בצל סכנת הסגירה, התנועה אשר משלבת ילדים ונוער עם ובלי צרכים מיוחדים, פותחת שנה מוצלחת בסניף קרית שמונה ואף קוראת לבני נוער נוספים להצטרף אליהם ולעשות טוב לאחרים * רכזת התקשורת של הסניף, ליעד הרמן בת ה-17: “החונכים היקרים התגעגעו במשך הקיץ לחיבוקם החם וחיוכם הממלא את הלב של חניכיהם האהובים מכל. כולם כאחד התרגשו מפעולת הפתיחה שהתחילה את שנת הפעילות העשירית של הסניף”

 

“כנפיים של קרמבו” היא תנועת נוער ישראלית, שיוצרת חיבור בין ילדים ונוער מהחינוך המיוחד לילדים ונוער מהחינוך הכללי. התנועה מהווה בית שני לילדים רבים, שמחכים מדי שבוע להיפגש עם החונכים שלהם אשר מעניקים להם יחס חם ואוהב, ובעיקר גורמים להם לחייך. לאחרונה שמה של התנועה עלה לכותרות בעקבות העצומה שהופצה במטרה לעצור את סגירתה.

עד היום העמותה נתמכת בשלושה מיליון שקלים בפטור ממכרז כספק יחיד במסגרת מיזם משותף המחייב את אישורו של החשב הכללי. לאחרונה החליטה המדינה להפסיק לתת ל”כנפיים של קרמבו” את התקציב שמשמעותי לתנועה. גורם בכיר במשרד הרווחה פנה לחשב הכללי בבקשה להמשיך במתכונת זו שנה נוספת, אולם החשב והייעוץ המשפטי במשרד האוצר דורשים פרסום מבחן תמיכה או מכרז- הליך מסורבל שיכול לצמצם בצורה משמעותית את תמיכת המדינה בעמותה עד לביטולו הסופי, ובכך לפגוע באיכות הטיפול בילדים עם מוגבלויות.

עד כה טרם נמצא פתרון אמיתי, יציב וארוך טווח, אלא רק “פלסטר” זמני שייתן פתרון למספר חודשים בלבד. ובכל זאת, הפעילות למען הילדים בעלי הצרכים המיוחדים ובני משפחותיהם אינה עוצרת. בסניף “כנפיים של קרמבו” בקרית שמונה, ליעד הרמן בת ה-17, רכזת התקשורת של הסניף, נמצאת בתקופת גיוס פעילים נוספים שיקדישו יום בשבוע בשביל לעשות רק טוב לאחרים.

לאחר אירוע פתיחת השנה בפעם העשירית, ליעד כתבה את הדברים הבאים: “אלו אולי נראים כמו ימי שני רגילים, אך לפעילים בתנועת הנוער ‘כנפיים של קרמבו’ אלו לא ימי שני רגילים, הם הרבה מעבר לזה. לאחר חודשים רבים של הכנות, הכשרות והמון געגועים לביתם השני ולמשפחתם השנייה, חזרו הפעילים למקום שהם קוראים לו בית, מתנ”ס ונקובר שנמצא בלב העיר קריית שמונה.

השקט הופר כשעשרות פעילי סניף קריית שמונה הריעו בקולי קולות לכניסת החניכים שנכנסו בפתח שער הכניסה למתנ”ס. החונכים היקרים התגעגעו במשך הקיץ לחיבוקם החם וחיוכם הממלא את הלב של חניכיהם האהובים מכל. כולם כאחד, התרגשו מפעולת הפתיחה שהתחילה את שנת הפעילות העשירית של הסניף.

החונכים והחניכים התאספו במעגל והתחילו לשיר את המוראלים (שירי הגיבוש הנערכים בתחילת הפעולה). אפשר היה להרגיש ולראות את האנרגיה המתפרצת, והשמחה, ואיך החששות מתפוגגים אל מול מפגשי החברות.

לאחר מכן הם התחלקו לשלוש קבוצות גיל ומסוגלות, והתחילו פעילות היכרות שהתחילה בסבב בו כל פעיל מספר בתורו איך היה לו ומה עשה בחופשת הקיץ לשאר חברי הקבוצה. הפעילים היו סקרנים לשמוע על החוויות של כולם והקסם הקרמבואי המייצג את הקבלה ללא תנאים ותחושת הביחד הורגשו בכל פינה”.

זואי גרשון בת ה-15, חונכת חדשה בסניף, הוסיפה: “לפני פעולת החונכים הראשונה קצת נלחצתי כי לא ידעתי למה לצפות בגלל שזאת השנה הראשונה שלי כחונכת. אבל ככל שהפעולה התקדמה, הבנתי כמה זה מדהים מה שאנחנו עושים וממש נהניתי. אני חושבת שזו הייתה פעולה משמעותית גם לי וגם לחניך שלי.”

כשהסתיימה הפעולה, כולם נפרדו בחיבוקים אחרונים ובהתרגשות לחזור ולספר למשפחה על החוויה שעברו במהלך הפעולה.

 

סניף קריית שמונה פועל במתנ”ס “ונקובר” בימי שני בין השעות 16:15 עד 20:00

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn