תהל אלון, ראש לשכתו של ראש עיריית קרית שמונה היוצא ניסים מלכה, ככל הנראה תפוטר בימים הקרבים מעבודתה – בשעה שהיא מתאוששת מטיפולים במחלת הסרטן. אלון, מונתה לתפקידה ללא מכרז והיא שמשה מנהלת וראש לשכת ראש העיר היוצא במשרת אמון.

ראש העיר הנוכחי, אביחי שטרן, זימן את אלון לשימוע לפני פיטורין ויצר לעצמו הד תקשורתי ככל הנראה סביב נסיבות בריאותיות בהן מצויה אלון, כשהיא חולה במחלת הסרטן ובעיצומן של טיפולים משולבים למען החלמתה. בעוד ראש העיר, שטרן, נימק כי המהלך הוא חוקי, אלון השיבה בחשבון הפייסבוק כי הוא חסר אנושיות.


בעניין זה ציין שטרן, כי במידה ותהל תעבור מכרז כדין הוא ישמח לקבלה לעבודה בהתאם לכישוריה.
אך אלון לא השתהתה וכתבה את אשר היא מרגישה בפוסט ארוך בעמוד הפייסבוק שלה: “מי יחשוב לפטר חולת סרטן שכרגע עסוקה בעיקר בניסיון להחלים ושעברה השתלת מח עצם לפני כשלושה שבועות? הדפתי את הדברים ואמרתי לעצמי שוב ושוב שזה נוגד את כל כללי האנושיות, המוסר והאתיקה הבסיסיים,שלחתי מייל לראש העיר החדש וביקשתי הבהרות בנוגע למעמדי.


התייחסות מכובדת וכתובה עד כה לא קיבלתי אבל לצערי זכיתי לשיחת טלפון, כן שיחת טלפון, מיועצה המשפטי של העיריה שאמר ‘מקווה שלא תכעסי על מה שאומר לך’, וביקש שאגיע לפגישה עימו על מנת לדון על סיום העסקתי וציין שאני יכולה להביא עו״ד מטעמי לפגישה, אין לכם מושג איך הרגשתי, אגרוף בבטן זה תיאור עדין.
עניתי לו שאני אחרי השתלת מח עצם ואינני יכולה לצאת מהבית ותהיתי אם הייתי גבר ולא אישה גם ככה היו נוהגים בי?”
עוד אמרה אלון: “אתמול קיבלתי במייל הזמנה לשימוע לפני פיטורים וסיום העסקה.


יתכן ושהחוק היבש מאפשר לפטר אותי, אך כראש העיר החדש של קרית שמונה, ראש העיר הכי צעיר במדינה, שעייני רבים נשואות לראות איזה שינוי הוא יעשה בעיר עצוב, מאכזב וכואב שהמשימה הראשונה שלו היא לפטר אותי בצורה כזו, בזמן כזה רק בשביל שחברו הטוב, שנכנס למשבצת שלי, יוכל לקבל משכורת כבר החודש הזה.
זהו החינוך והמסר שאנו רוצים להעביר לתלמידי העיר, ‘שבעולם הגדולים’ החוקים היבשים רק מדברים? הכבוד, האנושיות, המוסר, החמלה נעלמו מהעולם?”


בעקבות הדברים הגיב ראש העירייה, אביחי שטרן, כי מדובר במשרת אמון, וכי נעשו מאמצים למצוא לה תפקיד חלופי בעירייה כחוק. “לראש עיר נבחר עומדות שתי משרות אמון – מנכ”ל וראש לשכה שנועדו לעזור לו במימוש המדיניות אליה נבחר”, הסביר שטרן. “רל”ש הוא תפקיד חשוב והכרחי עבור ראש העיר, באמצעותו הוא יכול לעשות יותר במגבלות הזמן. נושאי משרות אמון יודעים היטב כי במידה ומתחלף ראש עיר הוא ימנה את אנשי אמונו לתפקידים רגישים אלו”.


שטרן כמובן הגיב להתרחשויות באופו מיידי והסביר שאלון תפקדה בתור ראש הלשכה ואשת סודו ואמונו של ראש העיר הקודם, ניסים מלכה, עד לפני למעלה מחצי שנה. אז יצאה לחופשה ללא תשלום בשל מחלתה. “בשל הרגישות בנושא זה וההבנה למצבה, עבודתה לא הסתיימה מיד עם כניסתי לתפקיד. לפני כחודש נעשה מאמץ גדול למצוא לה תפקיד חלופי בצוות העירייה, אך לצערי מכיוון שתהל לא התקבלה לעבודתה בוועדת מכרזים על פי חוק, לא התאפשר לי למנות אותה לתפקיד אחר בעירייה ללא קיום הליך מכרז כדין”.


שטרן הוסיף כי ביקש לשוחח עמה על הנושא באופן אישי, אולם מסיבות משפטיות התבקש שלא לעשות כן טרם השימוע.
מלשכת ראש עיריית קריית שמונה נמסר כי ראש העירייה אביחי שטרן פנה לוועדת החריגים במשרד הפנים וזאת על מנת למנוע את פיטורי העובדת, אך טרם התקבלה תשובה למכתבו זה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn