בחיים יש רגעים שמרגישים שהדרך לא ברורה, לא הדרך שבחרתם. לפעמים, בחיים, בשביל לצאת דרך חדשה צריך רק אדם אחד שמאמין בך והחיים נראים אחרת. טוראי יוראי משרת בחטיבה 9, תושב קריית שמונה,יצא לדרך חדשה בצבא וגם בחיים. לאחר שהתחיל את דרכו בצבא, לא השתלב, והגיע עד לכלא, היום הוא כבר קיבל הצטיינות בטקס יום הזיכרון שנערך לפני שבוע, וחושב על קריירה צבאית.

כתבה מאת דנה אלימלך.

צילום: דובר צה״ל

טוראי יוראי עזריה ע. קל”ח (קצין לוגיסטי חטיבתי) אומר כי להתגייס לצבא משנה את האדם מקצה לקצה, השינוי התחיל ביורא שהיה תלמידשהפך לחייל וגם המראה השתנה. לאחר הטירונות יוראי שובץ בחיל הלוגיסטיקה, בחטיבה 9, לקורס אפסנאות. יוראי לא הצליח להשתלב לאחרששובץ בתפקיד אחר שפחות התאים לו מבחינה פיזית.

לאחר שהרגיש שהוא לא נמצא במקום שמתאים עבורו החליט לבצע עבירה של נפקדות פעמיים. בפעם הראשונה בנפקדות יוראי קיבל עונש ל – 20 יום על תנאי בכלא, אם יחזור על עבירת הנפקדות.  ולאחר מכן בעבירה השנייה של הנפקדות קיבל עונש של חודש בכלא. יוראי אומר על החוויה בכלא כי היא פחות מלחיצה ממה שחושבים, וגם בכלא יש חוויות שניתן לחוות. ורק כאשר הגיע לכלא הבין שיש גם דרכים אחרות להשיג מטרות כמו לשנות תפקיד.

לאחר החזרה מהכלא יוראי הגיע למפקדו החדש בחטיבה 9, קל”ח, רס”ן בן חוטר, לשיחה וראיון קבלה. יוראי אומר כי מפקדו חוטר, אמר לו “אל תדאג, אני עכשיו פה איתך. תחזור בעוד כמה ימים ונקבל החלטות”. בשיחה יוראי מספר כי הרגיש מעט לחץ מהמעמד, מפקדו הבחין בכך ואמר לו “אני יכול להוריד את הדרגות ותראה שכל בני האדם שווים”.

לאחר החזרה לבסיס קל”ח חוטר הודיע ליוראי שהוא יהיה בתפקיד ע.קל”ח וישמש כעוזרו הצמוד של מפקדו, מאז כבר עברה חצי שנה. יורא אומר כי הוא הבין שהוא באמת יכול לעזור לו, ולא ייתן לו להיכנס ולצאת מהכלא,ולעזוב את הצבא. רציתי לעשות צבא כמו כולם, אומר יוראי.

איזה שינויים עברת בחצי השנה האחרונה?

“העבודה לצד הקל”ח מלמדת אותי כל כך הרבה דברים שלא חשבתי שאני יכול לעשות. הוצאתי רישיון צבאי, לומד כישורי חיים, ורוצה ללמוד בגרויות במסגרת הצבא. חוטר הוא מפקד שנותן כלים לחיים”.

קיבלת מצטיין אוגדה.

“כשהמפקד שלי התקשר ואמר לי שאני מקבל מפקד מצטיין לא האמנתי. בשבילי שהייתי בכלא בצבא, ועברתי דברים שהם היו קשים עבורי ואף פעם לא הייתי מצטיין זה מרגש מאוד. התהליך שעברתי והמשפחה שלי שראתה את התהליך ועם קבלת מצטיין אוגדה זה מרגש. להאמין שהכל אפשרי.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn