במועצה אזורית הגליל העליון הבינו את חשיבות ההקשבה לתושבים בזמני חירום כמו גם בשגרה  ולחיזוק את הקשר עם התושבים במהלך משבר, והחליטו לשתף את התושבים בתהליכי החשיבה על האופן בו ניתן להשתפר.

איך זה עובד? באמצעות המערכת של חברת ‘תובנות’, פתחה המועצה שיח פתוח ומעמיק עם התושבים והפכה אותם לשותפים מלאים בתהליכי הלמידה והפקת הלקחים מתקופת הקורונה ומתוך כך חברו המחלקה לקשרי תושבים, מחלקת צעירים ובית ותיקי הגליל, בכדי לאפשר לתושבים לענות למועצה בכל תחום העולה על דעתם. האנשים בקצה הם שיודעים לשקף בצורה הטובה ביותר מהם הצרכים שלהם ומה ניתן לקחת לשגרה החדשה. כל תושב הוזמן לשתף את הקהילה בידע שלו ולסייע למועצה לקבל החלטות טובות יותר.

הטכנולוגיה החדישה מאפשרת לציבור הרחב לנהל תהליך חשיבה משותף ולהיעזר בבינה מלאכותית על מנת להגיע לתובנות חדשות. כך, למשל, כבר הבינו במועצה את החשיבות של ה”קשר עם כל שכבות הגיל. יש לפתח ערוץ קשר גם עבור שכבת גיל הבוגרים ולהתאים בעבורם פעילויות בשגרה ובחירום”, כפי שכתב אחד התושבים במערכת.

אז מה עושים? מגדירים שאלה רלוונטית לנושאים שמעניינים אותנו כמועצה ושולחים אותה לתושבים דרך הפייסבוק, וואטסאפ, הודעות ועוד. כל מה שהתושב נדרש לעשות הוא להיכנס ללינק שאנו מפרסמים ולענות על שאלה פתוחה. אנו מזמינים את התושבים לקחת חלק בתהליך, לחלוק עמנו את הידע שלהם על גבי האתר ולהיות מעודכנים בכל עת על התקדמות התהליך”.

רן רייז, מנכ”ל תובנות: “אנו שמחים לסייע למועצה אזורית הגליל עליון לנהל את תהליכי הלמידה שלה בצורה מהירה ומשתפת ומאמינים כי תהליכי הלמידה המהירים יסייעו לה להפיק את ההזדמנויות שנוצרו כתוצאה מהמשבר”.

דפנה אברהמס, אחראית על הקשר עם התושבים במועצה אזורית הגליל העליון: “בתהליך ארוך ובשיתוף פעולה של כמה אגפים במועצה, התחלנו בהגדרת שאלת ההיוועצות אותה רצינו להציף לציבור. הבנו שאנו חיים באזור ייחודי מאד, רשות יחידה בארץ שהיא רק של קיבוצים. ובעוד ההבנה שהקיבוץ בפני עצמו הוא ההנהגה המשמעותי והרלוונטית עבור התושב, המועצה גם היא לוקחת על עצמה יותר שירותים ובכך הופכת להיות שותפה רלוונטית להנהגת הישוב בעבור התושבים. 

גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית הגליל העליון: ” שיתוף ציבור במובן המלא והאמיתי, בשקיפות, בהוגנות, באמינות, כך שיתמוך באופן ממשי בשיפור רצוף ומתמשך של תהליכי קבלת ההחלטות, הוא אתגר גדול. אנחנו במועצה מזמינים אתכם להשתתף בניסיון לשיתוף ציבור, כזה הנשען על זמינות ונגישות המידע הנדרש, כזה בו תוכלו לאורך זמן לקחת חלק בשיח בנושאים שמעניינים אתכם, לומר את דעתכם, להגיב לאחרים, לנסות לשכנע, להעז להשתכנע. אני מאמין שככל שיותר אנשים ישתתפו, כך ההחלטות תהיינה נכונות יותר, ולא פחות חשוב מכך תהיו שותפים אמיתיים לכל ההחלטות, ותרגישו מחויבים גם לאלו שאינכם בהכרח מסכימים להן, אך הייתם חלק מהתהליך ואתם יודעים שהן התקבלו בשקיפות, בהוגנות, במקצועיות.”

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn