשר היה להוריד בשבוע האחרון מהפנים. בכל זאת, חודשיים אחרי ששהה בגבול הצפון – חזר המאמן מתן אצבהה להדרך אותם – והשמחה (ובעיקר ההתרגשות) הייתה גדולה.

אצבהה מאמן את מפוני יישובי הצפון במכון כרם בירושלים, במסגרת “החלוץ” ובשיתוף קרן עזריאלי, והמפגש המרגש בין הצדדים היה שווה את הכל. בכל זאת, אצבה, המשרת בחטיבה 769, היה תקופה ארוכה במילואים – ממש בגבול הצפון – והתגעגע, בדיוק כמו הילדים, למפגש המשותף.

“יש משהו במפגש עם ילדים שמרכך את החזרה. הכל יותר שמח, הוויי יותר קליל”, מסביר אצבהה. “תחושת רווחה של נחת, גם מבחינת ההורים. השוני באימון והדרכת ילדי מפונים בתקופה הזו היא בהתאמה של המאמן. אני כמפקד בצבא וכמאמן קבוצה מרגיש שיש לשני התפקידים הללו אותו מבנה אנושי. פעם אחת אתה נותן דגשים והערות ללחימה. פעם שנייה אתה מגלה יותר גמישות לילדים. נגיד אתמול, מישהו מהילדים היה עם פחות מצב רוח ודיברתי איתו, הקדשתי לו זמן”.

אצבהה עבר הדרכה מיוחדת כמו כלל מאמני החלוץ  לאימון תוך טיפול בחרדות ילדים נוכח המצב המורכב, לדבריו: “אני מאוד מאמין בארגון ובאחריות שלו, שמח שסוף סוף יש ארגון עם חינוך בספורט ולא רק ספורט נטו. עובדים עם ילדים, ולמענם. יש פה מסגרת חינוכית ממדרגה ראשונה”.

רכזת החלוץ באזור ירושלים, חרות ברין, סיפרה: “אלה הסיפורים ששזורים לנו בחיים בתקופה האחרונה. מרגשים ומעוררי השראה. היה סוריאליסטי לראות את מתן חוזר מהחזית במילואים לחזית החינוכית. התרגשתי לראות את מתן במדי ספורט מאמן את הילדים האלופים”.

הפעילויות של ארגון הספורט לילדים ונוער ‘החלוץ’ מגוונת וכוללת, מלבד עבודה עם מפוני הדרום והצפון, גם קבוצות ספורט שנתיות לילדים ונוער במרכזים קהילתיים ובתי ספר, בענפי הכדורגל, כדורסל, מולטיספורט ופרויקטים לבני נוער כעוזרי מאמן. בנוסף, מקיימים סדנאות וימי ספורט ופעילות בהזמנה אישית. הדגש המרכזי של כל הפעילויות הינו הערכים וההיבט החינוכי להגינות, ספורטיביות וחברות, לצד חיבור לקהילה וגיבוש הקהילה סביב הספורט.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn