החתמת צארון שרי במכבי חיפה קיץ 2019
צילומים: אלבום פרטי

מאת אהרון מאיר דמרי.

אריאל בוזורגי (34) נשוי לדנית, רופאה במקצועה, ואב לארייה בת השנה וחצי, מתגורר בקריית שמונה וסוכן שחקנים בין הטובים בארץ.

ספר לי איך נפלה החלטתך להיות סוכן שחקנים?

“נולדתי לבית שהוא חי ונושם כדורגל. אבא שלי יצחק היה שחקן בהפועל חיפה, קריית שמונה, וקבוצות נוספות, אך לבסוף עבר לקריירת אימון. אבא היה לוקח אותי שהייתי בגיל 4 לשחק כדורגל. מאז שאני זוכר את עצמי הייתי אנציקלופדיה בכל מה שקשור למשחק הכדורגל. עקבתי אחרי שחקנים ותמיד ידעתי את שמם המלא וקבוצותיהם, תאריכי לידתם, ותפקידם על כר הדשא, הייתי כמעט אובססיבי, ממש פריק. לאורך השנים תמיד אמרו לי שאני צריך להיות סוכן שחקנים בזכות הידע שלי. העובדה שהייתי שחקן שמכיר את הנפשות הפועלות של שחקן כדורגל ומה הוא צריך על מנת להצליח, ובנוסף עצם ההכרות שרכשתי במשך הקריירה שלי כשחקן, נפתחו לי דלתות גם בארץ וגם בחו”ל”.

החתמת מרקוס דניז במדי מכבי פתח תקווה

בוזורגי מסביר על רגע אחד משמעותי שגרם לו להבין שסוכן שחקנים זה מה שהוא רוצה להיות. “כשהייתי בן- 21 בסגל קבוצת קריית שמונה בעונה הראשונה בליגת העל בשנים 2007/2008 יצאנו למחנה אימון בהולנד, המאמן רן בן שמעון (מאמן קריית שמונה בזמנו) ערך חידון ספורט ואני עניתי על כל שאלותיו ובעצם לא השארתי סיכוי לאף שחקן. בסיום החידון פנה אליי בן שמעון ואמר לי “אריאל אתה תהיה סוכן גדול”. האמת בזמנו כעסתי קצת על המאמן, רציתי שיגיד לי שאני אהיה שחקן גדול. היום אני יודע כי, רן לא טעה, בכנות לא הייתי שחקן גדול, בתור סוכן שחקנים אני מגשים את חלומותיי שבתור שחקן לא הגשמתי, היום אני מודה לבן שמעון שפקח את עיניי, לא מזמן נפגשתי עם בן שמעון והזכרתי לו את מילותיו ממחנה האימון, צחקנו על זה שגם אם הוא אמר זאת בצחוק אני מאוד שמח שהוא צדק”.

באותה עונה בוזורגי קיבל החלטה חשובה עבורו והתחיל ללמוד לתואר ראשון בכלכלה וניהול. אחרי הכל להיות סוכן זה עסק לכל דבר. בגיל 24 היה עם התואר הראשון, ובשנת 2011 החל לעבוד כסקאוט באופן עצמאי, ולפני חמש שנים עשה את המעבר לסוכן שחקנים.

החתמת שוער נבחרת בוסניה יסמין בוריץ בהפועל חיפה

כמה שחקנים יש באמתחתך כרגע והיכן הם משחקים?

“יש לי שותף בשם זיו שטרנברג, יש לנו בסוכנות כ- 40 שחקנים ישראלים וזרים בכירים בליגת העל, ובליגה הלאומית, ושחקנים צעירים בגילאי נערים ונוער”.

איך אתה בוחר את שחקנייך?

“ראשית אני בודק בצורה קפדנית ביותר את אופיו של השחקן, על הדינמיקה שלו בחברת אנשים, וכמובן היכולת המקצועית שלו. שחקן שהוא טוב מקצועית בלבד לא יגיע אליי. איכות השחקן מבחינה חברתית מאוד חשובה לי, אני מעדיף איכות ולא כמות”.

פגישת עבודה עם סורין פרטצב שחקן נבחרת רומניה לשעבר וקפטן סטיאווה בוקרשט, היום דירקטור בקבוצה בכירה בליגה ברומנית

ידוע שסוכן שחקנים דורש קצת יחסים עם קבוצות מהדרג הראשון, ספר על יחסייך עם אותן קבוצות מהארץ ומחו”ל.

“סוכן שחקנים צריך מעבר לתפקידו לדעת לפתח מערכות יחסים ולפתח קשרים נוספים בנוסף לידע וליכולות שלו. כמובן שבהתחלה לא כולם מכירים אותך, אך ברגע שאתה מביא שחקנים מצליחים ואיכותיים הדלתות נפתחות והאמון קיים. היום אני ביחסים טובים מאוד עם כל המועדונים בארץ. תמיד מעניין לעשות עסקים עם אנשים מכובדים שמעריכים אותי כמו איזי שירצקי ויעקב שחר”.

איך נגיף הקורונה משפיע על החתמות שחקנים חדשים מחו”ל?

“נגיף הקורונה פגע בכדורגל העולמי לא רק בכדורגל בישראל. באופן יחסי לשאר העולם שחקנים זרים רוצים לבוא לארץ למרות הקורונה, וזאת בעקבות התמודדות ישראל בצורה טובה בנגיף. כולנו תקווה שבקרוב מאוד הכל יהיה מאחורינו ונחזור לפעילות מלאה”.

הארכת חוזה של צארון שרי במכבי חיפה עד 2023

לפני מספר ימים חתם השחקן צ’ארון שרי על חוזה לשנתיים נוספות במכבי חיפה, באם החתמה זו היא הגדולה ביותר שלך?

“אין ספק שהחתמת צ’ארון שרי במכבי חיפה לפני כשנה וחצי, ובנוסף ההחתמה עד שנת 2023, זהו רגע מכונן בשבילי. זה ייצב אותי בתור סוכן. נדיר מאוד ששחקן כמו שרי נוחת בישראל. אני חייב להגיד שבאופן כללי כל החתמת שחקן זהו רגע מרגש בפני עצמו יש בזה סיפוק עצום ממש כמעט כמו הבקעת שער. לשמחתי שני אחיי הקטנים אלון וישי הם שחקני כדורגל וזה רק מעצים את הרגש. החתמתי הראשונה הייתה החתמת ישי אחי במכבי תל אביב לפני חמש שנים, החתימה הייתה לשלוש שנים”.

החתמה ראשונה בתור סוכן האח ישי במכבי תל אביב לפני חמש שנים

האח אלון בוזורגי חותם באחי נצרת

אנו עומדים כרגע בחלון העברות. האם ישנן פניות אלייך מקבוצות בארץ?

“אומנם חלון העברות הוא קצר אך תמיד קורים בו דברים מעניינים, זהו אקשן שממלא אותי. כמובן שישנן קבוצות שפנו אליי ובקרוב ההחתמות יפורסמו. ברשותך אני רוצה להגיד תודה ענקית לאשת החיל שלי שתומכת בי בכל רגע נתון ומאזנת אותי כל הזמן כשאני עם אדרנלין גבוה. לא פשוט להיות כל היום מחוץ לבית, בצניעות זכיתי באישה מיוחדת”.

ידוע שבארץ אין סבלנות לקבוצות לגביי שחקנים מחו”ל, יש לך טיפ לתת לאותן קבוצות?

“קטונתי מלתת טיפים לבעלי קבוצות, זה נכון שלפעמים אין הרבה סבלנות לקבוצות בכל הנוגע לשחקנים זרים. שחקן שמגיע ממדינה אחרת, מאקלים אחר, ומתרבויות אחרות, לא תמיד מתאקלם מיד וצריך לפעמים לתת לאותו שחקן קצת יותר מרווח נשימה ולא תמיד הקבוצות מקבלות זאת, חלק מבעלי הקבוצות רוצים תוצאות מידיות אחרי ששילמו ממיטב כספם, ועל זה אני מצער. יש לא מעט שחקנים שלא קיבלו הזדמנות אמיתית בארץ וכשעברו לקבוצה אחרת בחו”ל כן הצליחו. סבלנות ואורך רוח זה המתכון בכדורגל, לא כולם מבינים זאת”.

החתמת קשר נבחרת אנגליה הצעירה נייתן אודווה בהפועל חדרה

החתמת קשר נבחרת גאנה אנטוני אנאן בבית”ר ירושלים

האם אתה חושב ששחקן שרוצה להצליח צריך סוכן טוב אחריו?

“היום הכדורגל מבוסס על שיווק וניהול. שחקן כדורגל לא יכול לעשות זאת בעצמו, שחקן הכדורגל חייב להיות מרוכז במשחק עצמו ולשמור על אורח חיים ספורטיבי ולתת לאנשי המקצוע לעשות את עבודתם. הקבוצות מסתכלות על שחקן בצורה הרבה יותר רצינית כשהוא מגיע עם סוכן, אם לי היה סוכן שחקנים אולי גם אני הייתי מקבל חוזים טובים”.

לסיום, הייתי מעוניין לדעת מהן השאיפות הכי גדולות שלך ומהו חלומך כסוכן שחקנים?

“יש בי תמיד רעב להצליח, אני עובד קשה כל הזמן על כל החתמה של כל שחקן. אחרי החתמתו אני כבר עובד על ההחתמה הבאה, לפתח עוד קשרים ויחסים טובים עם עוד קבוצה ועוד מדינה. אני מאמין שרק בעבודה קשה אגיע כמה שיותר רחוק. אני בחור עקשן שמאמין במוצר שלו, בתחום שלי העקשנות עוזרת לי מאוד. בסופו של דבר אתה מייצר לעצמך את ההצלחה”.

ליצירת קשר אהרון מאיר דמרי: damriaha@gmail.com

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn